Quantcast

Καραγιάννης – Μετρό Θεσσαλονίκης: Ολοκληρώνεται η προμήθεια 18 υπέρ-αυτόματων συρμών, χωρίς οδηγό – Πότε παραδίδεται το έργο

«Τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης

Στα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον γεωστρατηγικό και τον οικονομικό της ρόλο, ώστε να καταστεί βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο «5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης» με θέμα την καινοτομία στις υποδομές.

Ο υφυπουργός τόνισε ότι: «Πρέπει η καινοτομία να ξεκινήσει από κάπου αλλού. Από τον τρόπο που η Πολιτεία, οι τοπικοί φορείς, αλλά και οι πολίτες αντιμετωπίζουν τα μεγάλα έργα υποδομής».

Ακόμη, συμπλήρωσε ότι: «Θα πρέπει, επιτέλους, όλοι να κατανοήσουμε ότι το όφελος από την πραγματοποίηση μεγάλων έργων υποδομής είναι κοινό».

«Απέναντι στη δυσπιστία αντιπαραβάλλουμε τα εργοτάξια»
Απαριθμώντας τα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι: «Απέναντι στην δικαιολογημένη δυσπιστία πολλών πολιτών, αλλά και σε μία στείρα κριτική, ευτυχώς, λίγων, αντιπαραβάλλουμε τα δεκάδες εργοτάξια, τις ρεαλιστικές και καινοτόμες λύσεις, το ξεμπλοκάρισμα εμβληματικών έργων, την αναβάθμιση των υποδομών συνολικά».

Για τον αυτοκινητόδρομο FlyOver, τόνισε ότι στο τέλος του 2022 ο ανάδοχος θα έχει στήσει εργοτάξια, καθώς ο διαγωνισμός έτρεξε σε χρόνο ρεκόρ.

Σημείωσε ότι πρόκειται για τη «μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή, θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια και όλα αυτά χωρίς καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση».

Με την επιλογή του FlyOver, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει ότι θέτει σύγχρονα εργαλεία στην υπηρεσία των πολιτών, δίνοντας «οριστική απάντηση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης που στερεί πολύτιμο χρόνο από τους κατοίκους της».

«Στο τέλος του 2023 το Μετρό θα παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός στο Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπε: «κάποιοι δεν δίστασαν να το χρησιμοποιήσουν ως όχημα μικροπολιτικής, αντί ως μέσο βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη, όπως πραγματικά είναι».

«Με σκληρή δουλειά και επιμονή ξεπεράσαμε τους σκοπέλους και σήμερα λέμε στους κατοίκους της πόλης ότι θα έχουν και Μετρό και αρχαία» ξεκαθάρισε και πρόσθεσε ότι «στο τέλος του 2023 το μετρό θα παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη και θα αποτελεί ένα εμβληματικό έργο που θα αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής».

18 υπερ-αυτόματοι συρμοί, χωρίς οδηγό
Υπογράμμισε ότι, ολοκληρώνεται η προμήθεια 18 υπέρ-αυτόματων συρμών τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, ενώ ένα επιπλέον χαρακτηριστικό θα είναι τα συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια των επιβατών.

«Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας. Έτσι, θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Το συνεκτικό σχέδιο για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη
Το ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλάνο για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη, εκτείνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας των κατοίκων καθώς και της λειτουργίας της πόλης.

Ο υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έχει προκηρυχθεί ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης και η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα, ενώ έχει επιλυθεί και το ζήτημα της οδικής σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε το γεγονός ότι ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που περιλαμβάνεται στο μεγάλο πλάνο των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ αφορά τη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται όπως είπε για το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ και πρόσθεσε ότι είναι «ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα των τελευταίων δεκαετιών που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και τη Ξάνθη».

«Επιδίωξή μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι της πόλης σε εμπορευματικό hub μεταφορών για ολόκληρα τα Βαλκάνια» εξήγησε.

«Για πολύ καιρό συνηθίζαμε να κατηγορούμε την Πολιτεία για πολλές και μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των έργων. Πλέον όμως αυτό αλλάζει» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στο οδικό έργο Θέρμη – Γαλάτιστα, όπου ήδη έχουν παραδοθεί τα πρώτα χιλιόμετρα, ενώ συνολικά το έργο θα παραδοθεί νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Επιπλέον, ολοκληρώνεται τον Ιούνιο και το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας.

«Και τα δύο είναι έργα που θα κάνουν ταχύτερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική» πρόσθεσε.

Εξάλλου, έχει ήδη δημοπρατηθεί η οδική σύνδεση του νέου παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο που θα κατασκευαστεί με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Σε πορεία υλοποίησης βρίσκονται επίσης, ο άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, που θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ, ενώ μέσα στο 2022 θα υπάρχει ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη: «Τρέξαμε τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τις 17 σχολικές μονάδες, οι περισσότερες εξ αυτών βρίσκονται στη δυτική Θεσσαλονίκη και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ως το τέλος του έτους».

Αναβαθμισμένη ποιότητας ζωής με τα αντιπλημμυρικά
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και ειδικά των δυτικών συνοικιών με τα αντιπλημμυρικά έργα.

«Για εμάς τα έργα αυτά είναι εθνικής σημασίας και για αυτό κινηθήκαμε γρήγορα προκειμένου το επόμενο διάστημα να έχουμε αναδόχους στα έργα της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς, ενώ θα ακολουθήσει αυτό του Ωραιοκάστρου» όπως σημείωσε.

Μάλιστα, επισήμανε ότι: «Και εδώ όμως δεν λειτουργούμε αποσπασματικά αφού εκπονούμε ένα Master Plan Αντιπλημμυρικών Έργων για να εντοπίσουμε τις περιοχές με διαπιστωμένα πλημμυρικά φαινόμενα και τις περιοχές στις οποίες είναι πιθανή η εμφάνιση πλημμυρών για να ιεραρχήσουμε τα απαιτούμενα Έργα».

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης κάλεσε όλες τις πλευρές «να συμβάλλουν με αίσθημα ευθύνης, με κριτική και προτάσεις και πάνω από όλα με την πεποίθηση ότι τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές».

Πηγή: ΟΤ