Ένα από τα εργοτάξια όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού ‘Αξονα Κρήτης, που θα συνδέει την Κίσσαμο, στο δυτικό άκρο της Κρήτης, με τη Σητεία στο ανατολικό, επισκέφτηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πρόοδο στο τμήμα Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ένα από τα πέντε επιμέρους τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου, μήκους 22 χιλιομέτρων, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον γίνεται πραγματικότητα μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατομμυρίων ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Καραμανλής: Ιστορική ημέρα για την Κρήτη η σημερινή
«Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική, θα σας έλεγα μια πολύ ιστορική μέρα για την Κρήτη. Γιατί μετά από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ», σημείωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Κύριε Πρόεδρε, σας καλωσορίζουμε στο νησί σας και σας ευχαριστούμε διότι με τις δικές σας εργώδεις προσπάθειες αυτό το έργο γίνεται πραγματικότητα. Και εξηγούμαι. Στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, στα 22 αυτά χιλιόμετρα, ένα έργο προϋπολογισμού 189 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα είναι έτοιμο στα επόμενα τρία χρόνια – αυτός είναι ο στόχος που έχουμε βάλει. Όλο αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και όλοι γνωρίζουμε ότι αν δεν ήταν ο Πρωθυπουργός, αυτό το έργο δεν θα είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Επομένως νομίζω ότι σήμερα πραγματικά γυρίζουμε σελίδα για το όμορφο νησί της Κρήτης. Σας ευχαριστώ πολύ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης.
Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα, ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.