Θεοδωρόπουλος: Οι νέες ευκαιρίες στην παραγωγή και η στρατηγική για το ράφι

Τι «βλέπει» ο CEO της Chipita

Παραγωγή αγροτικών προϊόντων αφενός στα θερμοκήπια, στα οποία η απόδοση ανά στρέμμα είναι 15πλάσια και με χαμηλότερο κόστος και αφετέρου για υποκατάσταση εισαγωγών, αφού η Ελλάδα μπορεί να παράγει με ανταγωνιστικό κόστος, είναι δύο από τους τομείς της αγροτικής παραγωγής στους οποίους «βλέπει» ευκαιρίες ο CEO της Chipita, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, με βάση τις τοποθετήσεις του στο Delphi Economic Forum.

 

Όσον αφορά στην προσπάθεια για αύξηση εξαγωγών των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, ο κ. Θεοδωρόπουλος επισημαίνει ότι «σήμερα έχουν δημιουργηθεί πολύ καλά προϊόντα από πολλούς νέους επιχειρηματίες και πολύ καλούς συνεταιρισμούς, γενικότερα γίνεται πολύ καλή προσπάθεια, ενώ γίνονται σημαντικά βήματα και στο branding. Όμως, το branding δεν «χτίζεται» από τη μία ημέρα στην άλλη. Θέλει χρόνο, διάρκεια, να αποδεικνύεις συνεχώς την ποιότητα και από κάποια στιγμή και μετά και διαφημιστική επένδυση για να «χτιστεί», εξηγεί.

Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του στην επιδιωκόμενη αύξηση των εξαγωγών ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά προϊόντα, του ελαιολάδου. «Τα ράφια στα σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό είναι ήδη γεμάτα από ελαιόλαδα. Για να τοποθετήσουμε τα δικά μας, κάποια πρέπει να βγάλουμε, αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη», ξεκαθαρίζει. Άρα, τονίζει ότι μαζί με το marketing, το branding, τη διαφήμιση, χρειάζεται και… υπομονή για αύξηση μεριδίων των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Μπορούμε να παράγουμε με ανταγωνιστικό κόστος

Πέραν των εξαγωγών, ο κ. Σπ. Θεοδωρόπουλος «βλέπει» μεγάλα περιθώρια και στην υποκατάσταση εισαγωγών. «Μπορούμε να παράγουμε και με ανταγωνιστικό κόστος προϊόντα τα οποία παράγονταν στη χώρα μας, αλλά εγκαταλείφθηκαν στην πορεία του χρόνου και σήμερα τα εισάγουμε χωρίς ουσιαστική αιτία», σημειώνει προτρέποντας για την παραγωγή τέτοιων προϊόντων να δοθεί ο πρώτος λόγος σε νέους ανθρώπους. «Να τους εμπνεύσουμε, να τους δώσουμε τη χαρά της δημιουργίας», προτρέπει.

Επενδυτικό boom στα θερμοκήπια – Αναμονή έως 2,5 χρόνια για νέες κατασκευές

Μεγάλες προοπτικές «βλέπει» και στα θερμοκήπια, τομέα στον οποίο έχει επενδύσει και ο ίδιος εδώ και πολλά χρόνια μετέχοντας στην ομάδα επιχειρηματιών που ίδρυσαν την εταιρεία Wonderplant στην Πετρούσα Δράμας όπου παράγεται τομάτα με τη μέθοδο της υδροπονίας. «Αυτή την εποχή οι κατασκευαστές θερμοκηπίων σ’ όλο τον κόσμο παραδίνουν ένα καινούργιο θερμοκήπιο μετά από 2 και 2,5 χρόνια. Κατασκευάζονται τόσα πολλά, από το Καζακστάν έως τη Μέση και την Άπω Ανατολή», επισημαίνει.

Οι εγκαταστάσεις καλλιέργειας υδροπονικής τομάτας της Wonderland © wonderland.gr
Οι εγκαταστάσεις καλλιέργειας υδροπονικής τομάτας της Wonderland © wonderland.gr

Κατά τον κ. Θεοδωρόπουλο, βασικοί λόγοι του επενδυτικού boom στις θερμοκηπιακές μονάδες είναι ότι «15πλασιάζουν την παραγόμενη ποσότητα ανά στρέμμα (συγκριτικά με τις καλλιέργειες στο χωράφι), μειώνουν το κόστος παραγωγής και το κυριότερο και πιο σημαντικό προστατεύουν το προϊόν από τις αλλαγές του καιρού και κατά συνέπεια έχουν συγκεκριμένη απόδοση».

Επιπρόσθετα, καθώς τα θερμοκήπια είναι πλέον ολικής καύσης, δηλαδή αξιοποιούν και το διοξείδιο του άνθρακα και τη θερμοκρασία που δημιουργείται από την καύση, συμβάλλουν, εκτός από την αγροτική παραγωγή, και στην παραγωγή ενέργειας με χαμηλό κόστος και μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η επένδυση σε θερμοκήπια χρειάζεται, πάντως, κεφάλαια, επιστημονική γνώση και επιχειρηματική λογική.

 

Πηγή: powergame.gr