Στη σημασία της καινοτομίας στη σύγχρονη εποχή, αναφέρθηκε ο Gregoire Verdeaux, Senior Vice President External Affairs της Philip Morris International, κατά τη διάρκεια του 7ου Φόρουμ Δελφών. Τη συζήτηση με θέμα «Νέες Πραγματικότητες» (New Realities), συντόνισε η δημοσιογράφος σε Le Figaro, France 24, Αλεξία Κεφαλά.
Ο κ. Verdeaux αναφέρθηκε και στο γιατί είναι σημαντικό όλοι οι καπνιστές να έχουν πρόσβαση στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος, αφήνοντας πίσω τους το τσιγάρο, τονίζοντας το ρόλο της ενημέρωσης σε αυτή τη διαδικασία.
Υψίστης σημασίας, όπως ανέφερε ο ίδιος, κρίνεται η συνεργασία των κυβερνήσεων και των επιχειρήσεων, με σκοπό την ανάπτυξη των καινοτομιών.
Σήμερα, μία σειρά γεγονότων που έχουμε βιώσει ως κοινωνία, όπως η ύφεση, ο πόλεμος στη Συρία, οι μεταναστευτικές ροές, η πανδημία του κοροναϊού και ο πόλεμος στην Ουκρανία, έχουν αλλάξει σημαντικά αυτό που θεωρούσαμε κανονικότητα, τόνισε.
Ιδιαίτερα η πανδημία, όπως συνεχίζει ο ίδιος, έχει αυξήσει σημαντικά την ανισότητα μεταξύ του ανεπτυγμένου και του αναπτυσσόμενου κόσμου, ενώ, παράλληλα, έδειξε την περιορισμένη ικανότητα ορισμένων κυβερνήσεων να αντιμετωπίσουν άμεσα ορισμένα προβλήματα, επισημαίνοντας, έτσι, τα οφέλη της συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Ο ρόλος των πολιτών
Για να επιτευχθεί, όμως, αυτό καθίσταται αναγκαία η συνείδηση των πολιτών, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, ενώ θα πρέπει, παράλληλα, να αποδεχθούν και «πολιτισμικά» τις νέες καινοτομίες.
Στο ερώτημα τι είναι το «Philip Morris international smoke free vision» ο ίδιος απάντησε ότι πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν που έχει αναγνωριστεί από το FDA και το οποίο διαθέτει λιγότερο τοξικά συστατικά σε σχέση με τα τσιγάρα, ενώ, προσέθεσε ότι για τη χρήση του είναι αναγκαία η στοιχειώδης γνώση τεχνολογίας.
Τέλος, ο ίδιος επεσήμανε ότι το κατά πόσο αποδεκτή θα γίνει η καινοτομία από τους πολίτες εξαρτάται από το προφίλ των ίδιων των πολιτών (πολιτισμός, εκπαίδευση κ.λπ.) ενώ χρειάζεται, παράλληλα, και η εφαρμογή στοχευμένων πολιτικών από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, οι οποίες θα ορίζονται με βάση τα προφίλ των καταναλωτών.