Η Γερμανία θα πρέπει να διαχειριστεί κόστος σχεδόν έξι φορές υψηλότερο από το Brexit, εάν αυτή και η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκλείσουν την Κίνα από τις οικονομίες τους, δήλωσε τη Δευτέρα το ινστιτούτο Ifo, επικαλούμενο τα αποτελέσματα μιας μελέτης.
Οι μεγαλύτεροι χαμένοι ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα θα ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία με απώλεια προστιθέμενης αξίας 8,47%. Ακολουθούν οι κατασκευαστές εξοπλισμού μεταφορών με απώλειες 5,14%, ακολουθούμενοι από τη μηχανολογία με απώλεια 4,34%, ανέφερε το Ifo.
Οι συντάκτες της μελέτης, που ανατέθηκε από τον σύνδεσμο του κλάδου της vbw, είπαν ότι οι εταιρείες θα πρέπει να στραφούν προς άλλες χώρες για να μειώσουν την εξάρτηση από ορισμένες αγορές και αυταρχικά καθεστώτα.
Ο στόχος της οικονομικής πολιτικής της Γερμανίας και της ΕΕ θα πρέπει να είναι «η καθιέρωση στρατηγικών εταιρικών σχέσεων και συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών με συμμαχικά έθνη όπως οι ΗΠΑ», δήλωσε ο συν-συγγραφέας Florian Dorn.
Η ανάλυση προσομοίωσε πέντε σενάρια, συμπεριλαμβανομένης της αποσύνδεσης των δυτικών οικονομιών από την Κίνα σε συνδυασμό με μια εμπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ενώ μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να μετριάσει τις επιπτώσεις ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα, δεν θα τις αντιστάθμιζε πλήρως. Αντίθετα, θα είχε ως αποτέλεσμα το καθαρό κόστος ενός εμπορικού πολέμου να ισούται περίπου με το αναμενόμενο κόστος του Brexit, είπε ο Ifo.