Quantcast

Παρατείνεται με στοxευμένες αλλαγές το «Μarket pass»

Οι οριστικές αποφάσεις, που θα ληφθούν μετεκλογικά, θα εξαρτηθούν, αφενός, από την πορεία των τιμών των τροφίμων εντός του καλοκαιριού, αφετέρου, από τα δημοσιονομικά περιθώρια

Βασικό όπλο στη «φαρέτρα» του οικονομικού επιτελείου της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στην ακρίβεια των τροφίμων παραμένει το περιβόητο Μarket pass που -σύμφωνα με πληροφορίες- πρόκειται να διατηρηθεί ως μέτρο απευθείας στήριξης των καταναλωτών και μετά τον Ιούλιο, λόγω της διψήφιας αύξησης των τιμών των τροφίμων.

Αρμόδια στελέχη της απελθούσης κυβέρνησης εισηγούνται ήδη τη χρονική επιμήκυνση του «Market pass» αρχικά μέχρι τον Οκτώβριο και αν χρειαστεί για όλο το 2023, εφόσον η ΝΔ επανεκλεγεί στις κάλπες της 25ης Ιουνίου, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος έχει ήδη αναφερθεί στο θέμα, να διάκειται θετικά διαπιστώνοντας ότι στην Ελλάδα -αλλά και πανευρωπαϊκά- παρά την προσγείωση του πληθωρισμού στο 2,3%, τα τρόφιμα συνέχισαν να καλπάζουν τον Μάιο με ρυθμό 11,6%.

Οι οριστικές αποφάσεις, που θα ληφθούν μετεκλογικά, θα εξαρτηθούν, αφενός, από την πορεία των τιμών των τροφίμων εντός του καλοκαιριού, αφετέρου, από τα δημοσιονομικά περιθώρια καθώς το εν λόγω μέτρο, που αποτέλεσε ανάχωμα κατά της ακρίβειας σε πάνω από 2.800.000 νοικοκυριά, έχει κοστίσει περί τα 650.000.000 ευρώ, και βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επικεντρωθούν σταδιακά οι άμεσες επιδοματικές ενισχύσεις μόνο στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Το τελευταίο καθιστά αρκετά πιθανή την αλλαγή ορισμένων κριτηρίων (π.χ. εισοδηματικά). Με τη σημερινή του μορφή, το «Market pass» χορηγείται (μειωμένο) είτε απευθείας στους λογαριασμούς όσων των επιλέξουν είτε μέσω της άυλης ψηφιακής κάρτας.

 

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή την Τρίτη 13 Ιουνίου