Quantcast

Power Pass: Αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά, ξεκινούν οι πληρωμές – Διεύρυνση του προγράμματος και τον Ιούνιο

Η αναδρομική αποζημίωση για τους αυξημένους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος αφορούσε αρχικά το διάστημα Δεκεμβρίου 2021 – Μαΐου 2022, αλλά με απόφαση της κυβέρνησης επεκτείνεται για ακόμα ένα μήνα

Πάνω από 1,9 εκατ. καταναλωτές ρεύματος ενημερώθηκαν για τα εκκαθαριστικά των αιτήσεών τους στο πρόγραμμα Power Pass και από την Παρασκευή (15/7) θα αρχίσουν οι πληρωμές, με την εμφάνιση των χρημάτων που αντιστοιχούν σε κάθε περίπτωση, στους λογαριασμούς που έχουν δηλωθεί κατά την αίτηση.

 

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη διεύρυνση του προγράμματος επιδότησης του ρεύματος και τον μήνα Ιούνιο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα ποσά που αναλογούν στους καταναλωτές, θα πιστωθούν στους λογαριασμούς στα τέλη Αυγούστου, ή στις αρχές Σεπτεμβρίου, ανάλογα με τον προγραμματισμό του υπουργείου.

Όσον αφορά στις πληρωμές της περιόδου από τον Δεκέμβριο του 2021 έως και τον Μάιο του 2022, τα ειδοποιητήρια εστάλησαν στους περισσότερους λογαριασμούς, ενώ η καταβολή των χρημάτων θα γίνει σε τρεις φάσεις.

Για τους υπόλοιπους 600.000 δικαιούχους, στους οποίους δεν έχει κοινοποιηθεί η εκκαθάριση της αίτησής τους, η αποζημίωση θα κατατεθεί μέχρι τις 22 Ιουλίου, αφού πρώτα ολοκληρωθεί ο έλεγχος που γίνεται στα στοιχεία των δηλώσεων.

Η αναδρομική αποζημίωση για τους αυξημένους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος αφορούσε αρχικά το διάστημα Δεκεμβρίου 2021 – Μαΐου 2022, αλλά με απόφαση της κυβέρνησης επεκτείνεται για ακόμα ένα μήνα.

Τέλη Αυγούστου ή αρχές Σεπτεμβρίου τα αναδρομικά του Ιουνίου

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η συνολική επιβάρυνση των νοικοκυριών από τη ρήτρα αναπροσαρμογής για το προηγούμενο επτάμηνο ήταν 500 εκατ. ευρώ και η αναδρομική αποζημίωση φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Τι σημαίνουν οι χαρακτηρισμοί των σταδίων της αίτησης;

ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΥΠΟΒΟΛΗ: o χρήστης δεν έχει πατήσει “υποβολή αίτησης”.

ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: έχει απορριφθεί η αίτηση. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχθούν και να επανυποβληθούν.

ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των ακολούθων.

– αν το ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
– αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει την μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.

ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: για τις αιτήσεις που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.

ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα.

ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και περιμένουμε από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.