Quantcast

Γεραπετρίτης: Υπό διεθνή εγγύηση η ασφάλεια της Ελλάδας – Τι είπε για πλαφόν, παρακολουθήσεις και πανεπιστήμια

Υπενθύμισε το μήνυμα του πρωθυπουργού ότι «η Ελλάδα δεν διεκδικεί, δεν επιτίθεται, δεν έχει βλέψεις, αλλά από την άλλη πλευρά η Ελλάδα δεν πρόκειται να υποχωρήσει ούτε σπιθαμή σε τι αφορά την κυριαρχία και τα δικαιώματα της»

Σε πλήρη εγρήγορση «ακόμη και για σοβαρό επεισόδιο με την Τουρκία» βρίσκεται η Αθήνα, όπως τόνισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις» τόσο για την «επιχειρησιακή και διπλωματική αναβάθμιση της χώρας όσο και για το «αδιέξοδο της Άγκυρας».

Αναφέρθηκε επίσης, στην υπόθεση των παρακολουθήσεων, στα πανεπιστήμια αλλά και στην «αναγκαιότητα για ευρωπαϊκή λύση με πλαφόν» στις τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου.

 

«Χρόνιες παθογένειες κρατούν δέσμιο το ελληνικό πανεπιστήμιο»

«Δεν θα είναι μέσα οι πανεπιστημιακοί αστυνομικοί, θα είναι όπου χρειάζεται το πανεπιστήμιο. Σκοπός δεν είναι να υπάρξει αναταραχή αλλά επιτέλους ηρεμία και να αποδοθεί το πανεπιστήμιο στους φορείς του. Άρα αυτήν τη στιγμή το βέβαιο είναι ότι η πανεπιστημιακή αστυνομία θα είναι όπου χρειαστεί. Όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι απαιτείται η συνέργεια και των ίδιων των πανεπιστημίων. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχουν συστήματα επιτήρησης συστήματα ελέγχου εισόδου εξόδουκαι διαχείρισης φαινομένων παρανομίας και παραβατικότητας. Δεν σημαίνει ότι εγκαθιστούμε την πανεπιστημιακή αστυνομία, δηλαδή 400 ανθρώπους, οι οποίοι έχουν λάβει την ειδική εκπαίδευση και μέσα σε μια μέρα θα μπορέσουμε να θεραπεύσουμε παθογένειες δεκαετιών», τόνισε.

 

«Είμαστε αυτή τη στιγμή στην πιο ισχυρή θέση στην οποία έχουμε υπάρξει ποτέ»

«Νομίζω ότι η διεθνής κοινότητα έχει πλήρη κατανόηση του τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η Τουρκία έχει επιλέξει έναν δρόμο, ο οποίος είναι αδιέξοδος», τόνισε ο υπουργός σχολιάζοντας ως «αμφίθυμη φιλορωσική» την στάση της ‘Αγκυρας η οποία «αποξενώνεται από τους συμμάχους της Δύσης, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ».

«Σωστά επισημαίνεται ότι η κλιμάκωση αυτού του τύπου της λεκτικής υπέρβασης είναι κάτι το οποίο οφείλει να μας ανησυχεί όλους. Και πράγματι είμαστε σε πλήρη εγρήγορση, επιχειρησιακή και διπλωματική, ενώ παράλληλα η ασφάλεια της χώρας βρίσκεται υπό διεθνή εγγύηση με συμφωνίες όπως η ελληνοαμερικανική και η ελληνογαλλική», τόνισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

 

«Σχέδια είτε για ασήμαντο είτε για σοβαρό επεισόδιο»

Υπενθύμισε το μήνυμα του πρωθυπουργού ότι «η Ελλάδα δεν διεκδικεί, δεν επιτίθεται, δεν έχει βλέψεις, αλλά από την άλλη πλευρά η Ελλάδα δεν πρόκειται να υποχωρήσει ούτε σπιθαμή σε τι αφορά την κυριαρχία και τα δικαιώματα της» και διαβεβαίωσε ότι τα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας έχουν εκπονήσει σχέδια «είτε για ασήμαντο είτε για σοβαρό επεισόδιο». Η θέση της Ελλάδας είναι πιο ισχυρή από ποτέ με την αναβάθμιση στις ένοπλες δυνάμεις και βεβαίως με τη διπλωματική αναβάθμιση της χώρας, σύμφωνα με τον υπουργό.

