Quantcast

Φλερτ με τους πρωτάρηδες – «Μήλον της Εριδος» οι 400.000 νέοι ψηφοφόροι των φετινών εκλογών, τους οποίους όλοι κυνηγούν

Ακόμη και ο «μπρό-εδρος» που «θέλει να φανεί trendy»

Στις μετρήσεις κοινής γνώμης, οι επιτελείς των κομμάτων κατά βάση προσέχουν την πρόθεση ψήφου, την αναγωγή της επί των έγκυρων, την παράσταση νίκης, τη δημοτικότητα των πολιτικών αρχηγών.

Στα επιμέρους ποιοτικά στοιχεία ακολούθως, αφουγκράζονται τη διάθεση ορισμένων κατηγοριών ψηφοφόρων, εκλογικές συμπεριφορές, μετακινήσεις, δείκτες δυσφορίας ή ικανοποίησης κ.ο.κ. διαμορφώνοντας, εύκολα ή δύσκολα, τη γενική εικόνα. Υπάρχει, ωστόσο, μια κατηγορία κυριολεκτικά αχαρτογράφητη, αυτή των νέων ψηφοφόρων, η οποία πριν από κάθε εκλογική μάχη συνιστά τον μη προβλέψιμο παράγοντα. Τον άγνωστο «Χ». Κάπου 400.000 νέοι αποκτούν δικαίωμα ψήφου και θα μπορούν να ψηφίσουν στην προσεχή εκλογική αναμέτρηση.

Μιλάμε για τους 17άρηδες, 18άρηδες, 19άρηδες, 20άρηδες, τους γεννηθέντες 2006, 2005, 2004, 2003, μια ολόκληρη γενιά που μεγάλωσε σε περίεργες συνθήκες, μέσα στην πανδημία, υπό τον φόβο και τις ανασφάλειες, τους πειρασμούς και τους περιορισμούς που γέννησε ο Covid-19 και στη σκιά της ελληνικής κρίσης της δεκαετίας του 2010. Μυστήριοι και μυστήριες, όχι λόγω του νεαρού της ηλικίας τόσο, αλλά συνολικά των παραμέτρων εκείνων που κάνουν τη νεολαία στην Ελλάδα και διεθνώς, εν μέσω της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της τεχνολογικής έκρηξης, να μην μπαίνει σε κομματικές γραμμές.

Καψούρα, «ΧάουΤου»…

Η περί καψούρας ερώτηση την οποία δέχτηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου ήταν ομολογουμένως ένα πολύ χαριτωμένο ενσταντανέ. Και η απάντηση του πρωθυπουργούεπίσης. Αν όμως ιδωθεί μέσα στο γενικότερο προεκλογικό κλίμα, θα μπορούσε να δείχνει τη διάθεση των πολιτικών αρχηγών να προσεγγίσουν τους πρωτάρηδες. Ειδικότερα η ΝΔ, καθώς εκ του αποτελέσματος το 2019 είχε το μεγαλύτερο πρόβλημα στις νέες ηλικίες, με το κομμάτι των νέων να αποτελεί το μοναδικό πεδίο στο οποίο φαίνεται να υστερεί έναντι του ΣΥΡΙΖΑ. Ενός ΣΥΡΙΖΑ που με τη σειρά του επιδίδεται στον ίδιο αγώνα γοητείας του νεανικού εκλογικού σώματος. Το είδαμε στα σποτάκια της καμπάνιας «ΧάουΤου» που «έτρεξε» στα social media. Το πρόβλημα της στέγασης, η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 880 ευρώ, η κατάργηση των νόμων της παρούσας κυβέρνησης για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και το ζήτημα της αξιοκρατίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο αυτής της εκστρατείας. Στο τελευταίο, δε, από τα σποτάκια, συμμετείχε ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας ως… «μπρό-εδρος».

Luben και αργκό

Είναι φορές βέβαια που η νεανική αργκό κάνει πολλούς να ψάχνουν στα λεξικά για να αποδώσουν νοηματικά λέξεις όπως το «cringe» που «πέταξε» κάποια στιγμή ο πρωθυπουργός, θέλοντας να απαντήσει στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, και τα «Χάου Του» της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Προτείνουν σποτάκια με “how to”, χωρίς να έχουν το “know how” και με πρωταγωνιστή έναν αρχηγό που θέλει να φανεί trendy, αλλά τελικά κινδυνεύει να γίνει, όπως έλεγαν τα παιδιά μου, cringe», ήταν η συγκεκριμένη αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη σε άπταιστη αργκό. Και δεν είναι μόνο οι ηγέτες του δικομματισμού.

Θυμίζουμε ότι προ ημερών ο Δημήτρης Κουτσούμπας προχώρησε σε μια κίνηση, που δεν μας έχουν συνηθίσει το ΚΚΕ και τα στελέχη του, με τις ευχές που έστειλε μέσω βίντεο στα 10χρονα του χιουμοριστικού ιστότοπου Luben, έχοντας ανάλογη διάθεση (και μάλλον το ευχαριστήθηκε). Το ΚΚΕ, επίσης, επιχειρεί να παρουσιάσει πιο ανανεωμένο προφίλ, στοχεύοντας μέσα από μια σειρά σποτ της ΚΝΕ να αναδείξει ζητήματα με κυρίαρχη τη νεανική αισθητική.

Ρεπορτάζ: Σπύρος Κάραλης
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 28/2