ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Προωθεί ή συμμετέχει σε επενδύσεις 6,5 δισ.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η Εγνατία Οδός, το αιολικό πάρκο στον Καφηρέα και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο

Τα 6,5 δισ. ευρώ φτάνουν οι επενδύσεις που προωθεί ή συμμετέχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως υποστήριξε η διοίκηση στην παρουσίαση προς τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.

 

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η Εγνατία Οδός (συνολική επένδυση 2,7 δισ. μαζί με το αρχικό τίμημα του 1,5 δισ. ευρώ), το αιολικό πάρκο στον Καφηρέα, ισχύος 330 MW και συνολικής επένδυσης 569 εκατ. ευρώ, και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό, με αρχική συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο 100% και συνολική επένδυση 1 δισ. ευρώ.

«Οι σημαντικές θετικές εξελίξεις που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες με τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου επενδύσεων, παραχωρήσεων, συμμετοχών και νέων έργων του ομίλου σε όλους τους κλάδους θα οδηγήσουν σε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του μεγεθών τα επόμενα χρόνια» είπε η διοίκηση.

Ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 300 εκατ.

Από το επενδυτικό σχέδιο θα προκύψουν ετήσιες ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF) άνω των 300 εκατ. ευρώ από το 2025 για τη μητρική εταιρεία, με κύριους μοχλούς τις παραχωρήσεις (από τις οποίες αναμένονται ελεύθερες ταμειακές ροές μεταξύ 95 και 115 εκατ. ευρώ ετησίως) και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) από τις οποίες αναμένεται FCF μεταξύ 115 και 145 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι ανωτέρω ροές θα χρηματοδοτούν τα ίδια κεφάλαια στις νέες επενδύσεις, την αποπληρωμή του εταιρικού δανεισμού και την ανταμοιβή προς τους μετόχους.

Κατά τη διοίκηση στον τομέα των παραχωρήσεων, διαμορφώνεται ένα ιδιαιτέρως αξιόλογο – ακόμα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα – χαρτοφυλάκιο (Εγνατία Οδός, IRC – Ελληνικό, Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός κλπ.). Τονίστηκε πως η ανάληψη της Εγνατίας Οδού αποτελεί ορόσημο για τον Όμιλο με πολλαπλά οφέλη. Το IRC στο Ελληνικό «προχωρά οριστικά κι αμετάκλητα και μάλιστα με ευνοϊκότερους για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όρους. Τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις».

Στις υποδομές, τα επόμενα χρόνια αναμένεται σημαντικά ενδυναμωμένος ο κατασκευαστικός μας τομέας, καθώς το ανεκτέλεστο με τις προς υπογραφή συμβάσεις θα ανέλθει στα επίπεδα των 4,5 δις. ευρώ. Πρόκειται για ένα υψηλό αλλά και ποιοτικό ανεκτέλεστο με ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους για την ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα, η θέση που κατέχει πλέον ο όμιλος στον κατασκευαστικό κλάδο, «μας δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε με αξιώσεις και τα νέα έργα υποδομής που θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, καθώς ο κλάδος των υποδομών στην Ελλάδα αναμένεται να πρωταγωνιστήσει σαν μοχλός ανάπτυξης».

Στις ΑΠΕ και στον τομέα της κυκλικής οικονομίας το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου συνεχίζεται εντατικά και παραμένει ο στόχος για εγκατεστημένη ισχύ 3.000 MW την προσεχή πενταετία. Επιπλέον, δρομολογούνται οι νέες επενδύσεις που θα αυξήσουν έτι περαιτέρω την εγκατεστημένη ισχύ στο μέλλον, με νέα αιολικά έργα, φωτοβολταϊκά πάρκα, μονάδες αποθήκευσης και πλωτά θαλάσσια αιολικά πάρκα.

Η διοίκηση υποστήριξε πως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή «πρωταγωνιστεί και στον τομέα της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων έχοντας αναλάβει ήδη σημαντικά έργα (ΣΔΙΤ Ηπείρου και Πελοποννήσου) κι έχοντας διαμορφώσει μία ισχυρή στρατηγική συμμαχία με τον όμιλο ΤΙΤΑΝ για τα έργα ΣΔΙΤ Αττικής και Θεσσαλονίκης».

Τέλος, «η απόκτηση του 100% της ΗΡΩΝ καθιστά τον όμιλο πρωταγωνιστή και στον τομέα της θερμικής ενέργειας». Ταυτόχρονα προωθεί σημαντικές επενδύσεις, όπως η ανάπτυξη σε συνεργασία με την Motor Oil της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, που θα είναι η πλέον αποδοτική στο ελληνικό σύστημα.

Το δανειακό προφίλ

Για το δανειακό προφίλ η διοίκηση είπε πως μέχρι το 2025 δεν λήγει κάποιο από τα ομόλογα που έχει εκδώσει (τα δύο ομόλογα, συνολικού ύψους 620 εκατ. ευρώ της μητρικής εταιρείας λήγουν μεταξύ 2025 και 2027 με το μέσο επιτόκιο στο 3% στα τέλη Σεπτεμβρίου). Παράλληλα θα συνεχιστεί η στρατηγική της αυτόνομης χρηματοδότησης κάθε επιχειρηματικού βραχίονα ανάλογα με τις ανάγκες του. Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται σε 2,3 δισ. ευρώ με τη συντριπτική πλειοψηφία να συνδέεται με τους τομείς των ΑΠΕ και των παραχωρήσεων που έχουν και τη μεγαλύτερη δυνατότητα μόχλευσης.

Ο σημερινός σχεδιασμός του ομίλου προβλέπει πως την περίοδο 2021 – 2023 η μητρική εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρέπει να συμμετάσχει με μετοχικό κεφάλαιο περίπου 630 εκατ. ευρώ σε πέντε επενδύσεις: Στην απόκτηση του 100% της ΗΡΩΝ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, στο IRC του Ελληνικού, στην Εγνατία Οδό και στη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο της Κομοτηνής. Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ο όμιλος διέθετε ρευστά διαθέσιμα 751 εκατ. (χωρίς τον τομέα ΑΠΕ), ενώ ήδη τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία παράγουν ρευστότητα περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να περιλαμβάνεται η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Παράλληλα υπάρχει περιθώριο για αύξηση του δανεισμού.

Στρατηγική σε τέσσερις άξονες

Η στρατηγική του ομίλου όπως είπε η διοίκηση επικεντρώνεται σε τέσσερις άξονες: Ο πρώτος είναι η ενίσχυση της ηγετικής παρουσίας που ήδη διαθέτει στις κύριες δραστηριότητες με σταθεροποίηση στην πρώτη θέση της αγοράς κατασκευών, διεύρυνση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και διπλασιασμό της εγκατεστημένης ισχύος στις ΑΠΕ εντός πενταετίας. Ο δεύτερος συνδέεται με την επιλεκτική επέκταση σε νέους τομείς που λειτουργούν συμπληρωματικά με τις υφιστάμενες δραστηριότητες όπως η διαχείριση απορριμμάτων και η επικέντρωση σε νέες τεχνολογίες / καινοτομία που θα βελτιώνουν την αποδοτικότητα του ομίλου.

Ο τρίτος στόχος είναι η συνεχής επέκταση και η δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών μέσω επενδύσεων σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας, με παράλληλη διατήρηση υψηλής ρευστότητας. Ο τέταρτος αφορά τη συνεχή δέσμευση για προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργία αξίας για προσωπικό, συνεργάτες, πελάτες και μετόχους και στήριξη της κοινωνίας.

 

Πηγή: powergame.gr