 

Η δυνατότητα επιβολής κυρώσεων

«Οι κυρώσεις έχουν κατά βάση ένα σκοπό να αμβλύνουν τις διαφορές και όχι να τις εντείνουν. Σε περίοδο υπερβολικής έξαρσης θα πρέπει να υπάρχει νηφαλιότητα, να υπάρχει ψυχραιμία, να αξιολογούμε τις επιλογές και να βλέπουμε τις συνέπειες τις οποιεσδήποτε πράξεις. Ναι, το ζήτημα των κυρώσεων παραμένει στις επιλογές της ελληνικής διπλωματίας. Σε κάθε περίπτωση όμως στον κατάλληλο χρονισμό και μόνο προς το συμφέρον της χώρας.

Οι ανοιχτοί δίαυλοι και ο διάλογος είναι για εμάς μια βασική στρατηγική σε ότι αφορά την Τουρκία. Μπορούμε να συζητούμε σε κάθε επίπεδο και με κάθε τρόπο, αλλα δεν μπορούμε να συζητούμε πάνω σε παραλογισμούς, αλλά μόνο πάνω στο θετικό διεθνές δίκαιο και ούτε υπό την πίεση εκβιασμών φυσικών λεκτικών ή άλλων», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

 

«Η περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη είναι νόμιμης παρακολούθησης»

«Αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει εθνική ασφάλειακαι άρα ας μην υποβαθμίζουμε,και ας μην θεωρούμε ότι η υπηρεσία πληροφοριών θα πρέπει να βγαίνει στη Διαύγεια ή να λογοδοτεί δημοσίως κάθε φορά που επιλέγεται μια συγκεκριμένη άρση απορρήτου. Η περίπτωση του Νίκου Ανδρουλάκη είναι μια περίπτωση νόμιμης παρακολούθησης, γιατί, όπως και κάθε απόφαση για νόμιμη άρση είναι μια απόφαση δικαστική. Δεν την λαμβάνει ο διοικητής. Δεν την λαμβάνει ο πρόεδρος μιας ανεξάρτητης αρχής. Δεν την λαμβάνει η κυβέρνηση, η οποία δεν γνωρίζει καν περί τίνος πρόκειται. Την απόφαση για την άρση του απορρήτου την την αναλαμβάνει ένας δικαστής ένας εισαγγελέας, ο οποίος έχει τις εγγυήσεις της δικαστικής ανεξαρτησίας και αποφασίζει επί της ουσίας.

 

«Συστημικό σφάλμα» – Κακόβουλο λογισμικό δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ η ελληνική πολιτεία

Προσέξτε τι είπε ο πρωθυπουργός και τι είναι αυτό το οποίο διαπιστώσαμε. Πράγματι διαπιστώσαμε το εξής ότι οι δικλείδες ασφαλείας σε ότι αφορά το κομμάτι των νόμιμων παρακολουθήσεων, δηλαδή των παρακολουθήσεων που γίνονται με δικαστική απόφαση, κυρίως σε σχέση με την άρση απορρήτου πολιτικών προσώπων, δεν είχε τις αναγκαίες ασφαλιστικές δικλείδες. Άρα, εκείνο που λέμε είναι ότι υπήρχε ένα διαρθρωτικό, ένα συστημικό σφάλμα και αυτό το συστημικό σφάλμα θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε. ‘Εως το τέλος του 2022, όπως ο ο πρωθυπουργός έχει τονίσει, θα έλθει στη Βουλή ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο θα θέτει πολύ περισσότερες δικλίδες ασφαλείας και θα αντιμετωπίζει και το τελείως διαφορετικό ζήτημα των παρανόμων παρακολουθήσεων, δηλαδή που γίνονται από κακόβουλα λογισμικά. Κακόβουλο λογισμικό δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ η ελληνική πολιτεία.

