Κεφαλογιάννης: Πληρωμή εισιτηρίου στα ΜΜΜ με χρεωστική κάρτα

ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ

Νέα σελίδα ετοιμάζονται να γυρίσουν τους επόμενους μήνες οι αστικές συγκοινωνίες, θέτοντας σταδιακά σε εφαρμογή ανέπαφες πληρωμές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας στο Οικονομικών Φόρουμ των Δελφών, για την αναδιαμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών.

«Σύντομα θα δούμε νέες υπηρεσίες στον ΟΑΣΑ, όπως η πληρωμή του εισιτηρίου των μέσων μεταφοράς με debit card- χρεωστική κάρτα» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης επισημαίνοντας πως πέρα από τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών, «είναι και μια υπηρεσία που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις όπως αυτή με τον κορωνοϊό, να αποφύγουμε τη χρήση μετρητών. Εργαζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση, για να μπει η Αθήνα στο κλειστό κλαμπ των ευρωπαϊκών πόλεων που δίνουν αυτή τη δυνατότητα».

Με την νέα αυτή υπηρεσία, ο επιβάτης αντί να αγοράζει το χάρτινο εισιτήριο, θα µπορεί να πληρώσει για µία διαδρομή µε ανέπαφη κάρτα στις πύλες εισόδου ή µε smartphone σε ένα τερματικό πληρωμής που θα είναι εγκατεστημένο μέσα στα λεωφορεία. Ο υφυπουργός στην ομιλία του αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του υπουργείου για τη μετάβαση των αστικών μετακινήσεων σε μια νέα εποχή. Κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής είναι η Μκροκινητικότητα, οι ευφυείς μεταφορές με νέες εφαρμογές και στις συγκοινωνίες, η ηλεκτροκίνηση και τα ΣΒΑΚ.

Συγκεκριμένα:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα τελευταία χρόνια, προωθεί ενεργά τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμόρφωσε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που απλοποιεί τις διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, έγκρισης, παρακολούθησης και εποπτείας των ΣΒΑΚ. Με το σχέδιο νόμου φτιάχνουμε απλούς κανόνες ώστε να ενθαρρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα. Τα μέτρα που προάγουν την οδική ασφάλεια μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από εθνικούς πόρους, ενώ δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την παρακολούθηση των ΣΒΑΚ.

Το επόμενο διάστημα το υπουργείο θα παρουσιάσει το σχέδιο νόμου με το οποίο θα ρυθμίζονται οι κανόνες κυκλοφορίας και οι προδιαγραφές ασφαλείας των Μέσων Μικροκινητικότητας (Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και φυσικά το ποδήλατο) με πρώτιστο κριτήριο την ασφάλεια των χρηστών.

Σε ό,τι αφορά το «δυναμικό» σχέδιο, που παρουσίασε ο πρωθυπουργός για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ο υφυπουργός σημείωσε πως αποτελεί προϊόν για μια καλή αφετηρία για τη μετάβαση στο μέλλον των μεταφορών. Και αυτό γιατί δεν πριμοδοτείται απλώς η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά λαμβάνεται μέριμνα για τις υποδομές που θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία τους. Αναφέρθηκε στο Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, το οποίο και θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νίκος Αθανασόπουλος επισήμανε την ανάγκη μετασχηματισμού των αστικών συγκοινωνιών και πρόσθεσε η πανδημία του κορωνοιού- lockdown, ανέδειξε πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία στις μέρες μας, όχι μόνο για την ίδια την εταιρεία αλλά και για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. «Η ψηφιοποίηση των πληρωμών είναι ένας σημαντικός στόχος για τον ΟΑΣΑ που αρχίζει και παίρνει τον δρόμο του», είπε ο κ. Αθανασόπουλος λέγοντας πως οι “οι ανέπαφες πληρωμές προσφέρουν ευκολία αλλά αποτελούν και μια λύση για τη μείωση του διαχειριστικού κόστους, καθώς προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε το χάρτινο εισιτήριο”.

Στο σχεδιασμό είναι να ξεκινήσει η εφαρμογή σε πρώτη φάση στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ που συνδέουν το κέντρο µε το αεροδρόμιο και αργότερα να επεκταθεί και στα άλλα μέσα μεταφοράς.

Ο επικεφαλής Παραχωρήσεων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Αλέξανδρος Καρυωτάκης ανέφερε πως μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες και για την εγκατάσταση ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε πως σύντομα ο επιβάτης θα μπορεί «με μια κάρτα, με την ίδια κάρτα να χρησιμοποιεί τις συγκοινωνίες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης αλλά και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο». Σύντομα, εξήγησε, θα μπορεί ο επιβάτης με μια κάρτα να πραγματοποιεί το δίκτυο του ΟΑΣΑ, του ΟΑΣΘ, αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επόμενος στόχος είναι «η διαλειτουργικότητα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να χρησιμοποιεί το δίκτυο συγκοινωνιών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με μια μόνο κάρτα».

Τέλος, η γενική διευθύντρια Visa Ελλάδος, Ανδριάννα Παππά στην παρέμβασή της επισήμανε πως τα οφέλη από την χρήση των ανέπαφων πληρωμών είναι πολλαπλά και όχι μόνο οικονομικά. Οι ανέπαφες πληρωμές, σύµφωνα µε την κ. Παππά, διαμορφώνουν το µέλλον της μετακίνησή στις μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσµο, βοηθώντας ανθρώπους να κάνουν συναλλαγές γρήγορα και να µην περιμένουν στις ουρές για να αγοράσουν ένα εισιτήριο ή να φορτώσουν χρήματα σε µια κάρτα εισιτηρίων. Μάλιστα όπως είπε «στο Λονδίνο με την εφαρμογή των ανέπαφων πληρωμών παρουσιάστηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πτώση 20% στις εκπομπές καυσαερίων από τα λεωφορεία γιατί μειώθηκε σημαντικά ο χρόνος αναμονής στις στάσεις, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής».