Quantcast

Skroutz: Μονομαχία ιδρυτών – Viva.gr για τον έλεγχο του 50%

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ STARTUP

Στην τελική ευθεία η εξαγορά του ποσοστού που έως σήμερα ελέγχει η εισηγμένη Dionic. Ο ρόλος των τραπεζών, οι αντιπροσφορές, η αποτίμηση της ώριμης πλέον επιχείρησης και τα μεγέθη της.

Η ομάδα των ιδρυτών της από τη μία (Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γιώργος Χατζηγεωργίου) και η εταιρία Viva.gr, του επιχειρηματία Χ. Καρώνη, από την άλλη -γνωστή για την ενασχόλησή της στον τομέα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμών- αποτελούν τους δύο «μονομάχους» για την απόκτηση του 50% του μετοχικού κεφαλαίου της δημοφιλούς μηχανής σύγκρισης τιμών skroutz.gr.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του διαδικτυακού marketplace που ιδρύθηκε το 2005, οι ιδρυτές κατέχουν το 50% ενώ το υπόλοιπο 50% η εισηγμένη Dionic , η οποία έχει ως collateral το συγκεκριμένο ποσοστό για μέρος του δανεισμού της.

Οι ιδρυτές της εταιρίας είχαν ήδη από τις αρχές του 2016 εκφράσει την πρόθεση να εξαγοράσουν το εν λόγω ποσοστό, αποκτώντας απόλυτο έλεγχο της εταιρίας τους αλλά και να απεμπλακούν από έναν «παθητικό μέτοχο». Η διαδικασία ωστόσο αναδιάρθρωσης του δανεισμού της Diοnic οδήγησε την ιδρυτική και διευθυντική ομάδα της skroutz.gr να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία, που όρισαν οι πιστώτριες τράπεζες της εισηγμένης.

Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ιδρυτική ομάδα (έχοντας ούτως ή άλλως δικαίωμα πρώτης άρνησης) έχει καταθέσει σειρά βελτιωμένων προσφορών για την απόκτηση του εν λόγω ποσοστού, με τελευταία κατάθεση προσφοράς στις 27 Δεκεμβρίου.

Αντιπροσφορές καταθέτει από την πλευρά της και η Viva.gr (εταιρία στην οποία έχει επενδύσει στρατηγικά και η οικογένεια Λάτση), διεκδικώντας τη συμμετοχή της σε μια από τις πλέον επιτυχημένες ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική αποτίμηση της skroutz.gr ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ, ενώ τις προηγούμενες ημέρες στους ενδιαφερόμενους φέρονταν να υπήρχε και σχήμα από τον χώρο των επενδύσεων.

Σημειώνεται ότι η εταιρία, πέραν της εγχώριας δραστηριοποίησης, έχει επεκταθεί με ανάλογες πλατφόρμες τόσο στην Τουρκία όσο και στη Βρετανία. Το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 7,472 εκατ. ευρώ έναντι 6,506 εκατ. ευρώ το 2015. Τα κέρδη εκμετάλλευσης διαμορφώθηκαν στις 866 χιλ. ευρώ από 972 χιλ. ευρώ περίπου ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στις 765 χιλ. ευρώ από 909 χιλ. ευρώ. Σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό χρήσης, η εταιρία είχε αποτελέσματα εις νέον ύψους 2,483 εκατ. ευρώ (έναντι 1,962 εκατ. ευρώ το 2015), ενώ δεν διαθέτει δανεισμό.

Το 2017, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία διατήρησε τους ρυθμούς ανάπτυξης στην ελληνική αγορά ενώ άρχισε να ενισχύεται και από τις διεθνείς δραστηριότητες, που σταδιακά ωριμάζουν. Στην ελληνική εκδοχή της πλατφόρμας περιλαμβάνονται πλέον 2.650 καταστήματα που διακινούν 7 εκατ. προϊόντα, ενώ οι ενεργοί χρήστες υπολογίζονται πλέον σε 7 εκατομμύρια τον μήνα.