«Διάγουμε μια εποχή η οποία δεν είναι καθόλου εύκολη σε ότι αφορά τα εθνικά μας θέματα ότι δεν μπορεί ζητήματα εθνικής ασφάλειας και δεν αναφέρομαι στον κύριο Ανδρουλάκη. Προφανώς αλλά είναι ένα οριζόντιο ζήτημα ζητήματα εθνικής ασφάλειας να γίνονται βορά της δημοσιότητας. Ακούω πολλές φορές και από τον απ την πλευρά της αντιπολίτευσης ότι αν είχαμε κάθε φορά τη δυνατότητα να τίθενται αυτά σε δημόσιο διάλογο, θα είχε αποψιλωθεί η εθνική ασφάλεια και η εξωτερική μας πολιτική.

 

«Το να διατηρείται στο διηνεκές ένα αρχείο δεν είναι προς όφελος κανενός»

Η καταστροφή του αρχείου έχει στόχο την προστασία και των προσωπικών δεδομένων, πέρα από την εθνική ασφάλεια του ίδιου του ενδιαφερομένου. Άρα καταλαβαίνουμε ότι το να διατηρείται στο διηνεκές ένα αρχείο από το οποίο δεν έχει προκύψει το οτιδήποτε δεν είναι προς όφελος ούτε του άμεσα ενδιαφερόμενου. Αυτό αναφέρει η ίδια η νομοθεσία για τα περαιτέρω. Όταν αποφασίζεται από υπηρεσία πληροφοριών ή από άλλους φορείς, όπως την Αντιτρομοκρατική, την Ελληνική Αστυνομία να υπάρξει μια νόμιμη παρακολούθηση, πρόκειται για αμιγώς εσωτερικό ζήτημα της υπηρεσίας. Είναι ζήτημα το οποίο το γνωρίζει ο διοικητής και η υπηρεσία, ο εισαγγελέας, ο επιτετραμμένος στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών και ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών. Δεν το γνωρίζει η κυβέρνηση. Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός θα καταστούν κοινωνοί μόνον και εφόσον προκύψει ένα ζήτημα εθνικής ασφάλειας από την παρακολούθηση καθ εαυτήν».

 

«Η κρατικοποίηση της ΔΕΗ που προτείνει ο Αλέξης Τσίπρας πέρα από κάθε λογική»

«Είναι πέρα από τις επιταγές του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως είναι πέρα από τις επιταγές της ίδιας της οικονομίας. Θα ήθελα να θυμίσω την κατάσταση στην οποία παραλάβαμε την ΔΕΗ το 2019, απολύτως χρεωκοπημένη, μία ΔΕΗ, η οποία ήταν απαξιωμένη. Χωρίς επενδύσεις χωρίς υποδομές σε κίνδυνο ανά πάσα στιγμή να καταρρεύσει η ΔΕΗ έχει ανορθωθεί. Έχει αυτή τη στιγμή μια αυτάρκη ικανότητα να μπορεί να παρέχει ικανοποιητικές υπηρεσίες στους πολίτες και εγγυάται τη συνέχεια στην παροχή της υπηρεσίας».

 

Περίπου δέκα φορές πάνω η τιμή του φυσικού αερίου – «Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν»

Για το 2022 θα δοθούν στους πολίτες σε άμεση ενίσχυση περίπου 13,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που καθιστά την Ελλάδα στις πρώτες αν όχι στην 1η θέση σε ό, τι αφορά την στήριξη των πολιτών σε σχέση με το ΑΕΠ, ενώ εφαρμόζονται καινοτόμα εργαλεία, που ουσιαστικά χρηματοδοτούν τους πολίτες μέσω των κερδών των εταιρειών. Ο κ. Γεραπετρίτης επεσήμανε ότι «η Ελλάδα εξαρχής είχε θέσει ένα πλαίσιο προτάσεων, μεταξύ των οποίων ήταν και η επιβολή πλαφόν στη χονδρική του φυσικού αερίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Παράλληλα, είχαμε προτείνει το δικό μας σύστημα, δηλαδή της άντλησης εσόδων στην πηγή», είπε και πρόσθεσε:

« Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εφαρμόζει το 35% από τους παραγωγούς, ενώ στη χώρα επιβάλαμε φόρο στα υπερκέρδη της τάξης του 90%, έτσι ώστε να μπορούμε να φτιάξουμε μια μεγάλη δεξαμενή για να ενισχύουμε τους πολίτες».

