Quantcast

Μαρινάκης: Τρία σύγχρονα LNG carriers στο στόλο της Capital Product Partners L.P. έναντι 599 εκατ.

Η Capital στο πλαίσιο ενίσχυσης και ανάπτυξης του στόλου της έχει option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων

Συμφωνία για την εξαγορά τριών LNG carriers τελευταίας τεχνολογίας έναντι 599,5 εκατ. δολαρίων, ανακοίνωσε η Capital Product Partners, εταιρεία συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη.

 

Πρόκειται για το Aristos I κατασκευής 2020, το Aristarchos και Aristidis I κατασκευής 2021, όλα χωρητικότητας 174,000 cbm.

Tα πλοία κατασκευάστηκαν σε ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries. Tα Aristos I και Aristarchos αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία στις 15 Σεπτεμβρίου και το Aristidis I στο τέλος Νοεμβρίου 2021.

Τα Aristos I και Aristidis I βρίσκονται σε μακρόχρονη ναύλωση από την BP Gas Marketing Limited, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2027 για το πρώτο πλοίο και τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς για το δεύτερο. Ωστόσο, η ναυλώτρια έχει option επέκτασης της διάρκεια της ναύλωσης τους μέχρι τον Οκτώβριο 2032 και τον Δεκέμβριο 2032, αντίστοιχα.

Παράλληλα, το Aristarchos είναι ναυλωμένο στην Cheniere μέχρι τον Φεβρουάριο 2025 και με περιθώριο επέκτασης της χρονικής διάρκειας για δύο ακόμη χρόνια.

Τα συνολικά έσοδα που αναμένει η Capital Product Partners από τη ναύλωση των τριών πλοίων ανέρχονται σε 391 εκατομμύρια δολάρια, με μέσο όρο υπολειπόμενης διάρκειας ναύλωσης τα 5,6 έτη και μέσο ημερήσιο ναύλο στα 67.630 δολάρια.

Με την εξαγορά, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της ναυτιλιακής μειώνεται από τα 10,4 έτη στα 8,8.

Τα πλοία αναμένεται να είναι περίπου 23% είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά σε σύγκριση με το μέσο όρο του στόλου του CPLP για το 2020 αναφορικά με τον Ετήσιο Συντελεστή Απόδοσης και θα μειώσουν περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας όσον αφορά τις εκπομπές θερμοκηπίου, καθώς το κύριο καύσιμο προώθησής τους είναι το φυσικό αέριο.

Option για τρία ακόμη πλοία

Η CPP στο πλαίσιο ανάπτυξης του στόλου της έχει option για την απόκτηση τριών ακόμη αδελφών πλοίων με μέση τιμή στα 207,7 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα, με έσοδα από συμφωνίες ναύλωσης ύψους 429 εκατ. δολαρίων και ημερήσιο ναύλο κατά μέσο όρο 70.650 δολάρια.

Τα συγκεκριμένα πλοία κατασκευάστηκαν το 2021 και είναι ναυλωμένα στις εταιρείες BP, Cheniere και Engie Energy Marketing Singapore.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, σχολίασε μεταξύ άλλων: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε αυτήν τη συναλλαγή για την απόκτηση των τριών, ολοκαίνουργιων, υψηλών προδιαγραφών LNG, σε μια εποχή κατά την οποία η αγορά LNG παρουσιάζει ισχυρές μακροπρόθεσμες προοπτικές. Η εξαγορά αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις διανεμόμενες ταμειακές ροές και τα κέρδη μας ανά μονάδα, για την ανανέωση του στόλου της εταιρείας, την ενίσχυση των ταμειακών μας ροών και τη διαφοροποίηση της πελατειακής μας βάσης.

Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα εμφατικό βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και είναι μέρος της μετάβασης μας στη ναυτιλία με ουδέτερο άνθρακα».