Quantcast

Γεραπετρίτης: Θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια – Αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί

«Θα ασχοληθώ αποκλειστικά με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών», ανέφερε

Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει τη συγκάλυψη διεμήνυσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου «ανοίγοντας» τη συνέντευξη τύπου.

 

Ξεκινώντας, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε ότι: «Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Ζητάω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και σε όλους τους Έλληνες που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε το δυστύχημα. Η συγγνώμη αυτή είναι εντελώς ειλικρινής και δεν προσπαθει να αποσείσει την οποιαδήποτε ευθύνη».

Ο υπουργός επισήμανε πως δεν πρόκειται να μεταθέσει αλλού τις ευθύνες της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, μιλώντας για τα αίτια του δυστυχήματος με τον τραγικό απολογισμό των 57 νεκρών, επισημαίνοντας ότι αν υπήρχε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

Η« κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει τη συγκάλυψη» διεμήνυσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου «ανοίγοντας» τη συνέντευξη τύπου.

Γεραπετρίτης: Θα ασχοληθώ αποκλειστικά με το τραγικό δυστύχημα

Ξεκινώντας, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε ότι: «Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Ζητάω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και σε όλους τους Έλληνες που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε το δυστύχημα. Η συγγνώμη αυτή είναι εντελώς ειλικρινής και δεν προσπαθει να αποσίσει την οποιαδήποτε ευθύνη».

Θα ασχοληθώ αποκλειστικά με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ανέφερε. Η Ελληνική Δικαιοσύνη θα αποδώσει τις κατ’ουσίαν ευθύνες. Ακόμη, ανέφερε ότι θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο και πως και ο ίδιος θα προκαλέσει μια συζήτηση στην Βουλή για να συζητηθούν τα ζητήματα παθογένειας στους σιδηρόδρομους.

«Το ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί»

Σε σχέση με το δυστύχημα, είπε ότι: Bρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας και είχα την δυστυχία να έχω μια προσωπική άποψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί το σύστημα διοίκησης στην Θεσσαλονίκη και την Λάρισα. Tο μοιραίο βράδυ θα έπρεπε να έχει γίνει η αυτόματη χάραξη πορείας. Δεν συντελέστηκε η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού σε δεύτερο επίπεδο και σε τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση στον πίνακα και για μια απόσταση 5,5 χλμ. Αν είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή. Τόνισε ότι πέραν του ζητήματος του ανθρώπινου λάθος, ότι αν είχαμε ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης το ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. «Πέρα και πάνω από το ανθρώπινο λάθος έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που θα απέτρεπαν το μοιραίο».

Αναφορικά με το θέμα του προσωπικού των σιδηροδρόμων, ανέφερε: Aπαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό.T α τελευταία 15 χρόνια υπήρξε σημαντική μείωση λόγω οικονομικών περιορισμών και συνταξιοδοτήσεων, έγινε μικρός αριθμός αναπλήρωσης. Έγινε μια προσπάθεια σε 3 επίπεδα από την κυβέρνηση μέσω της κινητικότητας.

Για τις υποδομές τόνισε ότι: Για πρώτη φορά το 2014 υπογράφηκε η σύμβαση με την οποία θα έχουμε καθολική αναβάθμιση υποδομών με την σηματοδότηση και την καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης. «Τώρα έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης και μέσα στο 2023 θα έχουμε την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος».

Αναφορικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, ανέφερε ότι ακούγεται σαν πολυτέλεια το να ξεκινήσει ξανά την λειτουργία του όταν έχουν χαθεί τόσες ζωές, επισημαίνοντας όμως ότι πρέπει να στηριχθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στο μέσο αυτό και η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Ειδικότερα, τόνισε ότι «για τον υπόλοιπο χρόνο θα λειτουργήσει με 2 σταθμάρχες ανά σταθμούς και αυτό μπορεί να σημάνει μείωση μεταφορικού έργου». Ακόμη, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή. «Ο πρωθυπουργός είχε επικοινωνία με τον Γερμανό καγκελάριο και έχει υπάρξει συνεργασία με αποστολή γερμανικού κλιμακιού για αναβάθμιση του δικτύου».

«Θα φέρουμε στη Βουλή νομοσχέδιο αναφορικά με αυστηρότερες ποινές για κλοπές και δολιοφθορές του σιδηροδρομικού δικτύου», υπογράμμισε στη συνέχεια, κάνοντας λόγο για την κλοπή υλικών και ειδικά του χαλκού που έχει ως αποτέλεσμα την διακοπή των δρομολογίων αλλά και φυσικά τα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν.

«Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις των ανθρώπων. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι όσον αφορά την κυβέρνηση και εμένα ότι θα παραμείνω στη θέση αυτή με το ιερό καθήκον να έρθουν στην επιφάνεια τα αίτια που έφεραν την καταστροφή κάνοντας και την κριτική τη δική μας και ότι η έρευνα αυτή θα πάει μέχρι τέλος», είπε.

«Δεν υφίσταται κίνδυνος κυρώσεων από την ΕΕ»

Σε ερώτηση που δέχτηκε για πιθανές κυρώσεις από την ΕΕ, ανέφερε συγκεκριμένα: Δεν πρόκειται για επιτροπή που αφορά τις ποινικές συνιστώσες αλλά το διοικητικό πλαίσιο και το πόρισμα της θα ενταχθεί στη δικογραφία. Δεν υφίσταται κίνδυνος κυρώσεων από την ΕΕ. Η επιτροπή θα ολοκληρώσει το πόρισμα της το επόμενο διάστημα, θέλουμε ολοκλήρωση το συντομότερο δυνατόν.

Σε σχέση με τις καθυστερήσεις τόνισε ότι «με τη σύμβαση 717 υπήρξαν καθυστερήσεις και από την παρούσα κυβέρνηση ένα διάστημα 18 μηνών, από την προηγούμενη μεγαλύτερο. Το έργο δρομολογείται το επόμενο διάστημα ενώ σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό στο σταθμαρχείο Λάρισας υπήρχε η δυνατότητα και πριν και μετά τον σταθμό να διαπιστωθεί ότι το τρένο ήταν σε λάθος τροχιά. Η επιθυμία μας είναι τα δρομολόγια να επανεκκινήσουν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και μέχρι το τέλος του μήνα. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε συζητήσεις για μείωση δρομολογίων και λιγότερους σταθμούς. Όλη η επιχείρηση αυτή θα γίνει με απόλυτο συντονισμό της κυβέρνησης, των φορέων λειτουργίας, με τον λειτουργούντα το εμπορικό κομμάτι και τους εργαζομένους».