Συνεχίζει ως έχει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ και δεν επηρεάζεται από τις εξελίξεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Βασικός στόχος παραμένει η ολοκλήρωση εμβληματικών αποκρατικοποιήσεων, όπως των ΔΕΠΑ Υποδομών, Εγνατίας οδού, Λιμένα Αλεξανδρούπολης και η προώθηση εκείνων που έχουν ήδη ξεκινήσει π.χ. Αττικής Οδού, μαρίνα yacht στην Κέρκυρα κ.ά.
Επίσης, δεν τίθεται θέμα καθυστερήσεων στην ωρίμανση έργων του Ταμείου Ανάκαμψης από την Μονάδα Ωρίμανσης Έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Οι μηχανές εκεί έχουν φουλάρει, καθώς όχι μόνον δεν υπάρχει χρόνος για καθυστέρηση, αλλά είναι εθνική επιτακτική ανάγκη τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης να προχωρήσουν.
Αναφορικά με τις αποκρατικοποιήσεις, βασικός στόχος είναι να κλείσουν όλες οι εκκρεμείς. Η ΔΕΠΑ Υποδομών είναι μια από αυτές για την οποία στόχος είναι η ολοκλήρωση της συμφωνημένης συναλλαγής μέσα στον Ιούνιο. Για την Εγνατία Οδό, ο στόχος είναι η ολοκλήρωση της συναλλαγής να γίνει μέχρι τέλος του έτους.
Για το Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών παραμένει στο αρχικό χρονοδιάγραμμα. Πλέον μετά τις έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ο γεωστρατηγικός ρόλος του λιμένα της Θράκης αναβαθμίζεται και ο εκσυγχρονισμός του επείγει ακόμη περισσότερο, τόσο ως διαμετακομιστικό κέντρο, όσο και ως ενεργειακή πύλη (λόγω FSRU).
Ακόμη και στη ΛΑΡΚΟ δεν θα επηρεαστεί η εξέλιξη της αποκρατικοποίησης, παρά τα θεαματικά σκαμπανεβάσματα της τιμής του νικελίου στα διεθνή χρηματιστήρια. Παράγοντες κοντά στη διαδικασία σημειώνουν ότι η χρηματιστηριακή τιμή ενός εμπορεύματος δεν έχει καμία σχέση με την αποκρατικοποίηση η οποία δεν γίνεται εξαιτίας της τιμής του νικελίου, αλλά εξαιτίας του αντιπαραγωγικού μοντέλου λειτουργίας της επιχείρησης.
Από τις νέες αποκρατικοποιήσεις αυτή που θα τρέξει άμεσα, θα είναι η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) της Ν. Καβάλας. Το κρίσιμο στοιχείο είναι η έγκριση του κανονισμού τιμολόγησης υπηρεσιών που τώρα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΕ και η οποία θα λήξει στις 28 Μαρτίου. «Αμέσως μετά θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία παραχώρησης της αποθήκης», παραδέχεται καλά ενημερωμένη πηγή, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση καίγεται για την αξιοποίηση της αποθήκης, ειδικά μετά τις τεράστιες αναταράξεις που σημειώθηκαν στην αγορά του φυσικού αερίου το τελευταίο εξάμηνο.
Η αποκρατικοποίηση της Αττικής Οδού συνεχίζεται κανονικά και το ενδιαφέρον παραμένει μεγάλο. Εκτός από την Abertis ενέσκηψαν άλλοι δύο στρατηγικού χαρακτήρα ενδιαφερόμενοι, η Granvia από τη Σλοβακία και η Briza από την Πορτογαλία. Η Granvia είναι εταιρεία που ελέγχεται από την γαλλική Vinci και διαχειρίζεται αυτοκινητόδρομο στην Σλοβακία. Η Briza είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στην Πορτογαλία. Επίσης στην κούρσα παραμένει η γαλλική Abertis.
Παράλληλα, υπάρχει μια πληθώρα funds τα οποία ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Μάλιστα, παράγοντες κοντά στη διαδικασία εκτιμούν ότι πολλά funds δεν θα συμμετάσχουν στην α’ φάση του διαγωνισμού, αλλά στη β’ φάση και αφού το ΤΑΙΠΕΔ αξιολογήσει τους ενδιαφερόμενους και προκρίνει όσους μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτή. «Στόχος τους θα είναι να «κολλήσουν» σε κάποιον προκρινόμενο στην β’ φάση», αναφέρουν οι ίδιοι παράγοντες.
Πηγη: powergame.gr