Quantcast

Γάλα: Αυξήθηκε έως και 25% σε σχέση με πέρυσι η τιμή του

Το γάλα πριν από ένα χρόνο είχε 38 λεπτά και σήμερα έχει πάει στα 57

Στις αυξήσεις στο γάλα αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Xρήστος Αποστολόπουλος, τονίζοντας πως οι αυξήσεις θα συνεχιστούν.

Kατά 20-25% μ.ο. αυξήθηκαν οι τιμές στα γαλακτοκομικά προϊόντα υποστήριξε αρχικά ο Χρήστος Αποστολόπουλος, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα Ο κ. Αποστολόπουλος υποστήριξε ότι η κατάσταση αυτή οφείλεται στην αύξηση της πρώτης ύλης, η οποία ξεκίνησε πολύ πριν από τον πόλεμο της Ουκρανίας και η οποία έχει φτάσει σε επίπεδα δυσθεώρητα της τάξης μέχρι και του 100%. Ωστόσο, ο πρόεδρος του Συνδέσμου επισήμανε ότι το κόστος αυτής της αύξησης δεν έχει περάσει στον καταναλωτή και αυτό συμβαίνει είτε γιατί απορροφάται είτε καθυστερεί, ενώ υπάρχουν μικροαυξήσεις που αποτυπώνονται στον καταναλωτή όταν πια η κατάσταση είναι οριακή.

Ερωτηθείς αν θα δούμε αυξήσεις και σε άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι και το τυρί ο κ. Αποστολόπουλος δήλωσε «θεωρητικά ναι, διότι οι αυξήσεις δεν έχουν περάσει στον καταναλωτή, έχουν μείνει στο επίπεδο του μεταποιητή». «Είναι μεγάλες οι αυξήσεις που έχουν έρθει και δεν είναι μόνο από την πρώτη ύλη είναι και από τα υλικά συσκευασίας, από την ενέργεια, τις μετακινήσεις και τα νούμερα είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά που έχουν φτάσει στην κατανάλωση» συμπλήρωσε.

 

Το γάλα πριν από ένα χρόνο είχε 38 λεπτά και σήμερα έχει πάει στα 57

«Από τη στιγμή που το γάλα πριν από ένα χρόνο είχε 38 λεπτά και σήμερα έχει πάει στα 57, καταλαβαίνετε ότι οι αυξήσεις είναι πολύ σημαντικές. Είναι της τάξης του 40% μόνο στην πρώτη ύλη» συνέχισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου.

Παράλληλα, ο κ. Αποστολόπουλος υποστήριξε ότι οι κτηνοτρόφοι δεν μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν με τόσο ακριβό κόστος το γάλα με αποτέλεσμα μερικοί είτε να κλείνουν τις μονάδες τους είτε να υποσιτίζουν τα ζώα τους. Κατά συνέπεια υπάρχει μείωση της παραγωγής στο γάλα της τάξης του 4,2%.

Τέλος, ο κ. Αποστολόπουλος επισήμανε ότι γίνεται μια προσπάθεια από όλη την αλυσίδα να μην περάσει το μεγάλο κόστος απότομα στον καταναλωτή και γίνει έτσι δυσβάσταχτο.