Τo 7% του ελληνικού ΑΕΠ θα παραχθεί online το 2021

Το 2020 η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ελληνικό ΑΕΠ (eGDP) ήταν 6,65%

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σπάει η οικονομία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, η οποία μεγεθύνεται εν μέσω πανδημίας με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

 

Για το 2021, το e-commerce εκτιμάται ότι θα συμβάλει με 7% στο ελληνικό ΑΕΠ, ενώ το 2020 η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ελληνικό ΑΕΠ (eGDP) ήταν 6,65%.

 

Αυτή η επίδοση είναι η 4η καλύτερη στην Ευρώπη συγκρινόμενη με το e-AEΠ συνολικά 37 ευρωπαϊκών κρατών. Ενδεικτικό της δυναμικής των online πωλήσεων στην Ελλάδα είναι ότι το 2019 το ψηφιακό εμπόριο εισέφερε μόλις 3,83% του εθνικού ΑΕΠ (3,14% το 2018). Με αυτή την επίδοση η Ελλάδα ξεπερνά το 2020 άλλες χώρες, όπως η Ισπανία η ή Γαλλία με e-GPP 5,63% και 4,79% αντίστοιχα.

Tην πρώτη θέση μεταξύ 37 ευρωπαϊκών χωρών, όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ, κράτησε το 2020 η Μεγάλη Βρετανία, με το eGDP της χώρας (το ποσοστό του ΑΕΠ που προέρχεται από τις online πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών) να φτάνει στο 9,92%. Στη δεύτερη θέση της ίδιας κατάταξης βρίσκεται η Δανία με e-GDP 6,78%, ενώ σε απόσταση αναπνοής, στην 4η θέση, βρέθηκε η Ελλάδα.

Σπάνε ταμεία οι online πωλήσεις

 

Οι online πωλήσεις εξελίσσονται, με τη βοήθεια της πανδημίας, σε δομικό κομμάτι της εγχώριας οικονομίας, υπογραμμίζοντας τη δυναμική που έχει το ψηφιακό κανάλι να παράγει κέρδη προς όφελος των ίδιων των επιχειρήσεων, αλλά και του εθνικά παραγόμενου προϊόντος. Ήδη από το 2020, την πρώτη χρονιά της υγειονομικής κρίσης, η Ελλάδα άρχισε να αποκτά περίοπτη θέση μεταξύ των οικονομιών της Ευρώπης, που στηρίζουν μεγάλο τμήμα των πωλήσεών τους στο e-commerce.

Είναι ενδεικτικό ότι οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021. Εκτός από την Ελλάδα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του online τζίρου πέτυχε η Μολδαβία (49%), η Ρωσία (41%), η Ελβετία, η Βόρεια Μακεδονία (37%), και η Σουηδία (36%).

Όπως προκύπτει από την έκθεση, την οποία δημοσιοποίησε ο  Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce, το 2020 οι e-shoppers αντιπροσώπευαν στην Ελλάδα ποσοστό 59% (από 51% έναν χρόνο νωρίτερα). Για το τρέχον έτος το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω στο 63%.

760 δισ. ευρώ οι online πωλήσεις

Το 2020, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10% από τα 690 δισ. ευρώ του 2019. Ατμομηχανή της ευρωπαϊκής αγοράς ecommerce είναι η Δυτική Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C το 2020.

Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη ακολουθεί (και οι δύο 6%).

Η Δυτική Ευρώπη είχε και το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), με τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης να έπονται (82%).

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν η Μεγάλη Βρετανία (236 δισ. ευρώ), η Γαλλία (112 δισ. ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισ. ευρώ). Η Μεγάλη Βρετανία είχε και το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ενώ ακολουθεί η Ολλανδία (91%), η Δανία, η Ελβετία (90%), η Γερμανία και η Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%).

Αντίθετα, το χαμηλότερο ποσοστό eshoppers εντοπίστηκε στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%), και τη Ρωσία (43%).