Πρώτη συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για αυτην την εβδομάδα, ξεκίνησε με την κατάθεση του προέδρου και του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Intiative Media, Μιχάλη Γκάλγκου, που ανέλαβε ως ανάδοχος εταιρία την καμπάνια «Μένουμε στο Σπίτι» την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας.
Κατά την συζήτηση ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης τόνισε πως ενώ έχει παρέλθει ένα μεγάλο διάστημα από τότε που έχει ζητηθεί να αποσταλεί, από την Προεδρία της Κυβέρνησης, η αλληλογραφία με την ανάδοχο εταιρεία Intiative Media κατά το στάδιο που εκπονήθηκε η καμπάνια «Μένουμε στο Σπίτι», τα ΜΜΕ που προτάθηκαν και ο σχετικός κατάλογος που εγκρίθηκε από την Προεδρία της Κυβέρνησης, αυτά όλα δεν έχουν έρθει. Εξήγησε πως πρόκειται, για κρίσιμη αλληλογραφία, η οποία θα ρίξει φως στην υπόθεση.
Στο ίδιο θέμα της αλληλογραφίας μεταξύ της αναδόχου εταιρείας και του υπουργείου, αναφέρθηκε ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Καμίνης, ο οποίος τόνισε ότι η σύμβαση προϋποθέτει πρόταση της αναδόχου εταιρείας προς το υπουργείο και συνεπώς θα πρέπει να έχουμε αυτό το έγγραφο, όπως και η απάντηση του υπουργείου για να δούμε εάν δέχθηκε την πρόταση όπως έγινε, την απέρριψε ή εάν την τροποποίησε. Αντιθέτως, είπε, κωλύεται το έργο της Εξεταστικής και ματαιώνεται, εάν δεν τεθούν στη διάθεσή μας αυτά τα επίμαχα έγγραφα καθώς και να προσέλθει ο τότε αρμόδιος υφυπουργός Στέλιος Πέτσας που θα καταθέσει υπό όρκο.
Από το ΚΚΕ η εισηγήτρια Μαρία Κομνηνάκα χαρακτήρισε, ανεξήγητο που δεν έχουν έρθει τα έγγραφα αυτά που έχουν ζητηθεί, ενώ κατηγόρησε στην πλειοψηφία ότι «επιμένει να προσφέρει προστασία στο υπουργό Στέλιο Πέτσα με μια σαθρή επιχειρηματολογία και δείχνει ότι ανησυχούν για τις ποινικές ενδεχόμενες ευθύνες που υπάρχουν». Χωρίς, τον κρίσιμο μάρτυρα, που είναι ο υπουργός, οδηγούμαστε σε αδιέξοδο, είπε η κ. Κομνηνάκα.
Η εξέταση του κ. Πέτσα είναι ένα θέμα που έχει εξαντληθεί ως συζήτηση στην Επιτροπή, απάντησε η εισηγήτρια της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα – Παλιούρα, η οποία επανέλαβε ότι η Εξεταστική Επιτροπή εξετάζει έγγραφα και όσα έχουν γίνει. Εάν προκύψουν ευθύνες υπουργών είναι ενδεχομένως έργο μιας άλλης Επιτροπής ενδεχομένως Προανακριτικής, όχι όμως της παρούσας.
Επεσήμανε μάλιστα πως ο κ. Πέτσας έχει επανειλημμένα απαντήσει, συνολικά 16 φορές σε κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις βουλευτών όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης για όλα αυτά τα θέματα, επίσης σε μια επίκαιρη ερώτηση και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Άρα, ότι είναι να αποδειχθεί αποδεικνύεται από τα έγγραφα και ότι είχε να περί ο κ. Πέτσας το έχει πει. Αλλά αυτό που προσδοκά η αξιωματική αντιπολίτευση είναι η δημιουργία μιας πολιτικής τηλεδίκης απλά και μόνο για να δημιουργήσει συνειρμούς στον ελληνικό λαό και εμείς δεν θα το επιτρέψουμε.
