Kαύσιμα: Γιατί αυξάνονται οι τιμές τις τελευταίες 15 ημέρες

Τί ισχύει για το πετρέλαιο θέρμανσης

Τους λόγους που παρατηρούνται αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων τις τελευταίες μέρες εξήγησε ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής.

«Δυστυχώς τις τελευταίες 15 μέρες υπάρχει μια αύξηση στις τιμές διεθνώς, οι οποίες αποτυπώνονται τελικά και στην Ελλάδα στα ταμπλό των πρατηρίων μας. Μια αύξηση της τάξης του 7% περίπου σε όλα τα υγρά καύσιμα τόσο της βενζίνης όσο και στα πετρέλαια» είπε αρχικά ο Νίκος Παπαγεωργίου μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Και αναφέρομαι και στο πετρέλαιο θέρμανσης που με την έλευση του χειμώνα και του κρύου τις επόμενες ημέρες. Βέβαια, οι καταναλωτές είχαν προμηθευτεί το προηγούμενο διάστημα όπου με τις επιδοτήσεις της κυβέρνησης και των δύο διυλιστηρίων η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είχε φτάσει στο 1,10 περίπου 1,12 μέση τιμή. Σήμερα είναι στο 1,30. Υπάρχει μια στάση αναμονής τις τελευταίες 2-3 μέρες. Δηλαδή οι διεθνείς αγορές περιμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ, των πετρελαιοπαραγωγών χωρών, αν θα αυξήσουν τις ποσότητες τις οποίες εξαγάγουν και τη στάση που θα τηρήσει η Ρωσία όσον αφορά το εμπάργκο, βλέπω μια σταθεροποίηση στην τιμή του πετρελαίου διεθνώς, γύρω στα 86 δολάρια το βαρέλι, από 75 που είχε φτάσει και αυτό φέρνει και μια ελαφριά μείωση αυτές τις μέρες. Μια σταθεροποίηση θα έλεγα με μια ελαφριά μείωση. Αν κάτι πάει στραβά στις διεθνείς εξελίξεις, ενδεχομένως να δούμε ξανά τη βενζίνη να γράφει τα 2 ευρώ στα ταμπλό των πρατηρίων.

 

 

Για το πετρέλαιο θέρμανσης

Για το πετρέλαιο θέρμανσης, παρατήρησε ότι «Οι καταναλωτές κατά κόρον σηκώνουν τα τηλέφωνα και ζητούν να ενημερωθούν για τις τιμές, αλλά τους σταματάει το γεγονός ότι ακούν ότι το πετρέλαιο είναι λίγο ακριβό. Θα ήταν πάρα πολύ καλό σε αυτή τη φάση, τουλάχιστον και μέχρι τη λήξη περιόδου να υπάρξει ένα fuel pass ξανά στα καύσιμα ξανά από την κυβέρνηση, το οποίο βοήθησε πάρα πολύ την αγορά, γιατί και τα δικά μας καταστήματα βιώνουν ένα χρόνο τώρα με την ακρίβεια πάρα πολύ δύσκολη διαβίωση. Αυτό έχει επιβαρύνει και λειτουργικά εμάς τους ίδιους, γιατί έχουν πέσει οι όγκοι πωλήσεων, δηλαδή οι καταναλωτές μπαίνουν στα μαγαζιά μέσα και δεν έχουν τη δυνατότητα να πουν γέμισε το ρεζερβουάρ. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί εμείς έχουμε πλαφόν. Το πλαφόν δεν μας επιτρέπει να μετακυλήσουμε καθόλου τις αυξήσεις όλες αυτές, οπότε τους κουβαλάμε στην πλάτη μας. Και είχα πει πριν από το καλοκαίρι ότι βλέπω πολύ δυσμενές το περιβάλλον μέσα στο χειμώνα για τα πρατήρια υγρών καυσίμων. Έτσι λοιπόν τις ημέρες που διανύουμε αρκετά πρατήρια είναι σε δύσκολη θέση και ενδεχομένως να μπουν και λουκέτα. Θα πρέπει η κυβέρνηση λοιπόν να τονώσει την αγορά και ο τρόπος να τονωθεί, αφού δεν είναι εφικτό να πέσει ειδικός φόρος κατανάλωσης ή το ΦΠΑ τουλάχιστον να επιδοτηθεί το καύσιμο».

Ακόμα ανέφερε ότι «Πανελλαδικά η αμόλυβδη έχει ξεπεράσει το 1,90. Μάλιστα στα νησιά ή σε κάποιες πιο ορεινές περιοχές έχει αγγίξει και τα 2 ευρώ».

Τέλος τόνισε ότι βάλλεται όλη η Ευρώπη και αυτό το βλέπουμε και μέσα από τις αντιδράσεις που υπάρχουν σε άλλες χώρες, όπως στην Ιταλία, όπου οι πρατηριούχοι εξήγγειλαν 48ωρη απεργία μην αντέχοντας άλλο το βάρος των αυξήσεων. «Και στην Ελλάδα έχει ανοίξει μια τέτοια κουβέντα και θα πρέπει λοιπόν σύντομα να παρθούν μέτρα» καταλήγει.