Quantcast

Καραμανλής: Η οδική ασφάλεια πρέπει να μας γίνει τρόπος ζωής – Καλός οδηγός, είναι μόνο ο υπεύθυνος οδηγός

Το κυβερνητικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ανέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ για την οδική ασφάλεια

Το σχέδιο της Κυβέρνησης προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ για την οδική ασφάλεια στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», στην οποία ήταν κεντρικός ομιλητής μαζί με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκο και τον Παραολυμπιονίκη Αντώνη Τσαπατάκη, αλλά και η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά, καθώς και η Αστυφύλακας της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών Αθανασία Κακαρίκου.

Ξεκινώντας την ομιλία του ο κ. Καραμανλής είπε ότι «οι παράμετροι αυτές είναι αλληλένδετες και μόνο αν δουλέψουμε παράλληλα σε όλες μαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε», καλώντας τους ίδιους τους νέους και νέες να δώσουν το παράδειγμα στην παρέα τους.

15_9_21_4

 

«Καλός οδηγός, είναι μόνο ο υπεύθυνος οδηγός»

«Όλοι μας πρέπει να μάθουμε να βγάζουμε τον πιο σοβαρό και υπεύθυνο εαυτό μας όταν κρατάμε τιμόνι στα χέρια. Οι καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Και εδώ μπορείτε να βοηθήσετε πάρα πολύ. Γιατί κανείς δεν μπορεί να μιλήσει πιο πειστικά στις νέες και τους νέους, από τους ίδιους τους νέους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Απευθυνόμενος στους νέους και νέες, ο κ. Καραμνλής επισήμανε: «Καμία καμπάνια δεν μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματική, όσο μπορείτε να γίνετε εσείς οι ίδιοι αν ένα βράδυ που θα βγείτε πείτε στην παρέα σας “σήμερα έχω πιει, αφήνω το αυτοκίνητο και γυρίζω με ταξί”. Γι’ αυτό και καλός οδηγός, είναι μόνο ο υπεύθυνος οδηγός. Πρώτα και πάνω από οτιδήποτε άλλο».

Ακόμη τόνισε ότι η οδική ασφάλεια πρέπει να μας γίνει τρόπος ζωής γιατί η ίδια ζωή της καθεμίας και του καθενός μας μπορεί να αλλάξει κυριολεκτικά μέσα σε μία στιγμή. Για αυτό και υπογράμμισε ότι η οδική ασφάλεια, αποτελεί έναν κρίσιμο εθνικό στόχο, τον οποίο η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας είχε θέσει πριν ακόμη γίνει κυβέρνηση.

 

«Το πρώτο εθνικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, δεν είναι ευχολόγιο, αλλά θέτει συγκεκριμένους στόχους»

«Βέβαια, θα μου πείτε, καλά τα λόγια, αλλά αυτό που μετράει τελικά είναι τα έργα. Η πολιτική έχει πραγματικά νόημα, όταν βοηθάει να γίνουν καλύτερες οι ζωές των ανθρώπων. Όταν πέρα από τα λόγια και τις καλές προθέσεις, γίνονται πράξεις με χειροπιαστά αποτελέσματα. Ιδίως όταν μιλάμε για τομείς κυριολεκτικά ζωής ή θανάτου», συνέχισε, παρουσιάζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε «εφαρμογή».

«Το πρώτο εθνικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, που δεν είναι ευχολόγιο, αλλά θέτει συγκεκριμένους στόχους, συγκεκριμένα ορόσημα και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Ώστε να καταφέρουμε, χρόνο με το χρόνο, να μειώσουμε τα ατυχήματα να μειώσουμε τους τόσο άδικους θανάτους και τραυματισμούς στην άσφαλτο», υπογράμμισε ο ίδιος.

Παράλληλα σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει από το πιο φλέγον, τους ασφαλείς δρόμους, με ένα Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε όλη τη χώρα. «Εντοπίστηκαν 7.000 επικίνδυνες θέσεις, σε 2.500 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες. Εκεί λοιπόν, πάμε να κάνουμε μικρές αλλά καθοριστικές παρεμβάσεις, που μπορούν να σώσουν ζωές. Μικρής κλίμακας και σχετικά χαμηλού κόστους, αλλά πολύ υψηλής αποτελεσματικότητας» εξήγησε. Αναφέρθηκε επίσης σε μεγάλα οδικά έργα, όπως το ΒΟΑΚ και το Πάτρα- Πύργος, που ξεμπλοκάρουν και προγραμματίζονται.

