Quantcast

Προ των πυλών η Black Friday – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Η 26η Νοεμβρίου είναι η μέρα της Black Friday, την οποία αναμένουν πολλοί καταναλωτές για να κάνουν τις αγορές τους

Η 26η Νοεμβρίου είναι η μέρα της Black Friday, την οποία αναμένουν πολλοί καταναλωτές για να κάνουν τις αγορές τους.

 

 

Η Black Friday έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, με τα καταστήματα που συμμετέχουν να διαφημίζουν δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών.

Ωστόσο, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) έχει προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων, οι οποίοι βοηθούν τους καταναλωτές να μην πέσουν θύματα «προσφορών», που στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν κάποια έκπτωση.

Συγκεκριμένα, η ΕΕΚΕ επισημαίνει στους καταναλωτές:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και τελική), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς. Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι αν αλλάξουν γνώμη μετά την αγογρά, ίσως δεν θα έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης θα είναι απαραίτητη.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που προκαλούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κτλ) με τεχνικές marketing, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης, με αποτέλεσμα πολλοί να νομίζουν ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτούν τις προσφορές, σπεύδοντας στα καταστήματα.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά στις συναλλαγές, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην ΕΕΚΕ.