Quantcast

Η επικαιροποιημένη πρόταση της ΟΝΝΕΔ για το σχολείο στην Νίκη Κεραμέως

Με αφορμή την συζήτηση του νέου νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Με αφορμή την συζήτηση του νέου νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης, ο Αντιπρόεδρος Κώστας Μαμουλής και ο αν. Υπεύθυνος ΜΑΚΙ Γιώργος Αρβανίτης συναντήθηκαν με την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Η ΟΝΝΕΔ και η ΜΑΚΙ είχαν πραγματοποιήσει καμπάνια για την αναμόρφωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τίτλο «Το σχολείο που θες» όπου μέσα από ένα σύνολο επισκέψεων σε σχολεία, συναντήσεις με μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και μια ανοιχτή πλατφόρμα διαβούλευσης είχαν καταλήξει σε μια ολοκληρωμένη πρόταση για το πως το σχολείο μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας εποχής.

Συνεχίζοντας αυτή την προσπάθεια, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κατέθεσε στην Υπουργό την επικαιροποιημένη πρόταση της Οργάνωσης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην οποία μεταξύ άλλων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της επαγγελματικής εκπαίδευσης και τους νέους δρόμους που αυτή ανοίγει στο επαγγελματικό μέλλον των μαθητών, αλλά και την ειδική αγωγή προκειμένου για τη διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μεταξύ των προτάσεων της ΟΝΝΕΔ και της ΜΑΚΙ αναφέρονται νέα αντικείμενα τα οποία προτείνονται προς εισαγωγή στο σχολικό πρόγραμμα όπως είναι οι πρώτες βοήθειες,  η προστασία του περιβάλλοντος, η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση και -ακόμα, στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού- η έμφαση σε ειδικότητες επαγγελματικής εκπαίδευσης προσαρμοσμένες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι βασικές πτυχές του νομοσχεδίου θα εκσυγχρονίσουν τη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος με τολμηρές μεταρρυθμίσεις που προετοιμάζουν τους μαθητές με τα κατάλληλα εφόδια για την κοινωνία των πολιτών και θα θέσουν τις βάσεις για το μέλλον τους.

Το νέο νομοσχέδιο βασίζεται σε τρεις αλληλένδετους πυλώνες: την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μηχανισμού βελτίωσης και ενδυνάμωσής τους και την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης ως κρίσιμων πυλώνων για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά υποδέχτηκα σήμερα τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Παύλο Μαρινάκη, προκειμένου να συζητήσουμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών μας που συζητείται από αύριο στη Βουλή.  Στόχος μας, να δημιουργήσουμε ένα ακόμη καλύτερο σχολείο, που εξασφαλίζει περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον των μαθητών μας, καθώς και να απελευθερώσουμε το δυναμικό των εκπαιδευτικών, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας και διαρκούς υποστήριξης. Ο διάλογος συνεχίζεται με φορείς, κόμματα και πολίτες, ακούμε δε ιδιαιτέρως τους νέους, εξετάζουμε και ενσωματώνουμε χρήσιμες προτάσεις τους, είμαστε δίπλα τους να συνδιαμορφώσουμε το μέλλον που τους ανήκει».

Ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανέφερε: «Στόχος της πρότασης που προέκυψε μέσα από την ανοιχτή πλατφόρμα διαβούλευσης της καμπάνιας «Το σχολείο που θες» είναι να αλλάξει το μοντέλο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να δημιουργήσει τους επιστήμονες, επαγγελματίες και πολίτες του αύριο. Για μας το σχολείο αποτελεί τη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά κυρίως της κοινωνίας και γι’ αυτό είναι σημαντικό να παραμένουμε κοντά στις εξελίξεις με διαρκείς παρεμβάσεις και προτάσεις. Οι γενναίες μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Υπουργό, έχουν θέσει τις βάσεις για ένα σύγχρονο σχολικό περιβάλλον που θα δίνει στους μαθητές του τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους, να αποκτήσουν σύγχρονες και βαθιές γνώσεις, με σεβασμό στην ιστορία της χώρας μας, το περιβάλλον και τους συνανθρώπους τους».