Quantcast

Κλιάφας: Τα δύο δυνατά χαρτιά και το στοίχημα της οικογένειας Σαράντη

Παρόλο που η διοίκηση κρατάει χαμηλά τον πήχη δεν κρύβει την ικανοποίηση της από την έως τώρα πορεία

«Ξέρεις γιατί η αγορά των αναψυκτικών δεν έχει την δυναμική άλλων αγορών; Στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών τα αναψυκτικά είναι συνδεδεμένα με την ζάχαρη και τα συντηρητικά. Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα θέλαμε να αλλάξουμε με τις νέες γραμμές παραγωγής. Ήταν το στοίχημα μας, καθώς όπως κάνουμε και σε όλα τα άλλα προϊόντα μας, ψάχνουμε να δώσουμε τις πιο υγιεινές προτάσεις στους καταναλωτές». Ο Μιχάλης Σαράντης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία – Όλυμπος, ξεκαθαρίζει στο powergame.grστο περιθώριο των εγκαινίων του νέου εργοστασίου της Κλιάφας στα Τρίκαλα, ότι δεν υπάρχει πίεση για να έρθουν γρήγορα τζίροι και μεγάλα μερίδια.

 

Από τα εγκαίνια της "Κλιάφας" © ΔΤ
Από τα εγκαίνια της “Κλιάφας” © ΔΤ

Στοίχημα το άνοιγμα της αγοράς αναψυκτικών

«Τα αναψυκτικά Οικογένεια Κλιάφας, αν και είναι σχεδόν εκατό χρονών, είναι για εμάς όπως και το νερό Δουμπιά, τα νέα μας “παιδιά”. Δεν μπορείς να βιάσεις και να πιέσεις καταστάσεις για να μεγαλώσει κάτι αφύσικα. Για εμάς το στοίχημα είναι το προϊόν να μεγαλώσει την αγορά, να φέρει αυτούς που δεν ήθελαν να πίνουν αναψυκτικά με ζάχαρη και συντηρητικά στα ψυγεία μας». Και μιας και ο λόγος για ψυγεία αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος έχει επενδύσει στην αγορά και στην τοποθέτηση σε σημεία μικρής λιανικής 600 ψυγείων που θα φιλοξενούν πέρα από τα αναψυκτικά Κλιάφας, τα νερά Δουμπιά, τους χυμούς, το τσάι και τα άλλα προϊόντα της Όλυμπος.

Παρόλο που η διοίκηση κρατάει χαμηλά τον πήχη δεν κρύβει την ικανοποίηση της από την έως τώρα πορεία. Ήδη τα μερίδια της στην αγορά σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να καταγράφονται (κινείται μεταξύ 1%-2%) και αυτό χωρίς ακόμα να έχει τοποθετηθεί στην μεγάλη κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola. Στην κατηγορία αυτή θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες την BiBi cola σε regular και σε zero εκδοχή. Παράλληλα το επόμενο διάστημα θα υπάρξει έντονη διαφημιστική προβολή επικεντρωμένη στο ότι τα αναψυκτικά της Κλιάφα είναι χωρίς προσθήκη ζάχαρης και τα πρώτα χωρίς συντηρητικά που αποτελεί και το πρώτο δυνατό χαρτί, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας.

Από τα εγκαίνια της "Κλιάφας" © ΔΤ
Από τα εγκαίνια της “Κλιάφας” © ΔΤ

Η δύναμη του δικτύου της Όλυμπος

Το δεύτερο δυνατό χαρτί που μπορεί να δώσει ώθηση στην νέα κατηγορία που έχει επεκταθεί ο όμιλος είναι το ισχυρό δίκτυο που διαθέτει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η δυναμική των εξαγωγών αλλά και των δύο θυγατρικών σε Βουλγαρία και Ρουμανία οδήγησαν το 2021 να είναι η πρώτη χρονιά που τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία παρουσίασαν περισσότερες πωλήσεις εκτός Ελλάδας. Δεν αποκλείεται και στα αναψυκτικά οι πωλήσεις εξωτερικού να ξεπεράσουν αυτές τις εγχώριας αγοράς. «Στην Βουλγαρία πριν μερικές εβδομάδες ξεκινήσαμε δοκιμαστικά τα αναψυκτικά Κλιάφας στέλνοντας παλέτες, τώρα έχουμε φθάσει να στέλνουμε κοντέινερ» αναφέρει ο Μιχάλης Σαράντης, ενώ εντυπωσιασμένος δηλώνει και από την αποδοχή που έχει το προϊόν στον χώρο των ελληνικών εστιατορίων σε Γερμανία, Βέλγιο και Ολλανδία. «Οι Έλληνες που είτε είχαν καταγωγή από την Θεσσαλία και τα άλλα σημεία που πήγαιναν τα αναψυκτικά Κλιάφα, αμέσως αγκάλιασαν το προϊόν όταν το είδαν στις διεθνείς εκθέσεις και το έβαλαν στα μαγαζιά τους».

Πέρα όμως από την ζεστή αγορά στο εξωτερικό κινήσεις αναμένεται να γίνουν και σε επίπεδο κρύας αγοράς «Μέχρι στιγμής δεν έχουμε αξιοποιήσει το πολύ δυνατό χαρτί μας που λέγεται σχέσεις με το λιανεμπόριο στην Ευρώπη. Όπως είναι γνωστό εμείς συσκευάζουμε κυρίως φέτα αλλά και ελληνικό γιαούρτι για τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τόσο της Γερμανίας όσο και άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Είναι μία μακρόχρονη σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού. Καθώς υπάρχει στις αγορές αυτές σημαντική ευαισθησία στο θέμα των συντηρητικών, θεωρούμε ότι τα αναψυκτικά Κλιάφα μπορούν να βρουν θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Ευρώπης».