 

«Το πλαφόν του είναι απολύτως αναγκαίο»

Το πλαφόν έχει πολλές πιθανότητες να υιοθετηθεί στο Συμβούλιο Υπουργών της 30ης Σεπτεμβρίου. Νομίζω ότι σήμερα που μιλάμε είναι μονόδρομος. Καταλαβαίνετε ότι τέτοιου τύπου εκβιαστικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται με δολιοφθορές, όπως αποδεικνύεται και η διαρροή στους αγωγούς Nord Stream πλήττουν άμεσα τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και απαιτείται λύση ευρωπαϊκή, είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Θέλω να σας πω το εξής ο Έλληνας πρωθυπουργός διά του υπουργού Περιβάλλοντος ανέλαβε την πρωτοβουλία μαζί με 14 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υπάρξουν ριζικά μέτρα και σε τι αφορά την κεντρική προμήθεια και διανομή των ενεργειακών πόρων και σε ότι αφορά την επιβολή του πλαφόν.

Δύσκολο είναι να μπορέσεις να ισορροπήσεις ανάμεσα σε ους πολίτες και ιδίως στους ευάλωτους πολίτες κι από την άλλη πλευρά να μην προκύψει δημοσιονομικός εκτροχιασμός, είπε ο υπουργός πριν αναφερθεί στον Αλέξη Τσίπρα:

«Εάν για παράδειγμα υιοθετήσουμε τις προτάσεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κοστολογημένες στα 25 δισ. Ευρώ, θα έχουμε την τύχη του Ηνωμένου Βασιλείου που άνοιξε τους δημοσιονομικούς ασκούς, και η αντίδραση του οικονομικού συστήματος και των αγορών άμεσα ήταν να υποβαθμίσει την πιστοληπτική ικανότητα του Ηνωμένου Βασιλείου κατά 100 μονάδες. Μιλάμε για μία απίστευτη αύξηση σε ότι αφορά τα επιτόκια».

 

«Ενισχύουμε τους πολίτες αντλώντας πόρους από εκείνους που κερδίζουν»

Ο κ. Γεραπετρίτης υπενθύμισε τα σημαντικά έσοδα από την ανάπτυξη. «Να θυμίσω την εκτίμηση του 5,3% για την ανάπτυξη για το 2022 έναντι του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο 3%. Άρα από την δεξαμενή αυτή θα ενισχύσουμε», είπε.

 

Siemens – Παραγραφή αδικημάτων: Θα υπάρξουν σίγουρα πρωτοβουλίες και εκ μέρους της κυβέρνησης

«Η κατάσταση είναι απογοητευτική κι έχει να κάνει και με διαρθρωτικά προβλήματα της δικαιοσύνης. Καταλαβαίνω ότι υπήρχαν θέματα δικαστικής συνδρομής, δηλαδή αιτήματα τα οποία είχαν υποβάλλει οι ελληνικές δικαστικές αρχές σε ξένες αρχές, έτσι ώστε να μπορεί να συμπληρωθεί φάκελος δικογραφίας, όμως είναι απολύτως αδιανόητο να παραγράφονται αδικήματα επειδή δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσα στον προβλεπόμενο για την παραγραφή χρόνο. Είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από το κράτος δικαίου. Θα υπάρξουν σίγουρα πρωτοβουλίες και εκ μέρους κυβέρνησης. Κυρίως όμως θα πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες και από την ίδια τη δικαιοσύνη» και ήδη, όπως επεσήμανε ο Γιώργος Γεραπετρίτης η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ανέλαβε να διερευνήσει αν πράγματι υπάρχουν ευθύνες οι οποίες οδήγησαν στην παραγραφή αδικημάτων, τα οποία φέρεται ότι τελέστηκαν.

Κλείνοντας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα, με το ζήτημα της ακρίβειας και του εισαγόμενου πληθωρισμού κυρίαρχο παράληλα όμως με «το μεγάλο ζήτημα, τα ελληνοτουρκικά. «Θέλω οι πολίτες να αισθάνονται ασφαλείς ότι με την παρούσα κυβέρνηση δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να υπάρχει διακινδύνευση οποιουδήποτε εθνικού συμφέροντος», είπε.