Quantcast

Μακρής (πρόεδρος ΣΕΛΠΕ) στα Παραπολιτικά 90,1: Αυτή την εποχή που είναι φουλ από ανατιμήσεις όφειλε η πολιτεία να προστατεύσει και τους αδύναμους στην ελληνική κοινωνία

«Τώρα είναι η πιο κατάλληλη εποχή να λειτουργήσει. Θα δώσει εξετάσεις στην αγορά αν θα λειτουργήσει», σημείωσε για το καλάθι των 50 προϊόντων

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), κος Αντώνης Μακρής, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

 

Ο κ. Μακρής μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Με αφορμή τη χθεσινή σύσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, σημείωσε: «Αυτή την εποχή που διάγουμε και η οποία είναι φουλ από ανατιμήσεις λόγω αύξησης των πρώτων υλών και λόγω της ενέργειας όφειλε η πολιτεία κάποια στιγμή, και ευτυχώς το έκανε, να προστατεύσει και τους αδύναμους στην ελληνική κοινωνία. Αυτό το πλήθος του κόσμου έπρεπε να καλυφτεί με κάποιο τρόπο, έκανε πρόταση δια του υπουργού προς τις εταιρείες της λιανεμπορικής των τροφίμων πάνω από 90 εκατομμύρια τζίρο, οι οποίες δηλώνουν και τις τιμές τους στο e-katanalotis να φτιάξουν ένα «καλάθι» στο οποίο δεν μπορούσε να επιβάλει τιμή γιατί θα φώναζε η επιτροπή ανταγωνισμού, διατίμηση δηλαδή και δεν μπορούσε να πει τα ίδια προιόντα γιατί και εκεί χαλάει πάλι ο ανταγωνισμός τους είπε λοιπόν ότι πρέπει να αισθάνονται υποχρέωση και την αισθάνονται οι εταιρείες να φτιάξει ο καθένας ένα καλάθι με προϊόντα που όχι κατά κύριο λόγο να είναι όλα no-name αλλά να έχει ετικέτας προϊόντα».

«Ήταν όλες οι αλυσίδες που θέλουν να πιστεύουν ότι είναι αλυσίδες οπότε ήταν δια των εκπροσώπων τους σχεδόν όλη η αγορά απλώς λεω ότι η υποχρέωση προκύπτει από τη δημοσίευση των τιμών στο e-katanalotis που έχουν μόνο οι εταιρείες που κάνουν τζίρο πάνω από 90 εκατομμύρια», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ.

Ερωτηθείς αν τα προϊόντα που θα μείνουν εκτός καλαθιού εμπίπτουν στην επιτροπή Ανταγωνισμού, είπε: «Υπάρχουν δύο έλεγχοι, ο ένας είναι της επιτροπής ανταγωνισμού που η επιτροπή κοιτάει τις συνεννοήσεις δηλαδή δεν μπορεί μια αλυσίδα να συνεννοείται για να βγάζει την ίδια τιμή αλλά υπάρχει άλλος έλεγχος ο οποίος έχει προκύψει από το νόμο του υπουργείου που ελέγχει τα αναγκαία προϊόντα για την καθημερινότητα του πολίτη που εχει υποχρεώσει τις εταιρείες με στοιχεία Ιουλίου -Αυγούστου τι ποσοστό είχανε βάλει στο κέρδος τους τότε και είναι υποχρεωμένοι να βάλουν το ίδιο ποσοστό. Αν από τον έλεγχο προκύψει μεγαλύτερο ποσοστό από εκείνη την τιμή που είχαν σε ποσοστό τους μήνες του ΄21 τότε υπάρχει πρόστιμο πολύ βαρύ. Ακόμα και για 0,1 cent έχουν προκύψει ποινές δηλαδή γίνεται έλεγχος».

Ερωτηθείς αν στο «καλάθι» με τα 50 βασικά προϊόντα θα ενσωματωθούν και οι προσφορές,ο κ. Μακρής απάντησε: «Οι προσφορές είναι κάτι διαφορετικό. Επειδή εδώ είναι προϊόντα που θα πρέπει ο καταναλωτής να έχει γνώση του προϊόντος και της τιμής του θα πρέπει να είναι πολύ καθαρή η τιμή και αν προκύπτει ανατίμηση για εξωγενείς λόγους θα πρέπει να είναι και αιτιολογημένη και να ειναι και εμφανής. Το καλάθι θα αλλάζει όποτε αλλάζουν οι τιμές γιατί εκεί δεν έχει προϊόν συγκεκριμένο, έχει κατηγορίες προϊόντων. Οι βασικές κατηγορίες που αφορούν το αναγκαίο τρόφιμο για την καθημερινότητα του πολίτη και τα καθαριστικά θα είναι μέσα σαν κατηγορίες. Το τι θα εμπεριέχει κάθε φορά, γιατί μπορεί αν έχει στοκ η εταιρεία ή να μην έχει, να αποκτά, να βάζει κάποιο άλλο που θεωρεί ότι είναι ακόμα φθηνότερο γιατί αυτό το καλάθι δεν παίζει μόνο ρόλο όσον αφορά τη γνώση και την εξυπηρέτηση του καταναλωτή, θα παίξει και ρόλο τον καταναλωτή που θα βλέπει τον ανταγωνισμό».

Ερωτηθείς αν αυτό το «καλάθι» καλύπτει τη χώρα, σημείωσε: «Καλύπτει το σύνολο της χώρας δηλαδή οι αλυσίδες πάνω από 90 εκατομμύρια τζίρο καλύπτουν το σύνολο της επικράτειας».

Για την πρόταση για το καλάθι, είπε: «Είχε προκύψει πολλές φορές και πριν δέκα χρόνια το είχαμε κάνει και εμείς δημόσια πρόταση σαν ΣΕΛΠΕ αλλά κάθε προϊόν έχει το χρόνο που μπορεί να λειτουργήσει. Τώρα είναι η πιο κατάλληλη εποχή να λειτουργήσει. Θα δώσει εξετάσεις στην αγορά αν θα λειτουργήσει. Εμείς σαν εταιρείες δίνουμε πάντα εξετάσεις στον καταναλωτή μας αν αυτό θα προχωρήσει ή όχι δεν το ξέρουμε σήμερα, εμείς θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά να προχωρήσει αυτό το «καλάθι» θα μας το αποδείξει ο πελάτης αν το αποδέχεται ή αν τον συμφέρει ή αν εξυπηρετείται από αυτή τη διαδικασία. Η διαφορά των προηγουμένων καταστάσεων με το σημερινό είναι ότι κάποιος έχει το θάρρος, το θράσος να πάρει μια απόφαση τέτοιου τύπου και να την βάλει στη διαδικασία του καταναλωτή».

Tέλος, αναφορικά με την πρόταση για τη μείωση του ωραρίου, ο κ. Μακρής ανέφερε: «Το 19:00 με 21:00 εξυπηρετεί το 35% του καθημερινού τζίρου, πρέπει να είσαι αυτοκτονικός για να πας να το κλείσεις. Άρα θέλει να είμαστε πολύ προσεκτικοί».