Quantcast

Κρυπτονομίσματα: Η αγορά διανύει μία οικονομική σφαγή

O Jad Fawaz, είναι ένας από τους πολλούς έμπορους κρυπτονομισμάτων με έδρα το Άμπου Ντάμπι, την αποκαλούμενη Μέκκα των κρυπτονομισμάτων

Τους τελευταίους μήνες είναι και ένας από αυτούς που έχουν χρεοκοπήσει.

Ο 45χρονος, ο οποίος εγκατέλειψε τη δουλειά του στο real estate πριν από ένα χρόνο για να επικεντρωθεί στις συναλλαγές κρυπτονομισμάτων, όταν η αγορά άνθιζε, είδε την αξία τους να εξαφανίζονται τους τελευταίους μήνες. Από τα 40 κρυπτονομίσματα, που είχε στην κατοχή του με αξία σχεδόν 2,4 εκατ. δολάρια σήμερα έχει μόνο δύο, ένα bitcoin και ένα ripple XRP.

Η κατακόρυφή πτώση της αξίας των κρυπτονομισμάτων και οι χρεοκοπίες σημαντικών ανταλλακτηρίων, κυρίως της FTX, οδήγησαν πολλούς μικροεπενδυτές να αποσυρθούν από την αγορά. Σήμερα υπολογίζεται οτι περίπου 2,3 εκατ. από τα 3,1 εκατ. μικροεπενδυτών παραμένουν ενεργοί στην αγορά, σύμφωνα με το χρηματιστήριο Bitfinex.

«Υπάρχουν ενδείξεις ότι ένας σημαντικός αριθμός μικρόεπενδυτών έχει αποθαρρυνθεί σε σημείο να εγκαταλείψουν πλήρως την κρυπτογράφηση», ανέφεραν οι αναλυτές της Bitfinex.

Η αλήθεια είναι ότι ο Fawaz δεν είναι ο μόνος επενδυτής που έχει χάσει μια ολόκληρη περιουσία τους τελευταίους μήνες.

Το 2022 ήταν μια χρονιά «σφαγής» για τους επενδυτές καθώς η τιμή του Bitcoin έχει πέσει 63%, ενώ η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς κρυπτονομισμάτων έχει χάσει 1,63 τρισ. δολάρια.

Το ντόμινο του FTX

Η κατάρρευση του χρηματιστηρίου FTX του Sam Bankman-Fried ήταν ένα από τα πιο σκληρά χτυπήματα στην αγορά.

Τον Νοέμβριο, μέσα σε μια εβδομάδα πτώσης του Bitcoin, χάθηκαν πάνω από 10,6 δισ. δολάρια καθώς οι επενδυτές αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις μακροπρόθεσμες καταθέσεις τους και άρχισαν να πουλούν πανικόβλητοι.

«Δεν πρόκειται απλά για μια κακή περίοδο για τα κρυπτονομίσμτα αλλά για ένα λουτρό αίματος, γιατί η κρίση FTX ήταν ντόμινο που παρέσυρε πολλές ακόμη εταιρείες», δήλωσε η Linda Obi, επενδυτής κρυπτονομισμάτων στο Λάγος της Νιγηρίας που εργάζεται στην blockchain Zenith Chain.

«Υπάρχει πολλή διαφημιστική εκστρατεία γύρω από την κρυπτογράφηση, με το μάρκετινγκ να βρίσκεται στα χέρια γνωστών διασημοτήτων που επηρεάζουν πολύ κόσμο. Οι περισσότεροι δεν κάνουν έρευνα και απλώς μπαίνουν στην αγορά. Αυτό που πρέπει είναι «καθαρίσουμε» το χώρο» υπογραμμίζει.