Quantcast

Έρευνα: Λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα στο ηλεκτρονικό «καλάθι» του σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές ξοδεύουν τα ίδια χρήματα ανά online παραγγελία σε σχέση με πέρυσι: συγκεκριμένα, η μέση απόδειξη παραμένει στα 76 ευρώ

Με λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα – αλλά ξοδεύοντας τα ίδια χρήματα σε σύγκριση με πέρυσι – γεμίζουν οι καταναλωτές το «καλάθι» τους στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group.

Από τα δεδομένα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2022 προκύπτει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν τα ίδια χρήματα ανά online παραγγελία σε σχέση με πέρυσι: συγκεκριμένα, η μέση απόδειξη (ή η μέση αξία ηλεκτρονικού καλαθιού), παραμένει στα 76 ευρώ.

Ωστόσο, αγοράζουν λιγότερα προϊόντα. Ειδικότερα, 33 αντί 36 τεμάχια βρίσκονται στο μέσο ηλεκτρονικό καλάθι το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 σε σχέση με αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πόσο επηρεάζουν όμως οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών;

Από την έρευνα προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις».

Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο, όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού, ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.

Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

Από το τριμηνιαίο report της Convert Group προκύπτει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες online, καθότι στο διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 καταγράφηκε αύξηση 8% στα τεμάχια που πούλησαν τα online super market στους καταναλωτές με τη συνολική αξία να είναι στο +18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

 

Σε επίπεδο εννεαμήνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν:

+19% σε προϊόντα για κατοικίδια,

+7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,

+5% σε προϊόντα αρτοποιίας,

+5% σε ποτά και αναψυκτικά,

+3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και

+2% σε συσκευασμένα τρόφιμα.

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας.

Σημειώνεται ότι πάνω από το ⅓ των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