Quantcast

Τα 200 + 500 εκατ. για το νέα μέτρα στήριξης, τα σπίτια της ΛΑΡΚΟ, η Sunlight και οι 44 τορπίλες

Ήδη, οι μεγάλες αλυσίδες ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας ζορίζονται από τις μεγάλες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος

Προπομπός νέων ανατιμήσεων

-Όταν έχεις μέσα σε ένα μήνα αύξηση πάνω από 7% στα δημητριακά, αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι θα πρέπει να περιμένεις αλυσιδωτές ανατιμήσεις και σε άλλα προϊόντα, με βάση το σιτάρι, το καλαμπόκι, τη βρώμη. Ήδη, οι μεγάλες αλυσίδες ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας ζορίζονται από τις μεγάλες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος και κρατάνε με νύχια και με δόντια έτσι ώστε να μην μετακυληθούν στην κατανάλωση, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο κίνδυνος της μείωσης του τζίρου τους θα είναι μεγάλος. Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι θα κοπούν διάφοροι κωδικοί προϊόντων, έτσι ώστε να μαζευτούν τα κόστη, αλλά οι άνθρωποι της αγοράς δεν είναι και πολύ αισιόδοξοι ότι η κατάσταση θα αλλάξει εντυπωσιακά στο ορατό μέλλον…

 

Τα 200 + 500 εκατ. για τα μέτρα στήριξης

-Ήδη, ο φετινός Προϋπολογισμός έχει «δώσει» 290 εκατ. ευρώ παραπάνω από τον αρχικό σχεδιασμό, προκειμένου να μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ, ενώ όλα δείχνουν ότι πάμε σε ένα «πακέτο» μέτρων τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των ευάλωτων. Αυτό που φοβούνται στο υπουργείο Οικονομικών είναι ότι τους επόμενους μήνες ότι θα χρειαστούν καμιά 500αριά εκατομμύρια ακόμα, για να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα, καθώς τα περίπου 1,5 δισ. ευρώ που θα έχει το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, θα τελειώσουν. Αυτό το 1 δισ. ευρώ επιπλέον δαπάνης ισούται με περίπου 0,5% του ΑΕΠ και ήδη έχουν αρχίσει λογαριασμούς, καθώς ο στόχος για πρωτογενές έλλειμμα 1,4% χαρακτηρίζεται αδιαπραγμάτευτος…

!!Μπορεί τα φώτα να πέφτουν στις επιδόσεις του τουρισμού και τις υψηλές προσδοκίες για φέτος, ωστόσο και η βιομηχανία έχει πάρει μπροστά για τα καλά. Το Δεκέμβριο η παραγωγή ήταν αυξημένη κατά 8,3%, συνεχίζοντας το πολύμηνο θετικό σερί, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη κινούνται κατά μέσο όρο με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες. Αν δεν ήταν και το ενεργειακό σοκ, θα μιλούσαμε τώρα για την «έκρηξη» της ελληνικής βιομηχανίας…

Οι «αμαρτίες» της ΕΕ… πληρώνονται

-Κι όμως. Υπάρχουν κάποιοι που επιμένουν ότι οι λιγνίτες είναι η λύση για… φτηνή ενέργεια. Αφήνοντας στην άκρη τις περιβαλλοντικές συνέπειες- ας πάνε να δούνε τι έχει προκαλέσει στις λιγνιτικές περιοχές- όλοι τούτοι οι… πάνσοφοι δεν ρίχνουν και μια ματιά στο ταμπλό των αγορών; Οι τιμές δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων «παίζουν» μεταξύ 90-100 ευρώ, καθιστώντας παντελώς ασύμφορη την ενεργειακή εξάρτηση από το λιγνίτη. Το πρόβλημα είναι αλλού. Είναι στις… μαγκιές που πήγε να κάνει η Ευρώπη στη Ρωσία, ρίχνοντας το βάρος στις χρηματιστηριακές τιμές του φυσικού αερίου αντί στα μακροχρόνια συμβόλαια, όπως επίσης ότι στις Βρυξέλλες κήρυξαν πανηγυρικά την «πράσινη μετάβαση» χωρίς να έχουν γίνει οι αναγκαίες μεγάλες επενδύσεις για την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές…

Η Sunlight ξανά στις αμυντικές προμήθειες

-Ο πρωθυπουργός έκανε και μια αποκάλυψη προχθές στη Βουλή. Όπως είπε, οι 44 τορπίλες που θα προμηθευτεί το Πολεμικό Ναυτικό από τη γερμανική Atlas Elektronik, θα συναρμολογηθούν στις εγκαταστάσεις της Sunlight στη Ξάνθη. Πρόκειται για ένα συμβόλαιο ύψους 112 εκατ. ευρώ που αφορά στην προμήθεια 44 τορπιλών για τα υποβρύχια τ. 214 του ΠΝ. Η προμήθεια εκκρεμούσε από το 2010, αφού σύμφωνα με όσα διαμείφθηκαν αυτές τις ημέρες στη Βουλή, τα σύγχρονα ελληνικά υποβρύχια έφεραν τορπίλες της δεκαετίας του… ’70.