 

«Προχωράμε σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»

Όσον αφορά στην κυκλοφοριακή παιδεία, ο υπουργός επισήμανε ότι επειδή η υπεύθυνη οδήγηση ξεκινά από το πώς μαθαίνεις να οδηγείς, έχουν γίνει αλλαγές στην εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών.

«Για να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, που είμαι βέβαιος ότι την ξέρετε κι εσείς καλά, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν», επισήμανε και πρόσθεσε ότι επειδή ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος, η Κυβέρνηση δίνει κίνητρα για την ανανέωσή του και για την σταδιακή ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

«Με βάση αξιόπιστα δεδομένα και τη διεθνή εμπειρία, προχωράμε σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο νέος Κ.Ο.Κ. έχει στο κέντρο της φιλοσοφίας του οι προβλέψεις του να είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και να χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους» δήλωσε επιπρόσθετα υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ.

 

«Το σχέδιό μας εδράζεται σε ένα τετράπτυχο»

Ασφαλείς δρόμοι/ Υπεύθυνοι οδηγοί /Κυκλοφοριακή παιδεία / Δίκαιοι κανόνες για όλους.

«Οι παράμετροι αυτές είναι αλληλένδετες και μόνο αν δουλέψουμε παράλληλα σε όλες μαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε», διαμήνυσε κλείνοντας την ομιλία του.

 

Θεοδωρικάκος: Το τιμόνι και το ποτό δεν πάνε μαζί

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος αναφερόμενος στο ζήτημα της ασφάλειας στο δρόμο, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλω μια αστυνομία που θα φροντίζει ώστε καμία νέα, κανένας νέος να μην κινδυνεύει όταν βγαίνει να διασκεδάσει. Να μη νιώθουν ανασφάλεια. Να ξέρουν όλοι πως θα έχουν κάποιον να τους βοηθήσει αν και όποτε το χρειαστούν. Ή, κάποιον που θα βρουν απέναντί τους αν θελήσουν να κάνουν κακό.

«Η αποστολή της Τροχαίας, του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στον τομέα της οδικής ασφάλειας είναι σύνθετη. Πολυδιάστατη. Δεν είναι μόνο η αστυνόμευση. Την οποία βελτιώνουμε κάθε μέρα με την κινητοποίηση νέων εκπαιδευμένων στελεχών, με τη χρήση νέων σύγχρονων τεχνολογιών. Με τη μεταφορά προσωπικού σε περιοχές όπου χρειάζονται ενίσχυση. Όπως συμβαίνει με τα νησιά μας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Αλλά και με τις περιπολίες μας μέρα και νύχτα σε εθνικό, επαρχιακό και αστικό οδικό δίκτυο. 365 ημέρες τον χρόνο. Γιατί, σε αυτή την αποστολή δεν υπάρχουν αργίες. Το αντίθετο. Όταν ο κόσμος γιορτάζει οι γυναίκες και οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. πρέπει και είναι στο καθήκον», διευκρίνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.

«Μία έκκληση: το κόκκινο είναι κόκκινο. Το τιμόνι και το ποτό δεν πάνε μαζί. Το κράνος και η ζώνη σας δένουν με τη ζωή. Σας παρακαλώ ως γονιός. Γίνετε εσείς το καλό παράδειγμα για τους συνομηλίκους σας. Δείξτε το δρόμο. Όπως πάντα με τη νέα γενιά στην πρωτοπορία», τόνισε ο υπουργός.

