Κεραμέως: Για 12 χρόνια η Πολιτεία δεν είχε διορίσει ούτε έναν εκπαιδευτικό (Βίντεο)

«Η κυβέρνησή μας έχει διορίσει 16.200 εκπαιδευτικούς και ανακοινώσαμε τον διορισμό ακόμη 8.600 εκπαιδευτικών»

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων και τις βαθμολογίες, αλλά και για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών.

Για την συνάντησή της με τον Alice Cooper, η κ. Κεραμέως είπε πως, «είναι συγκινητικό ότι τέτοιοι καλλιτέχνες στήριξαν αυτή την προσπάθεια και είναι σημαντικό ότι η πρωτοβουλία ήταν του Desmond Child, του Φοίβου και του Γιώργου Λεμπέση. Είναι ένα μεγάλο και ηχηρό μήνυμα για την προσπάθεια που κάνουμε για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα, που προστίθεται στις προσπάθειες του Πρωθυπουργού, του υπουργείου Πολιτισμού, και γενικότερα διαχρονικής προσπάθειας να πετύχουμε αυτό το αυτονόητο βήμα.

«Χθες δόθηκαν οι βαθμοί, να υπογραμμίσω ότι 3 στους 4 υποψηφίους πήραν τους βαθμούς τους μέσω sms, είναι η 2η φορά που γίνεται, πήραν τους βαθμούς τους άμεσα στο κινητό τους. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις, στους γονείς που στήριξαν τα παιδιά, στα στελέχη εκπαίδευσης αλλά και στους εκπαιδευτικούς, και στις υπηρεσίες του υπουργείου», ανέφερε στη συνέχεια σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Διορισμοί εκπαιδευτικών

«Για 12 χρόνια η Πολιτεία δεν είχε διορίσει ούτε έναν εκπαιδευτικό. Η κυβέρνησή μας έχει διορίσει 16.200 εκπαιδευτικούς και ανακοινώσαμε τον διορισμό ακόμη 8.600 εκπαιδευτικών. Αυτό σημαίνει ότι ανεβαίνει ο αριθμός των διορισμών τη διετία 2020-2022, στους 25.000 διορισμούς. Οι 8.600 γίνονται τώρα μέσα στο καλοκαίρι, για να αναλάβουν υπηρεσία οι καινούριοι εκπαιδευτικοί από 1η Σεπτεμβρίου. Μιλάμε για μόνιμους εκπαιδευτικούς και όχι αναπληρωτές. Θα ανοίξουν τα σχολεία, με καλύτερη ισορροπία μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών», είπε σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών και συνέχισε:

«Στη χώρα μας οι αναπληρωτές κάλυπταν μία μεγάλη μερίδα τω ν αναγκών και αυτό αποτελούσε πρόβλημα γιατί, ο στόχος του είναι να αναπληρώνει σε μία έκτακτη ανάγκη. Προσπαθούμε γι’ αυτή την ισορροπία, και σε πολλά σχολεία πλέον, η πλειοψηφία είναι διορισμένοι και όλο ένα και μικραίνει το ποσοστό των αναπληρωτών. Οι 8.600 αφορούν ειδική εκπαίδευση, γενική εκπαίδευση, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ολοήμερο σχολείο

Για το ολοήμερο σχολείο η κ. Κεραμέως, επεσήμανε πως, «από τον Σεπτέμβριο θα επεκταθεί στις 5.30 με στόχο να πάμε σταδιακά στις 6. Τα κριτήρια εγγραφής στο ολοήμερο δεν έχει κριτήρια. Στόχος είναι για να δοθεί μία νέα οπτική στο ολοήμερο, με δημιουργική απασχόληση, και αφετέρου βοηθήσει τους εργαζόμενους γονείς και να άρει τυχόν εμπόδια που υπάρχουν σε σχέση με την αναζήτηση εργασίας. Το μέτρο θα ισχύσει στο 50% στο σύνολο της επικράτειας. Ο στόχος είναι να επεκταθεί από το 2023 και έπειτα».

«Δεν έχει να κάνει το ολοήμερο με την βασική εκπαίδευση, είναι σε εθελοντικό επίπεδο. Απλά θέλουμε να δώσουμε αυτή τη δυνατότητα για ποιοτική εκπαίδευση αλλά και στην απασχόληση των γονέων», πρόσθεσε.

Νομοσχέδιο και πανεπιστημιακή αστυνομία

Η κ. Κεραμέως τοποθετήθηκε σχετικά με το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία αλλά και για την πανεπιστημιακή αστυνομία.

«Δεν έχει αποσυρθεί το νομοσχέδιο, οι πρυτάνεις ζήτησαν μία διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε, κι τώρα είμαστε σε ενσωμάτωση των σχολείων και να το φέρουμε στη Βουλή για να ψηφιστεί εντός Ιουλίου. Στο νομοσχέδιο υπάρχει σύμπνοια. Εσωτερικό Erasmus, είναι μία δυνατότητα να διευρύνει ο φοιτητής τους ορίζοντές του. Διπλά πτυχία, ενίσχυση πρακτικής άσκησης, πρόβλεψη για αποζημίωση των φοιτητών που κάνουν πρακτική άσκηση. Στα 9/10 του νομοσχεδίου υπάρχει σύμπνοια. Το θέμα της εκλογής των πανεπιστημιακών απασχολεί 500 άτομα στην Ελλάδα, ενώ η πρακτική άσκηση αφορά 600.000 φοιτητές. Οι πρυτάνεις μεταξύ τους δεν έχουν συμφωνήσει για το ποια πρακτική προτιμούν», τόνισε.

«Η πανεπιστημιακή αστυνομία δεν είναι σε αυτό το νομοσχέδιο. Το ΣτΕ απεφάνθη θετικά για την πανεπιστημιακή αστυνομία. Μέσα στο καλοκαίρι είναι ο σχεδιασμός. Θα δρουν αυτές οι ομάδες όπου και όσο υπάρχει ανάγκη. Η αποστολή της είναι αποτρεπτικής φύσης», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.