Τέλος στα δωρεάν μεταφορικά από σούπερ μάρκετ και καταστήματα

Tο γρήγορα, στην πόρτα μου και δωρεάν «δεν χωράνε στην ίδια πρόταση»

Το να παραλαμβάνεις δωρεάν τα αγαθά που έχεις αγοράσει στο χώρο σου δεν είναι κάτι καινούργιο στην χώρα μας. Υπάρχει από τότε που οργανώθηκε το λιανεμπόριο με τα καταστήματα, τα μπακάλικα και αργότερα τα σούπερ μάρκετ.

 

Το βλέπουμε στις ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες, με χαρακτηριστικότερη τον Μπακαλόγατο με τον περίφημο Ζήκο. Επίσης η τεχνολογία στο λιανεμπόριο υπάρχει πάνω από πενήντα χρόνια, αρχικά από την ΤΗΛ.ΕΞΥΠ. (Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση) της Σκλαβενίτης το 1967, πριν η τελευταία εισέλθει στα σούπερ μάρκετ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, έως και πρόσφατα, οι Έλληνες καταναλωτές απολάμβαναν αυτές τις μεταφορικές υπηρεσίες δωρεάν. Πλέον αυτό τείνει να γίνει παρελθόν καθώς το γρήγορα, στην πόρτα μου και δωρεάν «δεν χωράνε στην ίδια πρόταση» όπως αναφέρουν τόσο οι άνθρωποι των σούπερ μάρκετ όσο και οι υπόλοιποι λιανέμποροι.

 

Η γιγάντωση του ηλεκτρονικού εμπορίου

 

Σημαντικό ρόλο στην κατάργηση των δωρεάν μεταφορικών έπαιξε η κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια. Και μπορεί στα χρόνια της πανδημίας να ήταν αναγκαίο κακό με τις αλυσίδες να πληρώνουν ακόμη και ταξί για να φέρουν τα αγαθά στην πόρτα μας, πλέον σήμερα που οι συνθήκες έχουν εξομαλυνθεί, ως προς το υγειονομικό σκέλος, το κόστος μεταφοράς παραμένει δυσβάσταχτο για να το επωμίζονται μόνο οι έμποροι. Τα χρόνια προ πανδημίας το μερίδιο του ηλεκτρονικού ήταν τόσο χαμηλό που η δωρεάν διάθεση των μεταφορικών μπορούσε να απορροφηθεί καθώς το επέτρεπαν τα κέρδη από τις δραστηριότητες στα φυσικά καταστήματα.

Τα σούπερ μάρκετ που «μπαίνουν μέσα»

Σχεδόν πριν από δύο χρόνια από το βήμα ενός συνεδρίου ο Αριστοτέλης Παντελιάδης των MyMarket ήταν ο πρώτος που είχε κάνει λόγο για τις ζημιές που καταγράφουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ από τα e-shop τους, τοποθέτηση στην οποία συμφώνησαν τόσο ο Γιάννης Μασούτης όσο και ο τότε επικεφαλής της AB Βασιλόπουλος. Την περασμένη Τετάρτη από ένα άλλο βήμα, αυτό του Phygital Commerce Summit, ένας γκουρού της ελληνικής αγοράς σούπερ μάρκετ, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, παρουσίασε την σημερινή κατάσταση στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην συγκεκριμένη αγορά και την δυσκολία να παραμείνει αυτή δωρεάν.

 

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr