Quantcast

Οι Ευρωπαίοι και οι Κινέζοι που διεκδικούν τα 750 λεωφορεία

Σήμερα κατατέθηκαν οι προσφορές έπειτα από αρκετές εβδομάδες αναβολών

Χωρίς τη συμμετοχή ισχυρών ονομάτων της διεθνούς αγοράς όπως η πολωνική Solaris και η γερμανική Mercedes (η οποία και έχει προσφύγει κατά της διαδικασίας), αλλά με ισχυρό ενδιαφέρον από άλλους ομίλους προχωρά ο διαγωνισμός για τα 750 νέα λεωφορεία για τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ), προϋπολογισμού 383,5 εκατ. ευρώ.

Σήμερα κατατέθηκαν οι προσφορές έπειτα από αρκετές εβδομάδες αναβολών λόγω των προσφυγών. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, για το πρώτο τμήμα, που αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, δεν υπήρξε ενδιαφέρον. Για το δεύτερο τμήμα που αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη. Για το τρίτο τμήμα και την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε μόνο η IVECO.

Περισσότερο σκληρή είναι η μάχη για τα δύο τελευταία τμήματα του διαγωνισμού που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα. Για το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού και την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές. Από την ισπανική Irizar, την βελγική Van Hool, την IVECO και την κινεζική BYD που συνεργάζεται με την εισηγμένη Π. Πετρόπουλος. Το μεγαλύτερο πακέτο είναι το πέμπτο για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων και συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Για το συγκεκριμένο τμήμα κατατέθηκαν τρεις προσφορές από Irizar, BYD και την επίσης κινεζική YTONG.

Πηγη: Powergame.gr