Καραμανλής: 550 νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη ως το τέλος του χρόνου -«Αυτοψία» και στο μετρό της πόλης

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Τα πρώτα 18 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν μέρος των 50 οχημάτων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία της Γερμανίας και των 180 μεταχειρισμένων που μισθώθηκαν από διαγωνισμό του ΟΑΣΘ, επιθεώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός βρέθηκε το μεσημέρι στον τερματικό σταθμό ΙΚΕΑ, συνοδευόμενος από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, για την παραλαβή των οχημάτων και δήλωσε πως έως το τέλος του 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης συνολικά 550 αστικά.

Καραμανλής: θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να παραλάβουμε τα πρώτα 18 λεωφορεία που έρχονται να βοηθήσουν στο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, τα τέσσερα από τη Λειψία και τα πρώτα λεωφορεία που έρχονται μετά τον διαγωνισμό leasing που κάναμε τον Μάιο», είπε ο υπουργός στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους. Παραδέχτηκε πως η «κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που αρμόζει σε μια πόλη που θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων» και υπενθύμισε πως η κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ μετά τις εκλογές «ήταν πολύ δύσκολη».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στη σύμβαση που υπεγράφη με τα ΚΤΕΛ, κίνηση που ανέβασε τον αριθμό των αστικών στα 350, και υποσχέθηκε πως έως το τέλος του χρόνου «θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όσα δηλαδή χρειάζεται η πόλη για να έχει σοβαρές, ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες».

Υπογράμμισε, επίσης, πως οι προσπάθειες για τις αστικές συγκοινωνίες θα συνεχιστούν καθώς ακολουθεί διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ευχαρίστησε θερμά τον δήμαρχο που, όπως είπε, έβαλε «πλάτη και βοήθησε σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία».

Τα πρώτα 18 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν μέρος των 50 οχημάτων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία της Γερμανίας και των 180 μεταχειρισμένων που μισθώθηκαν από διαγωνισμό του ΟΑΣΘ, επιθεώρησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας
Από την πλευρά του, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στις κινήσεις που έγιναν από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΑΣΘ, και τόνισε πως «σήμερα παρουσιάζεται ο καρπός αυτής της δύσκολης προσπάθειας».

«Θέλω να πιστεύω ότι αυτά τα λεωφορεία είναι μια ανακούφιση, μια ανάσα για τις μεταφορές, για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας αγώνας δύσκολος, καθημερινός, τον οποίο τον δίνουμε από κοινού», δήλωσε ο. Ζέρβας για τα λεωφορεία που αγοράστηκαν με χρήματα του δήμου από τη Λειψία. Σήμερα παραδόθηκαν τα πρώτα 4 από τα συνολικά 50 οχήματα που αποκτήθηκαν έναντι 11.000 ευρώ το καθένα και τα οποία θα παραδοθούν τμηματικά από τους Γερμανούς έως τον Δεκέμβριο. Στη διάρκεια της επιθεώρησης, ο κ. Ζέρβας παρουσίασε στον υπουργό τον τρόπο επιβίβασης και αποβίβασης των ατόμων με αναπηρίες στα νέα λεωφορεία.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, ανέφερε στις δηλώσεις του πως «σήμερα κάνουμε το τελευταίο βήμα για να αναστρέψουμε πλήρως το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε καταρρεύσει». Σημείωσε ακόμη πως το επόμενο διάστημα θα δρομολογηθεί το σύνολο των λεωφορείων -και των μισθωμένων και των λεωφορείων που έρχονται σταδιακά από τη Λειψία. «Όπως καταλαβαίνετε, το να εντάξει κανείς 230 λεωφορεία στον στόλο, σε καθημερινή κυκλοφορία, δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε μια μέρα. Σταδιακά, λοιπόν, και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε ξεπεράσει τα 550 λεωφορεία στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταφέραμε σε 12 μήνες να θέσουμε σε κυκλοφορία υπερδιπλάσιο αριθμό λεωφορείων επιπλέον απ’ αυτόν που παραλάβαμε», είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τα έσοδα του Οργανισμού εν μέσω της πανδημίας της Covid-19, παραδέχθηκε πως «πράγματι, έχουν μηδενιστεί, είναι ελάχιστα. Ευτυχώς, έχουμε τη στήριξη του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο καλύπτει το λειτουργικό κόστος και όχι μόνο τις απώλειες εσόδων αλλά και όσα χρήματα χρειαστούν κάθε φορά».

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε και το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης όπου είδε τους συρμούς και επιθεώρησε την πορεία των εργασιών.