ΝΔ: Έωλο το οικοδόμημα που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ την εξεταστική
Όπως αναφέρουν κύκλοι μελών της ΝΔ , «με πάταγο κατέρρευσε το έωλο οικοδόμημα που έστησε ο ΣΥΡΙΖΑ για να στηρίξει την πρότασή του για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τις δημοσκοπήσεις και τα ΜΜΕ».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «INITIATIVE MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» Μιχαήλ Γκάλγκος, κορυφαίο στέλεχος της αγοράς, ξεκαθάρισε ότι η διαδικασία για τις καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι», «Μένουμε ασφαλείς», ήταν απολύτως διαφανής, βασισμένη σε αυστηρά ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που τηρήθηκαν στο ακέραιο.
Κατά την κατάθεσή του, ο μάρτυρας δήλωσε, ότι οι προτάσεις που υποβλήθηκαν ήταν της εταιρίας καθώς διέθετε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά ώστε να είναι αποτελεσματική η καμπάνια μέσα σε ένα πρωτόγνωρα ασφυκτικό πλαίσιο.
Η επιχείρηση αποπροσανατολισμού των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έπεσε στο κενό καθώς ο μάρτυρας παρέθεσε όλα τα στοιχεία της διαδικασίας. Γνωστοποίησε πως έγινε δωρεάν καμπάνια εκτίμησης 11 εκ ευρώ και ανέλυσε τα κριτήρια που τηρήθηκαν (τηλεθεάσεις, ακροαματικότητες, κυκλοφορίες, πιστότητα σε συνδυασμό με τις εμπορικές πολιτικές των ΜΜΕ).
Ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους πως η διαφημιστική εταιρία διαπραγματεύθηκε με τα Μέσα και πως υπήρξαν αποκλεισμοί με απόφαση της εταιρίας για ποιοτικούς λόγους. Όπως είπε, η εταιρία πρότεινε με βάση συγκεκριμένα τεχνοκρατικά κριτήρια και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή.
Η δημιουργία εντυπώσεων από την αξιωματική αντιπολίτευση όσον αφορά στο μέγεθος της καμπάνιας (20 εκ ευρώ με τον ΦΠΑ) δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος καθώς σύμφωνα με τον μάρτυρα, η καμπάνια της Αυστρίας κόστισε 100 εκ ευρώ και της Πορτογαλίας 40 και 37 εκ ευρώ.
Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ να ανακαλύψουν σκιές, οι ισχυρισμοί τους κατέρρευσαν και τα στοιχεία τους διέψευσαν. Έμειναν εκτεθειμένοι να κυνηγούν φαντάσματα και να κλείνουν πεισματικά τα μάτια στην πραγματικότητα επειδή δεν εξυπηρετεί τα μικροκομματικά τους παιχνίδια. Η ΝΔ συνεχίζει να πορεύεται με γνώμονα το κοινό συμφέρον και με πυξίδα την αλήθεια. Οι άλλοι ας μείνουν βουτηγμένοι στη λάσπη.
Τι αναφέρουν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – Καταπέλτης η ομολογία του βασικού μάρτυρα
«Καταπέλτης για την κυβέρνηση η ομολογία του βασικού μάρτυρα της Ν.Δ. στην Εξεταστική Επιτροπή. Ο επικεφαλής της εταιρίας INITIATIVE Μιχάλης Γκάλγκος η οποία μοίρασε τα χρήματα της λίστας Πέτσα στα ΜΜΕ, παραδέχθηκε το μεγάλο σκάνδαλο! Ότι χωρίς δημόσια πρόσκληση, ο κατάλογος των ΜΜΕ επελέγη αποκλειστικά από την Προεδρία της Κυβέρνησης, δηλ. από τον κ. Πέτσα!
«Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και η Αναθέτουσα Αρχή (δηλ. η Προεδρία της Κυβέρνησης) ενέκρινε και αποφάσιζε», είπε χαρακτηριστικά ο μάρτυρας ο οποίος κατέθεσε ακόμη ότι υπάρχει αλληλογραφία μεταξύ της εταιρίας Initiative και της Κυβέρνησης, υλικό το οποίο ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. από την αρχή και ακόμη δεν έχει προσκομισθεί.
Ο μάρτυρας αποκάλυψε επίσης όλες τις διαδικασίες λογοκρισίας και αποκλεισμού, των ΜΜΕ που δεν ήταν αρεστά στην κυβέρνηση.
Η σημερινή δυσάρεστη για την Ν.Δ. συνεδρίαση, επιβεβαιώνει πλήρως τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. που οδήγησαν στην σύσταση της Εξεταστικής.
Πηγη: Parapolitika.gr