Στην αγορά τεσσάρων ποντοπόρων πλοίων αξίας περίπου 97,8 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθεί το κοινό ομολογιακό δάνειο (ΚΟΔ) που προτίθεται να εκδώσει η εταιρεία Safe Bulkers Participations PLC, με έδρα την Κύπρο. Η εταιρεία που ελέγχεται από τον εφοπλιστή Πόλυ Χατζηϊώαννου προτίθεται να εκδώσει μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών ομολογιακό δάνειο ύψους 100 εκατ. ευρώ με στόχο την αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων ιαπωνικών πλοίων.
Πρόκειται για πλοία τύπου Panamax MV Paraskevi 2 και MV Koulitsa 2, έτους κατασκευής 2011 και 2013, αντίστοιχα, και τύπου Post Panamax, MV Venus Harmony και Troodos Air, έτους κατασκευής 2013 και 2016 αντίστοιχα. Τα πλοία, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της εκδότριας του ομολογιακού δανείου, θα αγοραστούν μέχρι την 31η Ιουλίου 2022 και η εταιρεία θα καταβάλλει:
25,2εκατ. δολ. ΗΠΑ (22,3 εκατ. ευρώ) για την αγορά του Koulitsa 2,
22,4 εκατ. δολ. ΗΠΑ (19,8 εκατ. ευρώ) για την αγορά του πλοίου Paraskevi 2
36,0 εκατ. δολ. (31,8 εκατ. ευρώ) για την αγορά του πλοίου Troodos Air
27,0 εκατ. δολ. (23,9 εκατ. ευρώ) για την αγορά του πλοίου Venus Harmony.
Και τα τέσσερα σκάφη διαθέτουν ημερήσια ναυλοσύμφωνα ύψους από 13,8 χιλ. δολ. (12,5 χιλ. ευρώ) έως 24 χιλ. δολ. (21,6 χιλ. ευρώ), τα οποία ωστόσο λήγουν μέσα στο έτος. Πρόκειται για ποντοπόρα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.
Η έκδοση του ΚΟΔ της Safe Bulkers Participations PLC θα περιλάβει την έκδοση 100.000 κοινών ομολογιών ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ η κάθε μια. Οι ομολογίες είναι διάρκειας πέντε ετών. Οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν να τις αποκτήσουν τις ομολογίες θα πρέπει να υποβάλλουν προσφορές κατά την περίοδο των δημόσιων εγγραφών που θα διαρκέσουν από 7 έως και 9 Φεβρουαρίου 2022.
Αμέσως μετά αναμένεται να ανακοινωθεί το επιτόκιο διάθεσης των ομολογιών. Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο έκδοσης του ΚΟΔ της εταιρείας, η τελική κατανομή των τίτλων θα ανακοινωθεί στις 11 Φεβρουαρίου ενώ στόχος είναι η έναρξη της διαπραγμάτευσης των ομολογιών στο ΧΑ να ξεκινήσει στις 14.02.2022. Πάντως στόχος είναι το 30% των ομολογιών να διατεθούν σε ιδιώτες επενδυτές και το 70% σε ειδικούς επενδυτές.
Η εγγυήτρια της εκδότριας εταιρείας, Safe Bulkers Inc., στο τέλος του 2022 αριθμούσε 39 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με συνολική χωρητικότητα 3,7 εκατ. dwt περίπου. Από τα 39 πλοία της εγγυήτριας εταιρείας, τα 30 πλοία χύδην ξηρού φορτίου είχαν ναυλωθεί ή είχε προγραμματιστεί να ναυλωθούν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών.
Επιπλέον, η Safe Bulkers Inc., είχε υπό ναυπήγηση εννέα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, δύο εκ των οποίων είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν το 2022, πέντε το 2023 και δύο το 2024. Όλα τα υπό ναυπήγηση πλοία θα κατασκευαστούν σε Ιαπωνικά ναυπηγεία βάσει νέων περιβαλλοντικών προδιαγραφών καλύπτοντας τις απαιτήσεις των κανονισμών του IMO και ιδιαίτερα αυτών που αφορούν στην μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% σε σύγκριση με το 2008 (EEDI – Φάση 3), καθώς και αυτών που αφορούν στις μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx-Tier III).
Τα εννέα πλοία υπό ναυπήγηση, που δεν έχουν ακόμη παραδοθεί, δεν διαθέτουν προς το παρόν συμβάσεις ναύλωσης.
Η Safe Bulkers είναι η τρίτη κατά σειρά ναυτιλιακή εταιρεία που επιλέγει την ελληνική χρηματαγορά για την άντληση κεφαλαίων μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες. Είχε προηγηθεί η Costamare που ελέγχεται από τον εφοπλιστή Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο με την έκδοση ΚΟΔ ύψους 100 εκατ. ευρώ την περασμένη άνοιξη και η CPLP που ελέγχεται από τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη με την έκδοση ΚΟΔ ύψους 150 εκατ. ευρώ το περασμένο φθινόπωρο.
Πηγη: powergame.gr