Περισσότερο από το 15% των κρουαζιερόπλοιων που θα δρομολογηθούν τα επόμενα πέντε χρόνια θα μπορούν να ενσωματώνουν κυψέλες καυσίμου ή μπαταρίες, ενώ το 85% των πλοίων των εταιρειών-μελών της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA που θα είναι σε λειτουργία από τώρα έως το 2028 θα μπορούν να συνδεθούν με ηλεκτρικά συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, επιτρέποντας στις μηχανές να σβήνουν στην προβλήτα, συμβάλλοντας έτσι σε σημαντική μείωση των εκπομπών.
Αυτό αναφέρει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), επικαλούμενη τα αποτελέσματα της ετήσιας Έκθεσής της για τις Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες και Πρακτικές του Παγκόσμιου Κλάδου της Κρουαζιέρας, τα οποία δείχνουν την πρόοδο που έχει συντελεστεί προς την επίτευξη του οράματος του κλάδου για κρουαζιέρες με καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα παγκοσμίως έως το 2050.
Η έκθεση καθιστά σαφές ότι η μετάβαση στα βιώσιμα καύσιμα πλοίων παραμένει απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη οι κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις ερευνητικές προσπάθειες που θα επιταχύνουν την ανάπτυξη αυτών των καυσίμων, ώστε να είναι ασφαλή, βιώσιμα και διαθέσιμα προς χρήση σε ευρεία κλίμακα.
Σημειώνεται ότι η CLIA είναι ένας από τους οργανισμούς που υποστηρίζουν τη Συμμαχία «Getting to Zero» της ναυτιλιακής βιομηχανίας για εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται να προστεθεί στον ηγετικό ρόλο που έχουν αναλάβει εταιρείες-μέλη της CLIA σε συνεργασία με άλλους συνασπισμούς και οργανισμούς για την εξεύρεση λύσεων απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα.
«Η καινοτομία και η μηχανική βρίσκονται στη καρδιά του οράματος μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Ο κλάδος μας συνεχίζει να πρωτοπορεί, επενδύοντας δισεκατομμύρια για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και την επιτάχυνση της ανάπτυξης βιώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων -ειδικότερα, κινητήρων ικανών να χρησιμοποιούν βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα-, και διευκολύνοντας την παράκτια ενεργειακή υποστήριξη σε υπάρχοντα και νέα πλοία» ανέφερε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας ήταν πάντα και θα συνεχίσει να είναι στην αιχμή της καινοτομίας σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές και ναυτιλιακές τεχνολογίες», δήλωσε ο Πρόεδρος της CLIA, Pierfrancesco Vago και πρόσθεσε: «Για την επόμενη φάση του ταξιδιού του κλάδου μας προς καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα, χρειαζόμαστε τώρα σαφή υποστήριξη από τις κυβερνήσεις και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να αναπτυχθούν οι κατάλληλες υποδομές και να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις και η καινοτομία που θα απαιτηθούν για την ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε μεγάλη κλίμακα».
Σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ, τα πλοία από το 2023 θα πρέπει να συμμορφώνονται με έναν ετήσιο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) αλλά και τον δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας των υφιστάμενων πλοίων (EEXI).
Βάσει του CII, θα υπάρχει μία αξιολόγηση των πλοίων σε κλίμακα και αυτά που θα βρίσκονται στη χαμηλότερη κατηγορία θα υποχρεούνται μέσα σε τρία χρόνια να υποβάλουν σχέδιο διορθωτικών δράσεων αλλιώς θα υπόκεινται σε κυρώσεις.