Ενεργειακή κρίση: Διπλασιάστηκαν οι διακανονισμοί για τους λογαριασμούς ρεύματος

Χιλιάδες είναι τα νοικοκυριά εκείνα που δυσκολεύονται να πληρώσουν τα μεγάλα ποσά

Διπλασιάστηκαν οι διακανονισμοί των λογαριασμών ρεύματος σε σχέση με το τέλος της περασμένης χρονιάς ως αποτέλεσμα των μεγάλων αυξήσεων στις τιμές της κιλοβατώρας.

 

 

Αδυνατούν να αντεπεξέλθουν τα νοικοκυριά

Χιλιάδες είναι τα νοικοκυριά εκείνα που δυσκολεύονται να πληρώσουν τα μεγάλα ποσά που χρεώθηκαν για την κατανάλωσή τους και διογκώθηκαν από τις υψηλές ρήτρες αναπροσαρμογής.

Οι προμηθευτές διαπιστώνουν πως ο αριθμός των διακανονισμών έχει διπλασιαστεί και επιπλέον δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές οι οποίοι, αν και έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, εντούτοις με τον επόμενο «φουσκωμένο» λογαριασμό χάνουν μία ή δύο δόσεις και ζητούν νέα ευκολία πληρωμής.

Η πολιτική των διακανονισμών από τις εταιρείες

Οι εταιρείες συνολικά παρέχουν τη δυνατότητα διακανονισμών στους πελάτες τους. Το πλάνο των δόσεων που εφαρμόζουν εξαρτάται από το ύψος των οφειλών, το ιστορικό των καταναλωτών και την εμπορική και τιμολογιακή πρακτική που ακολουθούν.

Έτσι η ΔΕΗ κάνει διευκολύνσεις που κυμαίνονται από 5 μέχρι και 24 δόσεις, ανάλογα με το μέγεθος της οφειλής. Οι ιδιώτες πάροχοι κάνουν έως 3, ακόμα και 5 μηνιαίες δόσεις.

Το εύρος των ρυθμίσεων έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό και με τον τρόπο μετακύλισης της ρήτρας αναπροσαρμογής.

Πώς προκύπτει η ρήτρα αναπροσαρμογής

Η ρήτρα αναπροσαρμογής προκύπτει από έναν μαθηματικό τύπο ο οποίος λαμβάνει υπόψη του τα κόστη μιας εταιρείας όπως αυτά διαμορφώνονται από το ύψος της χονδρεμπορικής τιμής ηλεκτρικής ενέργειας.

Αν η τιμή αυτή κυμαίνεται από ένα ύψος και πάνω, τότε το πρόσθετο κόστος μετακυλίεται στους καταναλωτές. Οταν δηλαδή η χονδρεμπορική τιμή δεν καλύπτει το κόστος των εταιρειών ρεύματος, τότε εκείνες ενεργοποιούν τη ρήτρα για να ανακτήσουν την επιπλέον επιβάρυνση.

Οι ιδιωτικές εταιρείες, λοιπόν, ως επί το πλείστον μετακυλίουν τη ρήτρα αναπροσαρμογής σταδιακά στους έναντι λογαριασμούς και στον εκκαθαριστικό.

Έτσι σπάνε…, μοιράζουν το κόστος αυτό και είναι και ο λόγος για τον οποίο κάνουν μικρότερες δόσεις πληρωμής στους πελάτες που ζητούν διακανονισμούς.

Η ΔΕΗ αντίθετα περνά όλη τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς.

Επειδή είναι και δημόσια εταιρεία και ακολουθεί την προαναφερόμενη τιμολογιακή πολιτική, προχωρεί σε μεγαλύτερες διευκολύνσεις πληρωμών.