«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα, που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών».
Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κάνοντας έναν απολογισμό για το καλάθι του νοικοκυριού, σε συνέντευξή του σήμερα, στο τηλεοπτικό σταθμό OPEN.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Το καλάθι το λοιδόρησε πάρα πολύς κόσμος και ακόμα πολύς κόσμος το αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, παρόλο που τα στοιχεία του ΙΝΚΑ ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Είμαι πολύ περήφανος, τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών. Το κυριότερο, στο σύνολο της αξίας του καλαθιού, όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτή την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών. Αυτό συμβαίνει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. ‘Αρα, το καλάθι, το οποίο κάποιοι το χαρακτήρισαν ως ένα επικοινωνιακό σόου Γεωργιάδη, όπως έδειξε και η έρευνα του ΙΝΚΑ γλιτώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι. Είναι αστείο που λένε “μα οι 6 στους 10 δεν έχουν αγοράσει”. Μα οι 4 στους 10 είναι τεράστιο νούμερο καταναλωτών».
Για το αν λειτουργεί ο ανταγωνισμός ο υπουργός σημείωσε: «Έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια αλυσίδα θα ανακοινώσω σήμερα το απόγευμα ότι έχει το φθηνότερο καλάθι και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί. Αύριο θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο καλάθι».
Σε ερώτηση εάν το αν το καλάθι του νοικοκυριού μείωσε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι: «Όχι μόνο όλες οι υπόλοιπες προσφορές συνεχίζονται κανονικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα έχουν ενταθεί οι προσφορές. Γιατί το καλάθι έχει δημιουργήσει το εξής «πρόβλημα»: επειδή μειωθήκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς στο καλάθι, οι «εκτός καλαθιού» για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. ‘Αρα, το καλάθι δεν μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη».
Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δυο νέα εργαλεία που υιοθετήθηκαν για τη σύγκριση των τιμών: «Στον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. ‘Αρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