Οι «αμμουδιέρες» των τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

-Μετά τις επικρίσεις για την ασφάλεια των συρμών που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη χώρα μας, επικρίσεις διατυπώνονται και για τις «αμμουδιέρες» που τοποθετήθηκαν στους συρμούς εκ των υστέρων. Το σύστημα ρίψης άμμου που τοποθετήθηκε στους συρμούς ΕTR 470 που έχει φέρει (αλλά δεν έχουν τεθεί ακόμη σε κυκλοφορία) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με σκοπό να αξιοποιηθούν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, παρουσιάζει τα εξής ιδιαίτερα χαρακτηριστικά:

πρώτον, είναι χειροκίνητο (δηλαδή, η ρίψη, ή μη της άμμου επαφίεται στην κρίση του μηχανοδηγού σε ένα προβληματικό εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με παντελή έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας),

δεύτερον δεν έχει τοποθετηθεί στους κινητήριους άξονες και

τρίτον, είναι μικρότερης περιεκτικότητας άμμου (στο 50%) από τα υφιστάμενα που αξιοποιούνται στους γνωστούς συρμούς Intercity.

-Οι «αμμουδιέρες» είναι δοχεία τα οποία περιέχουν άμμο και η οποία διασκορπίζεται (κατά κανόνα αυτόματα) στις ράγες του σιδηροδρόμου, προκειμένου να λειτουργεί με ασφάλεια η πέδηση του συρμού τρένου, όταν αυτό κυκλοφορεί υπό ειδικές συνθήκες π.χ. παγετός, υγρασία κ.λπ. Το σύστημα αυτό για κάποιους ειδικούς θεωρείται απηρχαιωμένο, για άλλους όχι. Σημασία έχει ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αρχικά δεν έδωσε την πιστοποίηση για την κυκλοφορία των τρένων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επειδή απουσίαζε το σύστημα αυτό. Γι’ αυτό και οι «αμμουδιέρες» στους συρμούς ETR 470 (γνωστά και ως «Λευκά Βέλη») προστέθηκαν εκ τω υστέρων με όλες τις προαναφερόμενες αδυναμίες. Η ΡΑΣ πρέπει σύντομα να λάβει τις νέες αποφάσεις πιστοποίησης των συρμών.

Στην κορυφή της ΕΕ στις τιμές ενέργειας

-Ελλάδα και Ιταλία παραμένουν πρωταθλητές Ευρώπης στη χονδρική τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας σε επίπεδα άνω των 220 ευρώ ανά μεγαβατόρα. Πάνω από τα 200 ευρώ ανά μεγαβατόρα ήταν χθες μόνο οι γειτονικές Βουλγαρία και Ρουμανία ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη καταγράφονταν αποκλιμάκωση. Η Σκανδιναβία στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, ως συνήθως, με τιμές μεταξύ 60 και 80 ευρώ τη μεγαβατόρα. Για να δούμε μήπως η αποκλιμάκωση στις τιμές του φυσικού αερίου μετά τις εξελίξεις στην Ουκρανία φτάσει μέχρι την άκρη της βαλκανικής χερσονήσου.

Σπίτια για άλλες χρήσεις

-Έσπευσαν ορισμένοι κακεντρεχείς, όταν άκουσαν τις αντιδράσεις συνδικαλιστών της ΛΑΡΚΟ περί ξεσπιτώματος κάποιων εργαζομένων που μένουν στις κατοικίες της βιομηχανίας, να σπείρουν τη διχόνοια. Όπως υποστηρίζουν, σχεδόν τα μισά από τα 200 σπίτια της ΛΑΡΚΟ είναι μισθωμένα σε τρίτους, ενώ κάποια έχουν αλλάξει χρήση! Είναι δηλαδή αποθήκες, καταστήματα, ακόμα και ιέρειες του αρχαιότερου επαγγέλματος του κόσμου στεγάζονται σε κάποιο. Φυσικά η στήλη δεν υιοθετεί τέτοιες συκοφαντίες!

Η επιστροφή της Aegean

-Γίνονται γνωστά σιγά σιγά τα σχέδια της Aegean για την καλοκαιρινή περίοδο. Σε ένα μεγάλο μέρος επανέρχεται στην αγορά των Βαλκανίων στα προ πανδημίας επίπεδα, Συγκεκριμένα στην αγορά της πρώην Γιουγκοσλαβίας στις ήδη υπάρχουσες πτήσεις επαναφέρει από 15 Ιουνίου την σύνδεση με Ζάγκρεμπ ενώ νωρίτερα, στις 11 Μαΐου θα επιστρέψει και στο Μαυροβούνιο συνδέοντας Αθήνα με Ποντγκόριτσα. Παράλληλα προσθέτει τρεις νέες εποχικές συνδέσεις: Βελιγράδι – Ηράκλειο, Βελιγράδι – Ρόδος και Ντουμπρόβνικ – Θεσσαλονίκη.

 

Πηγή: powergame.gr