Quantcast

Επίδομα μητρότητας και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

Σε διαρκείς «ζυμώσεις» βρίσκονται τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκειμένου να ληφθούν μέτρα που θα βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες

Σε διαρκείς «ζυμώσεις» βρίσκονται τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκειμένου να ληφθούν μέτρα που θα βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Ήδη 21 υπηρεσίες που αφορούν στον ΕΦΚΑ διεκπεραιώνονται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, μειώνοντας σημαντικά τις ουρές στα γκισέ των ταμείων, αλλά και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες.

Από τον Μάιο μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 200.000 συναλλαγές στα ΚΕΠ για αυτές τις υπηρεσίες και η συνεργασία αυτή ενισχύεται διαρκώς. Προς αυτή την κατεύθυνση, τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame, θα διεκπεραιώνεται από τα ΚΕΠ και το επίδομα μητρότητας, για το οποίο υποβάλλονται κατ’ έτος περισσότερες από 80.000 αιτήσεις.

Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΦΚΑ, η ένταξη της υπηρεσίας αυτής στα ΚΕΠ είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς εξυπηρετεί σε μεγάλο ποσοστό τις έγκυες γυναίκες που ζουν σε απομακρυσμένα σημεία της χώρας και αδυνατούν να υποβάλουν αίτηση, είτε γιατί δεν υπάρχουν διά ζώσης υπηρεσίες, είτε γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα χαρτιά τους.

Υπενθυμίζεται ότι το επίδομα μητρότητας χορηγείται στις άμεσα ασφαλισμένες εργαζόμενες μητέρες. Για τη χορήγηση του επιδόματος στην ασφαλισμένη μισθωτή του ΕΦΚΑ Μισθωτών (τ.ΙΚΑ- ΕΤΑΜ), προϋπόθεση είναι να έχει πραγματοποιήσει 200 τουλάχιστον ημέρες εργασίας κατά τα δύο τελευταία έτη τα προηγούμενα της πιθανής ή της πραγματικής ημέρας τοκετού και να μην εργάζεται κατά το χρόνο της επιδότησης.

Την ίδια στιγμή, τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησαν στην κατάργηση διαδικασιών του ΕΦΚΑ και του ΟΠΕΚΑ που παρέχονταν μέσω των ΚΕΠ, αλλά πλέον δεν χρειάζεται να παρέχονται καθώς πρόκειται για ξεπερασμένες, περιττές διαδικασίες που είτε έχουν ψηφιοποιηθεί, είτε έχουν καταργηθεί.

Εκτιμάται ότι θα καταργηθούν περίπου 150 τέτοιες διαδικασίες, μεταξύ των οποίων και η θεώρηση βιβλιαρίου υγείας, η οποία στο παρελθόν γινόταν στα γκισέ των δημόσιων υπηρεσιών και πολλές φορές προκαλούσε «έμφραγμα» στις κατά τόπους υπηρεσίες λόγω των μεγάλων ουρών. Σήμερα η θεώρηση γίνεται ηλεκτρονικά με την έκδοση του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και κατ’ επέκταση η διαδικασία που ίσχυε για τα ΚΕΠ είναι πλέον περιττή.

Στην Κρήτη το MyEFKALive τον Φεβρουάριο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η επέκταση του MyEfkaLive, με το υπουργείο Εργασίας να δρομολογεί την έναρξη της καινοτόμας αυτής υπηρεσίας στην Κρήτη. Σύμφωνα με πληροφορίες η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους νησιώτες να εξυπηρετούνται από τους υπαλλήλους του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης μέσω τηλεδιάσκεψης.

Πρακτικά οι ασφαλισμένοι που επιθυμούν να εκδώσουν ένα πιστοποιητικό δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τις κατά τόπους υπηρεσίες στην Κρήτη και να περιμένουν για ώρες στα γκισέ.

Αρκεί να έχουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Θα συνδέονται στην πλατφόρμα θα πραγματοποιούν τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος αφού πραγματοποιήσει το προβλεπόμενο έλεγχο στοιχείων, θα τους προωθεί μέσω email το πιστοποιητικό που έχει αιτηθεί.