Quantcast

Καραγιάννης: «Σε 21 μήνες δόθηκαν 318 εκατ. ευρώ σε έργα του Μετρό»

«Προχωράνε όλα τα έργα του Μετρό που είχαν σταματήσει»

Για τα έργα της Αττικό Μετρό που έχουν επανεκκινήσει, για τα μέτρα ανακούφισης των σεισμοπαθών στην Κρήτη, καθώς και για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Ολυμπιάδας Χαλκιδικής, απάντησε ο Γιώργος Καραγιάννης.

 

 

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, τοποθετήθηκε σχετικά στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

«Προχωράνε όλα τα έργα του Μετρό που είχαν σταματήσει»

«Τα έργα στη Θεσσαλονίκη έχουν επανεκκινήσει και η πόλη το 2023 θα έχει Μετρό. Γι’ αυτό μειώνονται τα ταμειακά διαθέσιμα. Γιατί προχωράμε όσα είχαν σταματήσει και ξεμπλοκάρουμε όσα είχαν κολλήσει», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή, Χρήστου Γιαννούλη (ΣΥΡΙΖΑ).

Μιλώντας για τα αποθεματικά της Αττικό Μετρό ΑΕ, εξήγησε ότι οι εταιρείες του Δημοσίου, όπως η συγκεκριμένη εταιρεία, δεν έχουν κέρδη ώστε να δημιουργούνται αποθεματικά υπογραμμίζοντας πως «άλλο αποθεματικό και άλλο ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας». Οπως σημείωσε ο ίδιος, στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας, προερχόμενα κυρίως από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ήταν 920 εκατ. ευρώ.

«Αυτό το ποσό προορίζεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση των έργων, την κάλυψη τοκοχρεολυσίων και για την κάλυψη των κάθε είδους λειτουργικών δαπανών της εταιρείας όπως μισθοί, αμοιβές τρίτων και γενικά έξοδα», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης και τόνισε πως «τα έργα στον Πειραιά προχωρούν -ήδη παραδόθηκαν οι σταθμοί στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα πέρυσι τον Ιούλιο- και εξελίσσονται ταχύτατα οι εργασίες και στους Σταθμούς “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο” που θα παραδοθούν το καλοκαίρι του 2022».

Μάλιστα, έδωσε και συγκεκριμένα στοιχεία…

Το ποσό των 318 εκατ. ευρώ για τους 21 μήνες από τον Οκτώβριο του 2019 έως και τον Ιούνιο του 2021 επιμερίσθηκε ως εξής:

  • Μετρό Χαϊδάρι-Πειραιάς: 84,4 εκατ. ευρώ
  • Μετρό Θεσσαλονίκης – Βασικό: 190,23 εκατ. ευρώ
  • Μετρό Θεσσαλονίκης – Καλαμαριά: 30,02 εκατ. ευρώ
  • Τραμ Πειραιά: 9,87 εκατ. ευρώ

Λοιπά έργα δηλαδή δευτερεύουσες βοηθητικές συμβάσεις υποστήριξης

Οι λοιπές δαπάνες, έχουν ως εξής:

Ο ΦΠΑ για τα έργα, στην περίοδο από 1-10-2019 έως και 30-6-2021 περίπου 70 εκατ. ευρώ.
• Τόκοι και Εξοδα Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων  περίπου 167 εκατ. ευρώ.
• Χρεολύσια που αφορούν σε αποπληρωμή κεφαλαίων περίπου 168 εκατ. ευρώ.
• Μισθοδοσία: ποσό 22,5 εκατ. ευρώ και λοιπά λειτουργικά έξοδα με ΦΠΑ 7,35 εκατ. ευρώ.
Σημείωσε δε ότι για το χρονικό διάστημα των 21 μηνών τα έσοδα της εταιρείας από επιστροφή ΦΠΑ, είσπραξη τόκων, είσπραξη δαπανών COVID-19 και εισπράξεις από την εκμετάλλευση των Parking και ενοικίων ανήλθαν στο ποσό των 95,78 εκατ. ευρώ.

«Οπότε κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα απολύτως και επαναλαμβάνουμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία το 2023, οπότε μην διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα», κατέληξε ο υφυπουργός Υποδομών.