Η επί πληρωμή υπηρεσία που προσφέρει στους χρήστες του από το 2018 το Youtube, φαίνεται ότι σημειώνει σημαντική επιτυχία και πλέον ανταγωνίζεται στα ίσα την Amazon, την Apple αλλά κυρίως το Spotify.
Η υπηρεσία streaming μουσικής του YouTube έφτασε τους 50 εκατ. συνδρομητές επί πληρωμή. Σύμφωνα μάλιστα με τους Financial Times, η μικρή απήχηση που είχε το 2018 η υπηρεσία streaming μουσικής του YouTube δεν προμήνυε την μεγάλη επιτυχία που θα σημείωνε φέτος τον Αύγουστο.
Η αύξηση είναι εντυπωσιακή καθώς τον Οκτώβριο του 2020 είχε μόλις 30 εκατ. συνδρομητές. Το Youtube Premium κοστίζει 10 δολάρια τον μήνα και προσφέρει ένα διευρυμένο προϊόν, με έξτρα δυνατότητες για παρακολούθηση βίντεο, το οποίο κοστίζει 12 δολάρια τον μήνα.
Το αντίπαλο δέος του Youtube Premium είναι το Spotify το οποίο ανέφερε ότι είχε φτάσει τους 165 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ η Apple και η Amazon είχαν 78 εκατομμύρια και 63 εκατομμύρια συνδρομητές, αντίστοιχα, στο τέλος του πρώτου τριμήνου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Midia.
Το Spotify κυκλοφόρησε το 2008, η Apple Music το 2015 και η Amazon Music Unlimited το 2016. Η πρόσφατη αύξηση του YouTube διέψευσε τις πιο συντηρητικές προσδοκίες από τη Wall Street όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η υπηρεσία ροής επί πληρωμή.
Κατά την έναρξή τους το 2018, οι αναλυτές της Morgan Stanley προέβλεψαν ότι το YouTube Music θα έφτανε μόνο τα 25 εκατομμύρια συνδρομητές το 2022. Οι αναλυτές αμφισβήτησαν αν η YouTube Music θα πετύχει αφού οι προηγούμενες επιδρομές της Google στη ροή μουσικής επί πληρωμή, όπως το Google Play και το YouTube Red , δεν κατάφεραν να κερδίσουν το ενδιαφέρον.
Το YouTube είναι ο μεγαλύτερος ιστότοπος βίντεο στον κόσμο και τα βίντεο από αστέρια της ποπ προσελκύουν δισεκατομμύρια προβολές. Αλλά οι δισκογραφικές εταιρείες και οι καλλιτέχνες διαμαρτύρονται για χρόνια ότι η πλατφόρμα άλλαξε σύντομα τη βιομηχανία φιλοξενώντας έναν πολλαπλασιασμό βιντεοπαιχνιδιών που χρησιμοποιούσαν τη μουσική τους χωρίς άδεια ,