Quantcast

Σούπερ μάρκετ: Μέσω app και με έκπτωση έως 70% τρόφιμα λίγο πριν λήξουν

Η καινοτομία στη συγκεκριμένη περίπτωση έγκειται στο ότι μέσω μιας ειδικής εφαρμογής (app) στο κινητό τους (Throw No More) χιλιάδες καταναλωτές ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο

Με έκπτωση έως 70% διαθέτουν σούπερ μάρκετ στη Νορβηγία τρόφιμα λίγο πριν λήξουν. Καθώς η πρακτική ακολουθείται και σε άλλες χώρες, η καινοτομία στη συγκεκριμένη περίπτωση έγκειται στο ότι μέσω μιας ειδικής εφαρμογής (app) στο κινητό τους (Throw No More) χιλιάδες καταναλωτές ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση στα σούπερ μάρκετ της πόλης τους καθώς και τα διαθέσιμα τεμάχια.

 

Μέσω της εφαρμογής δηλαδή πολλαπλασιάζεται ο αριθμός των καταναλωτών που ενημερώνονται για τις προσφορές, ενώ στην αντίθετη περίπτωση αυτές απευθύνονται μόνο στους καταναλωτές που πηγαίνουν ούτως ή άλλως στο συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο καταναλωτές να ωθούνται ακριβώς από τις συγκεκριμένες προσφορές για να επισκεφθούν σούπερ μάρκετ.

Εμπνεύστηκε την ιδέα τρώγοντας ένα χάμπουργκερ

Εμπνευστής της πρωτοβουλίας και ιδρυτής της εταιρείας Throw No More είναι ένας νέος Νορβηγός, ο Kurt Falch Stokke, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα τρώγοντας χάμπουργκερ ένα βράδυ σ’ ένα βενζινάδικο. Τότε είδε 12-14 λουκάνικα στον πάγκο με τα λουκάνικα και ζήτησε να του δώσουν ένα δωρεάν. Από το κατάστημα ξεκαθάρισαν, όμως, ότι ήταν υποχρεωμένοι να τα πετάξουν.

Θεωρώντας κρίμα τόσο φαγητό να πετιέται στα σκουπίδια, σκέφθηκε να σχεδιάσει ένα app προκειμένου να συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων (food waste) συνδέοντας την προσφορά με την ζήτηση. Έτσι προέκυψε το Throw No More, το οποίο από τον Φεβρουάριο του 2020 επεκτάθηκε στα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων.

Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις προσφορές

Σε δύο χρόνια μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με 540 καταστήματα συνδέθηκαν με την εφαρμογή, την οποία κατέβασαν στο κινητό τους δεκάδες χιλιάδες Νορβηγοί (είναι το πιο δημοφιλές app στον τομέα του φαγητού στη χώρα).

Έτσι, όταν τα σούπερ μάρκετ μειώνουν τις τιμές σε τρόφιμα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης ή για οποιαδήποτε άλλο λόγο, αυτομάτως (σε πραγματικό χρόνο) οι προσφορές «ανεβαίνουν» στην εφαρμογή και οι καταναλωτές είναι σε θέση να γνωρίζουν – πριν μεταβούν στο κατάστημα της γειτονιάς τους – τα τρόφιμα που διατίθενται με έκπτωση, το όφελος που θα έχουν αγοράζοντάς τα καθώς και τα διαθέσιμα τεμάχια. Χθες, για παράδειγμα, υπήρχαν προσφορές για δεκάδες τρόφιμα, από κρέατα μέχρι λαχανικά και ψωμί και με ποσοστό έκπτωσης έως 70%.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο κερδίζουν:

-οι καταναλωτές που επωφελούνται σημαντικών εκπτώσεων σε τρόφιμα, τα οποία προμηθεύονται ακριβώς για να τα καταναλώσουν,

-τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ τροφίμων που μειώνουν το food waste (63 χιλιάδες τόνοι τροφίμων σε ετήσια βάση), το οποίο τους κοστίζει από 1-5% του συνολικού τζίρου τους, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν το οικολογικό τους αποτύπωμα,

-και φυσικά το περιβάλλον καθώς πηγαίνουν ανεκμετάλλευτοι πολύτιμοι πόροι που δαπανώνται για την παραγωγή τροφίμων (στόχος της Νορβηγίας είναι να μειώσει το food waste κατά 50% έως το 2030).

Η Throw No More επεκτείνεται στη Δανία

Η εταιρεία Throw No More έχει ήδη αξιολογηθεί στις 5 δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες στη Νορβηγία, έχει προταθεί για βραβεία για τη συμβολή της στο περιβάλλον έχει δρομολογήσει ήδη την επέκτασή της στη Δανία.

 

Πηγή: powergame.gr