Quantcast

Βόρεια Ελλάδα: Ένας ισχυρός ανερχόμενος παίκτης στην τουριστική αγορά

Παρά την έντονη ανισορροπία στο ξεκίνημα της φετινής τουριστικής σεζόν, η Βόρεια Ελλάδα, όχι μόνο βγαίνει αλώβητη από την «κινούμενη άμμο» της COVID-19 αλλά και πολλά υποσχόμενη, ως ένας ανερχόμενος δυνατός παίκτης της τουριστικής αγοράς για το 2022.

Παρά την έντονη ανισορροπία στο ξεκίνημα της φετινής τουριστικής σεζόν, η Βόρεια Ελλάδα, όχι μόνο βγαίνει αλώβητη από την «κινούμενη άμμο» της COVID-19 αλλά και πολλά υποσχόμενη, ως ένας ανερχόμενος δυνατός παίκτης της τουριστικής αγοράς για το 2022.

 

 

Θυμίζουμε πως βάσει των στοιχείων του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η συνεισφορά του οδικού τουρισμού στον εισερχόμενο τουρισμό το 2019 ανήλθε σε 9,6 εκατ. αφίξεις, 38,2 εκατ. διανυκτερεύσεις και 1,8 δισ. ευρώ έσοδα.

«H επένδυση στον οδικό τουρισμό που γίνεται τα τελευταία χρόνια έχει βάλει ψηλά στον τουριστικό χάρτη την Ηπειρωτική και Βόρεια Ελλάδα με τη μεγαλύτερη ζήτηση να επικεντρώνεται στη Χαλκιδική, την Πιερία, τη Θάσο και τη Θεσσαλονίκη», λέει στο PowerGame.gr ο Γρηγόρης Τάσιος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων & πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής.

Για εκείνον, σημαντικό ρόλο στο γύρισμα του Αυγούστου έπαιξε η βελτίωση των συνθηκών στις χερσαίες πύλες παρά την έλλειψη υποδομών.

Πιο δυνατές αγορές της Β. Ελλάδας, είναι όπως απαριθμεί, η Ρουμανία, η Σερβία, η Βουλγαρία, τα Σκόπια και η Ουκρανία από όπου καταγράφηκαν δυνατές ροές οδικώς. Ιδιαίτερο ρόλο όμως, έπαιξε φέτος και η αγορά της Πολωνίας που έδωσε γερή ψήφο στο ελληνικό καλοκαίρι.

Ο κ. Τάσιος συγκρίνοντας τα φετινά στοιχεία με εκείνα του 2020 επισημαίνει πως πέρσι, μόνο τα μισά ξενοδοχεία είχαν λειτουργήσει με την πληρότητα να μην ξεπερνά το 40%.

«Φέτος, από τον Ιούλιο και μετά άνοιξαν όλες οι μονάδες και η μέση πληρότητα άγγιξε το 70%. Ο δε Αύγουστος είχε τα ίδια επίπεδα με το 2019 και σε πολλές περιοχές της Β. Ελλάδας καταγράφηκε πληρότητα 100%».

Θετικά βλέπει για την ώρα την τουριστική αγορά στη Β. Ελλάδα και για τον Σεπτέμβριο τον μήνα που όπως λέει χαρακτηρίζεται κυρίως από τη Δυτική αγορά.

Οι τουρίστες που αναμένονται είναι κυρίως από τη Γερμανία, την Αγγλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, ενώ προβλέπεται μια μέση πληρότητα κοντά στο 60%.

Τα ίδια ποσοστά παρατηρεί όσον αφορά την εικόνα που διαμορφώνεται στη Χαλκιδική και εκφράζει την αισιοδοξία του, όχι μόνο για τον Σεπτέμβριο αλλά και για τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου.

«Εκείνο που διαπιστώσαμε είναι ότι πέρα από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, υπήρξε μεγάλη κινητικότητα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο στην εστίαση, τα καφέ και το λιανικό εμπόριο, αποτέλεσμα της διάθεσης του κόσμου να ξοδέψει έπειτα από έναν εγκλεισμό κατά τη διάρκεια της καραντίνας».

Διπλάσιοι οι Έλληνες τουρίστες στην Πιερία

Στον δεύτερο επικρατέστερο προορισμό της Β. Ελλάδας, την Πιερία, το ποσοστό του εσωτερικού τουρισμού διπλασιάστηκε φέτος τον Αύγουστο σε σχέση με το 2019.

