Στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων προγραμμάτων σπουδών, που θα ισχύσουν καθολικά από το νηπιαγωγείο ως και το λύκειο σε δυο χρόνια, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η κ. Κεραμέως εξήγησε, πως για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια “αλλάζει το τι και πώς διδάσκεται”, ενώ εισάγεται οριζοντίως η ψηφιακή διάσταση. “Στη βάση των νέων προγραμμάτων σπουδών, γράφονται τα σχολικά βιβλία, έχουν μέσα όλο τον σχεδιασμό του μαθήματος (πού να εστιάσει ο εκπαιδευτικός, τι δραστηριότητες, ποιες μεθόδους μπορεί να ακολουθήσει). Τα μαθήματα εκσυγχρονίζονται, αξιοποιείται η διεπιστημονικότητα και η διαθεματικότητα – για παράδειγμα, προστίθεται η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης και η βιοηθική στη φιλοσοφία. Η στείρα αποστήθιση αντικαθίσταται από την κριτική προσέγγιση και την ουσιαστική γνώση, εξήγησε η υπουργός Παιδείας, δίνοντας το εξής παράδειγμα: Αντί να μάθει κάποιος απ’ έξω τι έκανε ο Χαρίλαος Τρικούπης, καλείται ο μαθητής να μπει στον ρόλο του ιστορικού προσώπου και να γράψει μια επιστολή βασισμένο στα δεδομένα της εποχής εκείνης. Επίσης “καλλιεργούνται οι ψηφιακές δεξιότητες και παρέχεται πλούσιο εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό”, για παράδειγμα προβλέπονται εικονικές περιηγήσεις σε πολλά μέρη του κόσμου και η χαρτογραφία μέσα από ψηφιακά μέσα.
“Τα οφέλη είναι πολλαπλά”, τόνισε η κ. Κεραμέως. “Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη γνώση στη βάση κοινωνικών και επιστημονικών εξελίξεων, μέσω νέων και συμμετοχικών μεθόδων διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται ώστε να γίνουν σχεδιαστές και συντονιστές ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, ενθαρρύνονται να οραματιστούν και να πρωτοτυπήσουν. Το σχολικό περιβάλλον εξελίσσεται σε ένα ζωντανό εργαστήριο έρευνας, επικοινωνίας, δράσης και έκφρασης, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών, γίνεται ελκυστικό κεντρίζοντας την περιέργειά τους”.
Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε, πως “γίνονται όλα τώρα, γιατί δεν πρέπει να αφήσουμε καμία μέρα να περάσει από το να δώσουμε στα παιδιά ό,τι καλύτερο μπορούμε, όσο περισσότερα και καλύτερα εφόδια”. Τα νέα προγράμματα σπουδών είναι αποτέλεσμα σύνθεσης, ενώ το υπουργείο “έχτισε και πάνω στο έργο και των προηγούμενων κυβερνήσεων”. Τέλος, η κ. Κεραμέως συμπλήρωσε, πως τα νέα προγράμματα εντάσσονται σε ένα ευρύτερο μεταρρυθμιστικό πλέγμα, όπως το πολλαπλό βιβλίο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η αξιολόγηση, η θεσμοθέτηση της ελληνικής PISA.