ΕΡΓΟΣΕ: Τα τρία ανοικτά μέτωπα και οι διαγωνισμοί για οκτώ συμβούλους

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης υποστήριξε σε συνέντευξη τύπου την Τρίτη πως θα επιλεγούν αρχικά έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συνδράμουν σε όλα τα στάδια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τα έξι σιδηροδρομικά έργα

Στο τελικό στάδιο για την προκήρυξη διαγωνισμών προκειμένου να επιλεγούν οκτώ σύμβουλοι βρίσκεται η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ η οποία αυτή την περίοδο κινείται παράλληλα σε τρία διαφορετικά μέτωπα: Την ολοκλήρωση παλαιών εργολαβιών, την προκήρυξη νέων έργων μεταξύ των οποίων και οι έξι εν εξελίξει διαγωνισμοί για διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια και την υλοποίηση του σχεδίου απένταξης από τον όμιλο του ΟΣΕ που θα ξεκινήσει εντός του έτους, με νομοθετική διάταξη, ώστε να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης υποστήριξε σε συνέντευξη τύπου την Τρίτη πως θα επιλεγούν αρχικά έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συνδράμουν σε όλα τα στάδια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τα έξι σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περί τα τέσσερα δις. Ευρώ που προκηρύχθηκαν πρόσφατα. Παράλληλα, αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η σύνταξη τευχών δημοπράτησης για Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου – Project Management για τ συνολική εποπτεία της οριστικής μελέτης και κατασκευής των έργων από τους τελικούς αναδόχους του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη υποβάλλει στη διαχειριστική αρχή τεύχη δημοπράτησης για την πρόσληψη ενός ακόμα συμβούλου που θα αναλάβει την υποβοήθηση της εταιρείας στα έργα ολοκλήρωσης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που προκηρύχθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς και την ωρίμανση νέων έργων ώστε να επιταχυνθεί η δημοπράτησή τους.

Για τα έξι έργα διασύνδεσης με τα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες, Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, σύνδεση ΟΛΘ με σιδηροδρομικό δίκτυο και τις συνδέσεις με Λαύριο και Ραφήνα), ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ υποστήριξε πως σύντομα η διαδικασία θα περάσει στο στάδιο Β1 του ανταγωνιστικού διαλόγου όπου θα αρχίσει η διαβούλευση με τους υποψηφίους για τεχνικά και άλλα χαρακτηριστικά. Ο κ. Βίνης είπε πως με βάση το σημερινό σχεδιασμό ο ανταγωιστικός διάλογος για τα έξι έργα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών και της ΕΡΓΟΣΕ είναι, πάντως, η αναζήτηση των πόρων για τη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ είπε χθες πως η Ελλάδα έχει πλαφόν μέχρι τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαικής Ένωσης όπως το Connecting Europe Facility (CEF). Πρόσθετα κονδύλια μπορεί να διεκδικήσει, πάντως, η εταιρεία και από το Ταμείο Ανάκαμψης στην περίπτωση που δεν προχωρήσει κάποιες άλλες πρωτοβουλίες.

Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε χθες στο γεγονός πως την τελευταία διετία επανεκκίνησαν στοιχειωμένες εργολαβίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ έκλεισαν και πολλές άλλες εκκρεμότητες. Αναφέρθηκε, για παράδειγμα, στην εργολαβία για τη σύνδεση του Λουτρακίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο που είχε ανατεθεί από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ χωρίς να έχουν λυθεί σοβαρά ζητήματα με απαλλοτριώσεις, κλπ. Όπως είπε, μετά από διετή προσπάθεια, το έργο, που έχει αναλάβει η Μυτιληναίος, θα βρίσκεται σύντομα σε τροχιά υλοποίησης με στόχο να ολοκληρωθεί εντός έτους.

Όσο για το σχέδιο ανεξαρτητοποίησης της ΕΡΓΟΣΕ, με «έξοδο» από τον όμιλο του ΟΣΕ, που είχε παρουσιάσει πρόσφατα λεπτομερώς το Powergame.gr, προβλέπει πως οι μετοχές της εταιρείας θα ελέγχονται απευθείας από το δημόσιο. Παράλληλα θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων υποδομής, δηλαδή νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις. Ο ΟΣΕ θα αναλάβει τα έργα συντήρησης και ανάταξης και, όπως είναι γνωστό, προσπαθεί να προχωρήσει ένα μεγάλο έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να επιλεγούν ανάδοχοι για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Πηγη: powergame.gr