«Ήταν μια θετική χρονιά και σε αντίθεση με πέρυσι που ήταν τραγικά τα πράγματα και πλέον βλέπουμε το πρώτο σκαλοπάτι επανόδου στην κανονικότητα. Μεγάλο ρόλο στην τόνωση της αγοράς έπαιξε το ελκυστικό κόστος διαμονής, διασκέδασης και διατροφής καθώς και η εύκολη οδική πρόσβαση σε συνδυασμό με το μοντέλο διακοπών Ήλιος-Θάλασσα-Βουνό, με έναν μοναδικό γαστροτουρισμό και ποικίλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού» εξηγεί στο «powergame.gr»ο Ηρακλής Τσιτλακίδης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας.

«Μέχρι το 2019 ήταν μία στις τρείς αφίξεις από την Ελλάδα, ενώ φέτος παρατηρήσαμε ότι δύο στις τρεις αφίξεις προέρχονται από την ελληνική αγορά», προσθέτει λέγοντας πως αυξήθηκε παράλληλα και η μέση διάρκεια παραμονής των Ελλήνων.

Η μέση πληρότητα στην Πιερία κυμάνθηκε τον Ιούλιο μεταξύ 60% και 65% και τον Αύγουστο ανέβηκε μεταξύ 75% και 80%.

Όσο για τους βασικούς επισκέπτες της περιοχής, ο κ. Τσιτλακίδης λέει πως ένα 65% προέρχεται από τους Έλληνες και ένα 35% από τα Βαλκάνια και τις χώρες του Βίσεγκραντ.

«Είμαστε σε απόσταση τεσσάρων ωρών από όλες τις γωνιές της Ελλάδας. Μια οικογένεια μπορεί να επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο και να χαρεί τη Β. Ελλάδα οποιαδήποτε εποχή του χρόνου καθώς πέρα από τη θάλασσα διαθέτει χιονοδρομικά κέντρα και ευρύ εναλλακτικό τουρισμό» τονίζει χαρακτηρίζοντας ως trademark της περιοχής τον Όλυμπο.

Σχετικά με το αν η Πιερία μπορεί να αγγίξει το 50% των εσόδων του 2019 ο κ. Τσιτλακίδης λέει πως αυτό θα κριθεί από τις επόμενες τέσσερις με πέντε εβδομάδες.

Ανάγκη για στήριξη το 2022

Τόσο ο Γρηγόρης Τάσιος όσο και ο Ηρακλής Τσιτλακίδης στέκονται ιδιαίτερα στην πρωταρχική ανάγκη να στηριχθούν οι επιχειρηματίες της Β. Ελλάδας.

«Βιώσαμε δύο χρόνια δύσκολα και θα χρειαστεί να τεθούν στοχευμένα μέτρα στήριξης για να αντέξουν οι τουριστικές επιχειρήσεις όχι μόνο της Β. Ελλάδας αλλά όλες και το 2022», τονίζει ο κ. Τάσιος αναφερόμενος στην Χαλκιδική που έχει ανάγκη από βελτίωση στα ζητήματα υποδομών όπως τη διαχείριση βιολογικών καθαρισμών, τις υγειονομικές υπηρεσίες (π.χ.ΕΚΑΒ) αλλά και το οδικό δίκτυο.

Ακόμη, θέτει κρίσιμο το ζήτημα της επέκτασης του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ αλλά και του προγράμματος ΓΕΦΥΡΑ, για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ακόμη, ζητά να αλλάξει η αποπληρωμή των δανείων εγγυοδοσίας ΤΕΠΙΧ που είναι για πέντε χρόνια και να γίνει από επτά έως 10.

Κατά τα ίδια, ο κ. Τσιτλακίδης υπογραμμίζει πως οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Πιερία χρειάζονται στήριξη καθώς ένας μεγάλος αριθμός έχει αποκλειστεί από τα προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας. «Θα πρέπει οπωσδήποτε να επανεξεταστεί το ζήτημα κατά το μέτρο της δράσης στήριξης που τηρείται στην εστίαση, ενώ είναι απαραίτητο να τεθεί ένα ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας των πυλών εισόδου της χώρας, με επαρκές τελωνειακό και υγειονομικό προσωπικό».

Πηγή: powergame.gr