Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας εγκαινίασε σήμερα, 22 Ιουλίου, παρουσία του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, του Δημάρχου Αθηναίων και της Προέδρου του ΟΠΑΝΔΑ Άννας Ροκοφύλλου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων, την έκθεση «Η Επάνοδος της Δημοκρατίας. 24 Ιουλίου 1974» του μοναδικού φωτορεπόρτερ που κατέγραψε την εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο Αριστοτέλη Σαρρηκώστα.
Η φωτογραφική έκθεση του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, την οποία διοργανώνουν ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, αποτελεί μια ιστορική αναδρομή με περισσότερες από 150 φωτογραφίες ντοκουμέντα της περιόδου 1963-1974.
Οι επισκέπτες θα έχουν, μεταξύ άλλων, την ευκαιρία να δουν στιγμιότυπα από την τέως βασιλική οικογένεια, τις διαδηλώσεις, την 7ετή χούντα των συνταγματαρχών, τις ομαδικές δίκες, τις εκτοπίσεις, τη Νομική Σχολή, το Πολυτεχνείο και πως φτάσαμε στην κατάρρευση της χούντας, την επιστροφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή από το Παρίσι και την εγκαθίδρυση του Δημοκρατικού Πολιτεύματος στην πατρίδα μας.
Ποιος είναι ο σπουδαίος φωτορεπόρτερ Αριστοτέλης Σαρρηκώστας
Μια ιστορία σαν μυθιστόρημα, γεμάτη περιπέτειες και αμέτρητες φωτογραφίες είναι η ζωή του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα.
Γεννημένος στη Καισαριανή το 1937, ο Αριστοτέλης Σαρρηκώστας πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια εν μέσω κατοχής και Εμφυλίου, που σημάδεψαν την οικογένειά του.
Ο πατέρας του πέθανε νωρίς αφήνοντας την μητέρα να μεγαλώνει έξι παιδιά.
Ξενιτεύτηκε πολύ μικρός στην Βραζιλία και Αμερική και γύρισε στην Ελλάδα για να υπηρετήσει την στρατιωτική του θητεία. Αφού απολύθηκε ετοίμαζε τα χαρτιά του για να φύγει και πάλι στην Αμερική.
Το 1961 επενέβη η μητέρα του, στην προσπάθειά της να τον κρατήσει κοντά της και μεσολάβησε στον γείτονα φωτορεπόρτερ Κλεισθένη Δασκαλάκο προκειμένου να πάρει τον Αριστοτέλη για βοηθό του, την ώρα που εκείνος ετοιμαζόταν να ξαναφύγει για το εξωτερικό.
Εκεί στο σκοτεινό θάλαμο, όταν είδε να εμφανίζεται η πρώτη φωτογραφία συνειδητοποίησε ότι αυτό ήθελε να κάνει στη ζωή του.
Το 1964 γίνεται η καθοριστική στροφή στην καριέρα του, όταν του ζητήθηκε να συνεργαστεί με το Associated Press, άλλο επίπεδο, άλλες οι συνθήκες εργασίας με πολλές ευθύνες και ταξίδια σε όλο τον κόσμο, με προτεραιότητα τις εμπόλεμες περιοχές.
Ήταν ο πρώτος Έλληνας φωτορεπόρτερ που εργάστηκε για ξένο Ειδησεογραφικό πρακτορείο, ανοίγοντας αργότερα τον δρόμο και για άλλους Έλληνες φωτορεπόρτερ.
Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, καλύπτοντας τα σημαντικότερα γεγονότα, με έξι και επτά βαλίτσες στα χέρια του, ολόκληρο τον «Σκοτεινό θάλαμο» για αυτό ο Γενικός Δ/της του AP τον είχε ονομάσει “OnemanBand” ο Άνθρωπος Ορχήστρα.
Ο φακός του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, έχει καλύψει όλη την πολιτική ιστορία της Ελλάδος, του τελευταίου μισού του περασμένου αιώνα μας, ξένους ηγέτες, αυτοκράτορες και βασιλείς, νομπελίστες, ηθοποιούς, αθλητικά, αλλά και πολλούς πολέμους.
Μιλώντας για τους πιο σημαντικούς σταθμούς της καριέρας του, αναφέρει πως ένα μεγάλο γεγονός που δεν ξεχνά, ήταν η μοιραία βραδιά του πολυτεχνείου, φωτογραφίζοντας την εισβολή του τανκ τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου 1973.