Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι η έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού και η ανάγκη κάλυψης των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό είναι πολύ μεγάλη και ειδικά στις χαμηλότερες κατηγορίες εργαζομένων, τονίστηκε σε διαδικτυακή ημερίδα για τον Τουρισμό με διοργανωτή το City College/University of York.
Προχωρημένες συζητήσεις ξενοδόχων και υπουργείου Μεταναστευτικής πολιτικής
Στη βάση αυτής της διαπίστωσης οι συμμετέχοντες τάχθηκαν υπέρ της κάλυψης των αναγκών σε εργατικό δυναμικό από μετανάστες. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος, ήδη υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις για το θέμα, με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, προκειμένου να αξιοποιηθούν παραγωγικά οι πολίτες τρίτων χωρών που ήρθαν ως μετανάστες στην Ελλάδα.
Τα παραπάνω τονίσθηκαν στο πλαίσιο της διαδικτυακής ημερίδας για τον Τουρισμό και θέμα που πραγματοποιήθηκε σήμερα, με διοργανωτή το City College/University of York,
Όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν εμφατικά πως «τουρισμός= ανθρώπινο στοιχείο», γιατί καλή και αναγκαία η υϊοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων, τόσο στο προϊόν, όσο και στις παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά ο τουρισμός είναι φιλοξενία και η φιλοξενία είναι ο άνθρωπος.
Αυτό τόνισε και ο κ. Δημήτρης Μανίκης, Πρόεδρος των περιοχών ΕΜΕΑ για τη Wyndham Hotels & Resorts, λέγοντας: « Ψάξτε να βρείτε τους επόμενους ηγέτες του Τουρισμού, προσελκύστε εργαζόμενους στην τουριστική βιομηχανία, φεύγουν στελέχη των τουριστικών επιχειρήσεων για άλλους κλάδους. Ο Τουρισμός πρέπει να γίνει πρώτη επιλογή για όσους εργάζονται σε αυτόν και όχι λύση ανάγκης».
Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη να γίνει τουριστικό κέντρο
Στην εκδήλωση μετείχε και παρουσίασε τους στόχους της τουριστικής πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης ο Δήμαρχος κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας. Στόχος είναι, να γίνει η Θεσσαλονίκη μία πόλη- τουριστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, που θα καλύπτει όλες τις μορφές του τουρισμού, καθώς προσφέρει ένα «μπουκέτο ιστορικών αναφορών και δημοφιλών προορισμών.
Ο Δήμος, είπε ο κ. Ζέρβας, εργάζεται για το στόχο αυτό επενδύοντας σε υποδομές, προβάλλοντας την πόλη στο εξωτερικό, υϊοθετώντας τεχνολογικά εργαλεία (QR codes στις πινακίδες των οδών), ενώ πολύ θετική για την πόλη ήταν η ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco.
Vitamin C και συνεργασίες για να βρεθούν λύσεις
Για τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Tourism Generis κ. Γιώργο Δρακόπουλο, μόνο μία ισχυρή δόση βιταμίνης, της Vitamin C όπως είπε, μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα του κλάδου. Οι λύσεις θα δοθούν μέσα από «collaboration, cooperation, coordination», με μία κουβέντα, μέσα από συνεργασίες, συντονισμό δράσεων, συμπράξεις.
Στον τουρισμό υπάρχουν οι τάσεις που διαμορφώνουν τον κλάδο και ξεκίνησαν προ covid και θα συνεχίσουν στα επόμενα χρόνια να παίζουν το ρόλο τους- π.χ. ζητήματα περιβάλλοντος, τεχνολογίας- αλλά το 2022 η χρονιά θα κριθεί από τις κρατήσεις του τελευταίου δευτερολέπτου κι’ ούτε καν του τελευταίου λεπτού. Όσες επιχειρήσεις προσαρμοστούν σε αυτό το ξεχωριστό στοιχείο της περιόδου που θα διανύσουμε, θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Τέλος ο κ. Δρακόπουλος επισήμανε πως ο Τουρισμός, θα πρέπει να πάψει να ακολουθεί την πολιτική που χαράζεται για αυτόν, αλλά να πάρει πρωτοβουλίες και αυτός να προτείνει Τουριστική Πολιτική για την Οικονομία, την Εκπαίδευση, το Περιβάλλον, άλλωστε είναι ο κλάδος που έχει τεράστια συνεισφορά στο ΑΕΠ και την απασχόληση, της τάξης του 20%.
Ο covid έδωσε πόντους στην ποιότητα
Οι συνεργασίες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους φορείς της Εκπαίδευσης και της Υγείας, ήταν αυτές που έδωσαν στα ξενοδοχεία της Κρήτης, τη βοήθεια που χρειάζονταν, για την υποδειγματική εφαρμογή των μέτρων προστασίας από τον covid και την παροχή υπηρεσιών πολύ υψηλής ποιότητας, τόνισε ο κ. Δημήτρης Κουμπαράκης, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, προσθέτοντας ότι οι αξίες του Τουρισμού βρίσκονται στον άνθρωπο, ο οποίος δεν πρέπει να παραμεριστεί χάριν της τεχνολογίας.
Ο κ. Τάσιος είπε ότι ο νόμος 4875, που ψηφίσθηκε το καλοκαίρι του 2021 και αφορά τους πρότυπους τουριστικούς προορισμούς, τον ιαματικό τουρισμό και τους οργανισμούς διαχείρισης και προώθησης των προορισμών (DMMO’s), θα βοηθήσει να κτιστεί ο «νέος ελληνικός τουρισμός», αλλά φορείς τουριστικοί, ιδιώτες και δήμοι, καταφέρουν να συνεργαστούν στο πλαίσιο των DMMO’s, που βέβαια θα πρέπει να βρούνε και κεφάλαια για τη χρηματοδότησή τους.
Την εκδήλωση από πλευράς του City College συντόνισαν ο καθ. Dr. Giovanni Serafini και θέμα της εκδήλωσης ήταν οι «Προτιμήσεις Τουριστών και Υπηρεσίες Ξενοδοχείων» με στόχο τη διερεύνηση των τάσεων που διαμορφώνουν την επόμενη ημέρα για την τουριστική βιομηχανία.