Το οικονομικό κλίμα στην Ευρωζώνη παρουσίασε ανάκαμψη για πρώτη φορά μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, χάρη κυρίως στην ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενισχύθηκε τον Νοέμβριο στις 93,7 μονάδες από το αναθεωρημένο επίπεδο των 92,7 μονάδων του Οκτωβρίου, ενώ ξεπέρασε έστω και οριακά την εκτίμηση των αναλυτών για 93,5 μονάδες σε έρευνα του Reuters (στις 93 σε αντίστοιχη της Wall Street Journal).
Όπως προαναφέρθηκε, η ανάκαμψη του συνολικού κλίματος ήρθε ως αποτέλεσμα της θετικής αντίδρασης που έδειξε η καταναλωτική εμπιστοσύνη, αντισταθμίζοντας την περαιτέρω επιδείνωση του κλίματος στη βιομηχανία.
Ειδικότερα, οι καταναλωτές εμφανίστηκαν έντονα πιο αισιόδοξοι με τον αντίστοιχο δείκτη να διαμορφώνεται στις -23,9 μονάδες έναντι των -27,5 του Οκτωβρίου.
Αντίθετα, το κλίμα στη βιομηχανία επιδεινώθηκε στις -2 μονάδες από τις -1,2 που είχαν προηγηθεί. Ωστόσο, το οικονομικό κλίμα στις υπηρεσίες βελτιώθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο στις 2,3 μονάδες από τις 2,1 του περασμένου μήνα.
Οι προσδοκίες των καταναλωτών για τον πληθωρισμό μειώθηκαν επίσης κατακόρυφα το Νοέμβριο στις 30,1 μονάδες από τις 37,3 του Οκτωβρίου, όπως και στις επιχειρήσεις, στις 40,4 μονάδες από τις 44,8.
Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών της ευρωζώνης, ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενισχύθηκε στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ υποχώρησε στη Γαλλία και στην Ισπανία.
Ο δείκτης προσδοκιών για την απασχόληση αυξήθηκε επίσης, φθάνοντας στις 107,4 μονάδες τον Νοέμβριο από τις 105,4 τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με την έκθεση.