Tην παραγωγή αεροπορικού καύσιμου χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα σε μεγάλη κλίμακα μέχρι το 2025, αποφάσισε να προγραμματίσει η Royal Dutch Shell, σε μία προσπάθεια να ενθαρρύνει τις αεροπορικές εταιρίες να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η πολιτική αεροπορία ευθύνεται για το 3% της παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, ενώ θεωρείται ένας από τους τομείς στους οποίους είναι περισσότερο δύσκολο να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των εκπομπών ρύπων καθώς δεν υπάρχουν τεχνολογίες που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν του κινητήρες οι οποίοι χρησιμοποιούν καύσιμα αεριωθουμένων.
Η Shell, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες εμπορίας πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο, ανακοίνωσε ότι έχει στόχο να παραγάγει μέχρι το 2025 δύο εκατομμύρια τόνους φιλικού προς το περιβάλλον αεροπορικού καυσίμου (SAF), δεκαπλασιάζοντας τη σημερινή συνολική παραγωγή του καυσίμου αυτου.
Το εναλλακτικό αεροπορικό καύσιμο παράγεται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, φυτικά και ζωικά λύπη, ενώ σύμφωνα με τη Shell, το SAF μπορεί να μειώσει την εκπομπή βλαβερών ρύπων της πολιτικής αεροπορίας κατά 80%.