Δυναμικά επιχειρεί να ξεκινήσει τη νέα χρονιά το ΤΑΙΠΕΔ εκκινώντας τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση των τελευταίων ετών εντός της επόμενης εβδομάδας. Το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, έχει προγραμματισμένη συνεδρίαση στην οποία θα αποφασίσει την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση της Αττικής Οδού (επαν-παραχώρηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) .
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διαδικασία είναι καθ’ όλα έτοιμη για να ξεκινήσει και ότι θα είναι αντίστοιχη με εκείνη της Εγνατίας Οδού. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, δεν θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της τελευταίας όπως π.χ. ανέγερση σταθμών διοδίων, επιβολή τέλους διοδίων, πιστοποιήσεις γεφυρών και τούνελ κ.λπ.
Η αποκρατικοποίηση επομένως θα προχωρήσει με γοργά βήματα. Πρόκειται αναμφίβολα για το μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης, αφού αναμένει να έχει τα υψηλότεραέσοδα στο πλαίσιο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας που ξεκίνησε από την εποχή πρώτου μνημονίου.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2022,για τη διετία 2022-2023 έχουν προϋπολογισθεί έσοδα από αποκρατικοποιήσεις υποδομών ύψους 3 δισ. ευρώ. Εξ’ αυτών εκτιμάται ότι τα 2 δισ. ευρώ θα προέλθουν από την επαν-παραχώρηση της Αττικής Οδού και το 1 δισ. ευρώ από την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Αν ο στόχος των 2 δισ. ευρώ επιτευχθεί, τότε το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει πετύχει το υψηλότερο έσοδο ιστορικά.
Αλλά και για τον ΔΑΑ,οι εξελίξεις δεν θα αργήσουν. Με σαφή τη βούληση της κυβέρνησης να προωθηθούν οι αποκρατικοποιήσεις, oι εξελίξεις για την πώληση του 30% των μετοχών ΔΑΑ, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να αναμένονται από τον ερχόμενο Μάρτιο. Μέχρι τότε, αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα έχει ξεδιαλύνει η «αβεβαιότητα» της μετάλλαξης «Όμικρον» καιθα υπάρχει περισσότερο καθαρός ορίζοντας.
Τα νούμερα της επιβατικής κίνησης που ανακοινώθηκαν χθες, παρόλο που δεν απέχουν από τα ιστορικά υψηλά, εν τούτοις δείχνουν την κατεύθυνση που θα κινηθούν στους επόμενους μήνες. Αν μάλιστα υποχωρήσει η πανδημία τότε σύντομα αναμένουν οι ειδικοί να ανακάμψουν στα μεγέθη του 2019. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα αναμένει την αποκατάσταση της κίνησης στον ΔΑΑ στο 100% του 2019 για να ξεκινήσει τη διαδικασία.
Το ζητούμενο ωστόσο φαίνεται να είναιαν θα συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια ή θα αποφασιστεί η εκκίνηση μιας νέας που πιθανώς να φέρει και άλλους ενδιαφερόμενους. Οι αποφάσεις θα σταθμιστούν μέχρι τον Μάρτιο, αλλά φαίνεται ότι και στη περίπτωση αυτή, μέσα στο α’ τρίμηνο θα υπάρξουν εξελίξεις.
Στις προτεραιότητες της κυβέρνησης ωστόσο βρίσκονται και άλλες αποκρατικοποιήσεις, όπως λιμανιών (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα), μαρινών (Καλαμαριά, Πύλος) και οι λεγόμενες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις. Αναφορικά με τις τελευταίες το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει ακόμη τις αποφάσεις της ΡΑΕ -και κατά κανόνα της κυβέρνησης- για να αποφασίσει τι θα συμβεί με το κοίτασμα της Ν. Καβάλας, το οποίο στην παρούσα κρίση θα μπορούσε να είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην άμβλυνση των επιπτώσεων της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου διεθνώς.
Πηγη: powergame.gr