 

Τσαπατάκης: Καθημερινά πρέπει με τις πράξεις μας να προσπαθούμε να κερδίσουμε τη ζωή

Ο παραολυμπιονίκης Αντώνης Τσαπατάκης ο οποίος είχε εμπλακεί σε ένα τροχαίο ατύχημα έξω από το κολυμβητήριο που είχε ξεκινήσει να ασχολείται με το άθλημα που τον έφερε στο βάθρο των Παραολυμπιακών αγώνων, μίλησε για την εμπειρία του, το πως διαχειρίστηκε τις συνέπειες του ατυχήματος και τις δυσκολίες που συναντά στην καθημερινότητά του. Ο ίδιος πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία ολόκληρης της χώρας μαζί με την Αστυνομία, ενημερώνοντας τους μαθητές για την αξία και τη ζωτική σημασία της σωστής συμπεριφοράς στο δρόμο. «Καθημερινά πρέπει με τις πράξεις μας να προσπαθούμε να κερδίσουμε τη ζωή. Η παιδεία μας πρέπει να αλλάξει και όταν αυτό γίνει όλος ο κόσμος θα γίνει καλύτερος. Μακάρι να φτάσουμε σε ένα σημείο που να μην χρειάζεται να μιλάω σε εκδηλώσεις για την οδική ασφάλεια ή για τα πεζοδρόμια και τις ράμπες που είναι κατειλημμένα από αμάξια και μηχανάκια».

 

Πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς»: Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29

Η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά μίλησε για το πώς η εκπαίδευση πάνω στη σωστή οδική συμπεριφορά μπορεί να γίνει βίωμα στα παιδιά και να χτίσει μια κουλτούρα καλύτερων οδηγών στην Ελλάδα και για τα προγράμματα του Ιδρύματος. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Ο δικός μας Πάνος, είχε γράψει πριν από χρόνια: «Οι δρόμοι είναι δεδομένοι… η συμπεριφορά μας είναι αυτή που πρέπει να προσαρμόζεται» Με αυτή την παρακαταθήκη στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) “Πάνος Μυλωνάς”, 16 χρόνια τώρα, οραματιζόμαστε έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα και αγωνιζόμαστε αδιάκοπα για την προστασία της ζωής στους δρόμους μας. Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29, αποτελώντας μάστιγα για την κοινωνία και τροχοπέδη για την ανάπτυξη του τόπου μας».

Η Αστυφύλακας Αθανασία Κακαρίκου μίλησε για την προσωπική της εμπειρία στο δρόμο, τη συχνότητα με την οποία αντιμετωπίζει τροχαία ατυχήματα, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτά συμβαίνουν, ποιες είναι οι συνηθέστερες αιτίες των τροχαίων και πως μπορούν να προληφθούν στην πράξη.

Χαιρετισμό επίσης έκανε ο Τομεάρχης Πολιτικής Προστασίας του Πολιτικού Συμβουλίου της ΟΝΝΕΔ Βαγγέλης Αυγέρης.

 

Παύλος Μαρινάκης: Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι πριν και πάνω απ’ όλα ζήτημα παιδείας

Ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης ανέφερε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του: «Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι πριν και πάνω απ’ όλα ζήτημα παιδείας. Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών αποδεικνύουν πως η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες στο δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων. Γι’ αυτό το λόγο ως ΟΝΝΕΔ στην καμπάνια μας «Το Σχολείο που θες» είχαμε θέσει σε πρώτη προτεραιότητα την εισαγωγή της Οδικής Ασφάλειας ως γνωστικό αντικείμενο ήδη από τις πρώτες τάξεις του σχολείου. Σκοπός μας: να δημιουργηθεί μια νέα κουλτούρα στα παιδιά ως χρηστών του δρόμου αλλά και μελλοντικών οδηγών. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορούμε σήμερα να υποδεχόμαστε όλους αυτούς τους σημαντικούς καλεσμένους και να ακούσουμε τις δικές τους ιδέες, προτάσεις και προθέσεις για να είμαστε όλοι, όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς στο δρόμο. Από τον κάθε ένα ξεχωριστά πήραμε σήμερα ένα σημαντικό μάθημα, με στόχο την προστασία κάθε ανθρώπινης ζωής. Είναι υπόθεση όλων μας».

 

Η Ελλάδα κατέχει το υψηλότερο ποσοστό τροχαίων στην Ευρώπη

Στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν πως η Ελλάδα κατέχει το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, καθώς το 16% των πολιτών έχουν εμπλακεί ή κινδυνεύσει να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα. Τα τελευταία δεδομένα βέβαια καταγράφουν μια σημαντική βελτίωση, καθώς η Ελλάδα πέτυχε τον στόχο καταγράφοντας μείωση κατά 54% των νεκρών σε οδικά ατυχήματα.