Οι Έλληνες γυρίζουν την πλάτη στα επώνυμα προϊόντα

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της IRI Hellas Παναγιώτης Μπορέτος στη γενική συνέλευση της ECR Hellas

Ένα στα πέντε προϊόντα από τις 25 μεγαλύτερες κατηγορίες που πωλήθηκαν την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου ήταν προϊόντα που έχουν την επωνυμία των σούπερ μάρκετ γνωστών και ως private label.

 

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της IRI Hellas Παναγιώτης Μπορέτος στη γενική συνέλευση της ECR Hellas, στις 25 μεγαλύτερες σε πωλήσεις κατηγορίες, το μερίδιο του private label έχει αυξηθεί στο 15,9%, από 14,9% κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Πολύ καλύτερες επιδόσεις από τα επώνυμα προϊόντα παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις πρώτες εβδομάδες του 2022, κάτι που συνδέεται με την αύξηση των τιμών και την αναζήτηση φθηνότερων λύσεων από τους καταναλωτές. Όπως είπε ο κ. Μπορέτος την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου όπου οι ταχυκίνητη κωδικοί παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 21,1%, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 43,5%.

Ο επικεφαλής της IRI, απέδωσε την αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις ανατιμήσεις που καταγράφονται στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την IRI, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις μεταξύ των 25 μεγαλύτερων κατηγοριών καταγράφονται στα μπισκότα (+9,9%), στις κατεψυγμένες πίτες (+9,8%), στις σοκολάτες (+7,2%), στον ελληνικό καφέ (+6,8%), στα ζυμαρικά (+5,3%), στο συσκευασμένο ψωμί (+4,5%) και στο συσκευασμένο τυρί (+4,4%).

Εξάλλου, με βάση την ανάλυση της Alpha Bank, αξιοσημείωτες αυξήσεις σημειώθηκαν, τον περασμένο μήνα, στο αλεύρι και τα δημητριακά (10,7% σε ετήσια βάση έναντι αύξησης 3,6%, αντίστοιχα, τον Φεβρουάριο του 2021), τον ηλεκτρισμό (71,4%, από -0,9%, τον ίδιο μήνα πέρυσι), το φυσικό αέριο (78,5%) και στο πετρέλαιο θέρμανσης, τα καύσιμα και τα λιπαντικά (28,7%, συνολικά, σε ετήσια βάση, από -6,2%, πέρυσι). Επιπλέον, σημαντική άνοδο κατέγραψαν, τον Φεβρουάριο, οι τιμές σε έλαια και λίπη (16,8%), λαχανικά (15,1%) αλλά και αεροπορικά εισιτήρια (22,5%) και υπηρεσίες καταλυμάτων (11,3%).

Σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο, «το σοκ δεν είναι προσωρινό, θα μείνει. Οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται άμεσα αυξήσεις της τάξης του 1-2%, το πραγματικό σοκ θα έρθει μετά από μήνες».