Για τα τέλη Ιουνίου μετατέθηκε ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν προσφορές στις 28 Ιουνίου

Το περιορισμένο ενδιαφέρον αλλά και η εκκρεμότητα με τη νέα σύμβαση παραχώρησης του γειτονικού Εμπορευματικού Κέντρου (που βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο) οδήγησαν σε μια ακόμα, μεγάλη, αναβολή τον διαγωνισμό για τη διαχείριση του εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

 

Στην απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή αναφέρεται πως «παρίσταται ανάγκη, λόγω και της πανδημίας covid, παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων των Προσφορών για το διαγωνισμό του θέματος, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός, προς όφελος του Δημοσίου». Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν προσφορές στις 28 Ιουνίου.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η ολοκλήρωση και διαχείριση του ημιτελούς Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) που στεγάζεται σε γειτονικό οικόπεδο, 1.450 στρεμμάτων, με το Εμπορευματικό Κέντρο που έχει αναλάβει να κατασκευάσει, με σύμβαση παραχώρησης, η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair. Η Ελλάδα είχε δεσμευτεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πως θα ολοκλήρωνε εδώ και χρόνια την παραχώρηση σε ιδιώτες του ΕΣΣΔΙ και του Εμπορευματικού Κέντρου καθώς οι Βρυξέλλες απειλούν με αίτημα επιστροφής κονδυλίων άνω των 200 εκατ. ευρώ. Με τα συγκεκριμένα κονδύλια είχαν χρηματοδοτηθεί τα έργα στο Θριάσιο.

Από τις τέσσερις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η Ελλάδα μόνο η πρώτη έχει ικανοποιηθεί μέχρι σήμερα και αφορά την «έκδοση βεβαίωσης οριστικής παραλαβής των δημόσιων έργων που υλοποιήθηκαν στο εμπορευματικό συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου». Η δεύτερη δέσμευση, για την επικύρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου εκκρεμεί. Όπως είναι γνωστό επί ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε ψηφιστεί από την Βουλή η πρώτη σύμβαση παραχώρησης στην ΘΕΚ ΑΕ η οποία όμως προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι υπηρεσίες της τελευταίας ζήτησαν την αλλαγή της σύμβασης, η σημερινή κυβέρνηση την άλλαξε και αυτή την περίοδο περνάει από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να κατατεθεί και πάλι στην Βουλή. Οι αλλαγές σε σχέση με την αρχική σύμβαση είναι πολλές και ξεκινούν από την περίοδο παραχώρησης και το ύψος της επένδυσης και φτάνουν μέχρι τεχνικά χαρακτηριστικά του Εμπορευματικού Κέντρου. Η τρίτη δέσμευση της Ελλάδας αφορά την ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου και η τέταρτη την παραχώρηση της συνολικής λειτουργίας του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριασίου Πεδίου σε ιδιώτη μέσω ΣΔΙΤ.

Στο υπουργείο Υποδομών και στον ΟΣΕ πίστευαν πως ο νέος διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ του εμπορευματικού συγκροτήματος θα είχε καλύτερη τύχη από τον πρώτο που ακυρώθηκε. Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί θα έχει ως αντικείμενο τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση Μελετών και Κατασκευής Έργων και της Προμήθειας Εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου. Συγκεκριμένα ο ιδιώτης επενδυτής «θα αναλάβει α) την εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, που είναι αναγκαίος για την λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. (β) την παροχή υπηρεσιών που αφορούν: (i) στη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών, (ii) στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων (υπηρεσίες αποθήκευσης και λοιπές υποστηρικτικές υπηρεσίες σε εμπορευματοκιβώτια («Ε/Κ»), απόθεσης γεμάτων και κενών Ε/Κ, συσκευασίας μοναδοποιημένου φορτίου), (iii) στη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων, καθώς και (iv) στην εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου (προγραμματισμό, το συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών μεταφόρτωσης και συρμών) (γ) τη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, καθώς την επιτήρηση και φύλαξη του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου».

 

Πηγή: powergame.gr