Quantcast

Γεωργιάδης: Δεν κλείνει το Ναυπηγείο Ελευσίνας

Ο ίδιος ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα -και με στόχο να ολοκληρωθεί η διαδικασία ακόμη και εντός του Απριλίου- θα κατατεθεί στη Βουλή μια «πιο σύνθετη διάταξη, γιατί μέσα θα έχει όλο το σχέδιο εξυγίανσης

«Το Ναυπηγείο Ελευσίνος δεν κλείνει, τελεία και παύλα. Είναι απόφαση του πρωθυπουργού να προχωρήσουμε το σχέδιο της ONEX». Αυτό τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης στη γενική συνέλευση των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

 

Ο ίδιος ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα -και με στόχο να ολοκληρωθεί η διαδικασία ακόμη και εντός του Απριλίου- θα κατατεθεί στη Βουλή μια «πιο σύνθετη διάταξη, γιατί μέσα θα έχει όλο το σχέδιο εξυγίανσης. Όλη η συμφωνία με την ONEX θα φτάσει στη Βουλή θα είναι στη διάθεση των κομμάτων. Όλα τα κόμματα θα τοποθετηθούν επί του σχεδίου στη Βουλή και στο τέλος θα ψηφίσουν. Να ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει και τι όχι».

Σχετικά με την καθυστέρηση στη διαδικασία εξυγίανσης, ο υπουργός εξήγησε ότι αν και το σχέδιο ήταν να έχει πάει στο δικαστήριο μέχρι τέλος 2021, αυτό δεν έγινε καθώς, προηγουμένως, θα έπρεπε να έχει υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης το Πολεμικό Ναυτικό. «Αυτό δεν συνέβη για πολλούς και διάφορους λόγους. Σημασία έχει ότι ένας σημαντικός κρίκος του εγχειρήματος δεν μπορούσε να κλείσει και αφού δεν μπορούσε να κλείσει ο κρίκος αυτός, δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο. Όμως σήμερα σας λέω, ότι τελικά το σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο και εσείς γνωρίζετε, θα το παρουσιάσουμε στη Βουλή των Ελλήνων σε νόμο. Δεν θα πάμε δηλαδή με τη δικαστική διαδικασία, ώστε να πάμε γρηγορότερα και να υπάρχει και μία πολύ μεγαλύτερη νομική εξασφάλιση, αλλά τονίζω εδώ και μια νομική δέσμευση των υπολοίπων κομμάτων επί αυτού του σχεδίου».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα συμμετάσχει στο εγχείρημα της ΟΝΕΧ

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Όσον αφορά αυτό καθ’ αυτό το σχέδιο, πράγματι η αμερικανική κυβέρνηση μας έχει δώσει ισχυρές δεσμεύσεις, μόλις προ δύο εβδομάδων στο ταξίδι του κ. Παπαθανάση στην Ουάσιγκτον, ότι θα συμμετάσχει στο εγχείρημα της ΟΝΕΧ, χρηματοδοτώντας το εμπορικό κομμάτι και συνεχίζει την κουβέντα με το Πολεμικό μας Ναυτικό για τα προγράμματα των κορβετών ή για όποιο άλλο πρόγραμμα θα έχει το Πολεμικό Ναυτικό στην πορεία -που θα είναι μια σχέση διαρκής πολλών ετών ούτως ή άλλως.

Στο ιδιωτικό κομμάτι έχουμε τη συμμετοχή της Fincantieri αναλόγως με τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού».

Κρίσιμος μήνας ο Απρίλιος

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα ο υπουργός σημείωσε: «Κρίσιμος μήνας, ο Απρίλιος δηλαδή, όλα θα τελειώσουν μέσα στον Απρίλιο, δεν συζητείται. Ίσως και την άλλη εβδομάδα να είμαστε σε θέση να έχουμε έτοιμη τη διάταξη. Δεν είναι διάταξη, είναι πιο σύνθετη από διάταξη γιατί μέσα θα υπάρχει και όλο το σχέδιο εξυγίανσης.

Η συμφωνία με την ΟΝΕΧ θα φτάσει όλη στη Βουλή, θα είναι στη διάθεση όλων των κομμάτων. Όλα τα κόμματα θα τοποθετηθούν επ’ αυτού του σχεδίου στη Βουλή και στο τέλος θα ψηφίσουμε. Και θα ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει ή όχι».

Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση θεωρεί, εξαιρετικά μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία την αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας και προσέθεσε ότι «οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται παγκοσμίως και με την κλιματική αλλαγή και τις ανάγκες να γίνουν εκτεταμένες επισκευές και μετασκευές σε μια σειρά πλοίων του εμπορικού μας ναυτικού, και όχι μόνο, αλλά και οι γεωπολιτικές συνθήκες που θα αναγκάσουν την Ευρώπη να δαπανήσει πολλά χρήματα για αμυντικές δαπάνες λόγω των γνωστών γεγονότων στη Ουκρανία, είναι προϋποθέσεις που ευνοούν τη δημιουργία ενός πολύ καλού μέλλοντος για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας».

Τέλος ο υπουργός, μιλώντας στους εργαζόμενους, σημείωσε: «Εάν έχω τη διάταξη έτοιμη την άλλη εβδομάδα θα σας την δώσω για να την δείτε και εσείς πριν πάμε στη Βουλή. Ό,τι κάνουμε προηγουμένως θα το γνωρίζετε και θα είναι με πλήρη διαφάνεια. Τίποτα δεν πρόκειται να κάνουμε χωρίς προηγουμένως να το ξέρετε επακριβώς ανά βήμα όπως κάναμε μέχρι τώρα.

Όλος ο αγώνας που έγινε από την αρχή ήταν για να πάρετε τα δεδουλευμένα σας. Αλλιώς δεν θα κάναμε αυτή τη διαδικασία, θα τα είχαμε κλείσει και θα είχαμε πάει στο διαγωνισμό με κλειστό το ναυπηγείο ή εν λειτουργία όπως ο Σκαραμαγκάς. Ο λόγος που επιλέξαμε αυτή τη διαδρομή είναι για να πληρωθείτε για τα δεδουλευμένα σας. Στο σχέδιο, το νούμερο ένα για εμένα είναι η πληρωμή των δεδουλευμένων. Τα άλλα είναι δεύτερα, τρίτα, τέταρτα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